You are viewing a single comment's thread from:

RE: Totaalverbod voor smartphones op school?

in #nl7 years ago

Ja ongelooflijk,
ik las laatst dat sommige docenten ( en Maurice de Hond waarschijnlijk) juist willen dat kinderen meer de smartphone gaan gebruiken in de klas.

Toen mijn zoon op de middelbare school zat ontdekte ik bij toeval dat het daar toegestaan was dat de kinderen een telefoon bij zich hadden in de klas: waanzin!
Later hebben wij hem naar een hele dure prive school moeten doen omdat het op die gewone school niet lukte allemaal.

Op die prive school was het normaal dat de leerlingen hun telefoon aan het begin van de les inleverden.

Die smartphones tasten je hersens aan.

Ik heb mijn zoon in de 2e klas van de middelbare school al gewaarschuwd: "die telefoon is je grootste vijand"
Het mocht niet baten helaas: totaal geen focus, voortdurend afgeleid....

Sort:  

Zoals je in mijn post kan lezen vind ik verbieden niet nodig. De smartphone als grote vijand ga ik daarom dus ook niet mee akkoord. Verantwoord gebruik daarentegen vind ik wel noodzakelijk.
De hersenen aantasten geloof ik niet, simpelweg omdat alles tegenwoordig je hersenen zou aantasten. Ik vind ook niet dat je die smartphone altijd bij je moet hebben in de les, alleen als het gebruikt wordt voor de les vind ik het wel kunnen.

Precies!
Verantwoord gebruik!

Maar dat kunnen die pubers dus (nog) niét. En heel veel volwassenen zijn inmiddels ook volkomen verslaafd aan hun mobieltje. Kijk maar eens in de tram,trein of in een kroeg: iedereen kijkt op een schermpje.

Lees het boek " Digitale Dementie" van Manfred Spitzer.

En nu ik het toch over boeken heb, heb je Sapiens en Homo Deus al gelezen? Fantastisch!

Grt Bas

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 57142.47
ETH 2437.81
USDT 1.00
SBD 2.39