Even stoom afblazen met de Gemeentebelastingen Amsterdam!!steemCreated with Sketch.

in #nl6 years ago (edited)

Een stuk van @hatsekidee inspireerde me om eens te vertellen wat ik vandaag meemaakte waardoor ik even stoom moet afblazen:

Wie kent het niet, dit soort dingen:

Ik ben vandaag een groot deel van mijn tijd bezig geweest om erachter te komen hoe ik een aanvraag moet indienen bij de gemeente
Amsterdam om de erfpacht voor mijn huis eeuwigdurend af te kopen....

Waanzinnig die gemeente: de website waar je de informatie vandaan zou moeten kunnen halen werkt maar ten dele of geeft foutmeldingen, een opgebelde gemeente ambtenaar wist ook niet precies hoe en wat..
Informatie bij of van de gemeente op internet klopt niet, is dubbel, conflicteert met elkaar of is gewoon fout en/of heel erg verwarrend!!

De "rekentool"die ze erop hebben doet het maar nauwelijks; je moet gegevens invullen die zij allang hebben, maar niet alvast hebben ingevuld ( bijvoorbeeld zoiets simpels als de m2 oppervlakte van je huis )en ga zo maar door.

Ongelooflijk! Helemaal als je bedenkt dat de inkomsten voor Amsterdam vanuit die Erfpacht en OZB in de miljarden loopt.
Daar hoeft de gemeente bijna niks voor te doen, en wat ze zouden moeten doen, namelijk de boel in goede banen leiden en goed administreren, dat vertikken ze of ze kunnen het niet.

Als je bedenkt dat hier miljarden euro in omgaat is het gewoon schandalig dat het zo klunzig en amateuristisch is opgezet.
Een beursgenoteerde onderneming met een vergelijkbare omzet zou er nooit mee wegkomen als ze er zo'n puinhoop van maken..

PFFF zo even stoom afgeblazen!

Sort:  

Dit pareltje van een post is ontdekt door het Nederlandse OCD-team!

Reageer op deze reactie als u dit accepteert en hier aan mee wilt doen. Door dit te accepteren, maakt u kans op extra beloningen en kan een van uw foto's in onze compilatiepost worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

Ja ok

je blog verscheen in de ocd-international-daily-issue-101

hahaha welkom in de wondere wereld van de bureaucratie! wat een ellende! Ik denk dat stiekem uiteindelijk bij alle gemeentes deze dingen echt nooit vanzelf gaan.

(hier in de caribbean is alles nog 2000 keer zo erg, geduld wordt elke dag uitgetest, echt elke dag)

Ik las dat Sint Eustatius nu een gewone gemeente is geworden...

Lees ook even mijn laatste post:
Appingedam wil bij Amsterdam horen
https://busy.org/@vjbasil/appingedam-wil-bij-amsterdam-horen

Nou Sint Eustatius was altijd al een bijzondere gemeente in het Koninkrijk natuurlijk, maar nu lijken ze echt meer overgenomen. Lekkere chaos die daar bezig is! En uiteindelijk draait het om macht en geld natuurlijk en niet op de gewone mens.

Appingedam zal daar net wat minder last van hebben hahahaha. Ik zal eens naar die post kijken !

@vjbasil leuke informatieve blog, ik ben heel wat te weten gekomen over de belastingsdienst van Amsterdam. Mocht u interesse hebben om andere Nederlandstalige steemiands te ont moeten kunt u steeds hier terecht. Nog een prettige dag toegewenst, groeten.

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66551.16
ETH 3591.60
USDT 1.00
SBD 2.97