"Dankbaar"

in #nl7 years ago (edited)

Ik ben dankbaar, echt dankbaar
Omdat ik daar gewoond heb
Ik ben dankbaar dat mijn zoon daar geboren is
Ik heb zo veel van uw cultuur geleerd

Niet allen discipline maar ook
in de ogen te kijken
Terwijl je met iemand aan het praten bent

Tijd! Tijd! Is heel belangrijk
Bellen  en afspreken met elkaar
Fietsen! Fietsen! Ga rechts! Ga links!
Het is een land van fietsen!

Ja, ja mijn fiets was een keer gestolen
Maar dat geeft niet want er zijn tweedehands winkels
En maarktplaats om dingen te kopen.

Taal! Taal! Spreekt u Nederlands?
Ik ben dankbaar dat ik die taal geleerd heb
Ik vind het super leuk dat ik met anderen kan praten
Het is wel een moeilijke taal.

Trein! Trein! Ga je op reis?
Neem de trein, het is sneller en goed geregeld
Ze zijn super snel en altijd op tijd
Het is duur maar wel handig met de trein.

Stamppot! Zuurkool alle dingen dat ik lust
Sinterklaas, zwarte piet en Sint maarten enz.
Dingen die mijn zoon gemist heeft.

Alles is geregeld.
Groen is groen! Rood is rood!
Wat een mooi land. Een land van alle culturen
Ik ben dankbaar. We zijn dankbaar..
Daarom hebben we de tweede naam van onze zoon "Alexander" gekozen
De naam van de koning  van Nederland. 

Dank u .. Dank u... Voor alles..

Oh  ja, Het weer! Het weer!
Daarom ben ik @ sunnylife  genoemd
Ik ben @sunnylife. Ik kom uit Filipijnen
Nu woon ik in Spanje.

Tot de volgende keer weer.
Fijne dag allemal.

All photos are mine.

Please continue to support @surpassinggoogle
If you haven't vote your witness yet, vote Terry now!
Write @steemgigs >>>https://steemit.com/~witnesses

Yours truly,
The village girl @sunnylife by the Steemian Forest


Sort:  

Dko ka gets ate hahah.. Anu yan spanish??oh i guess not.. Pero i like the photos.. 💝

heheh sis dutch sya lols
thanks sa dalaw.

Haha my pa dutch dutch ka jan ate ha, hehe.. dko tuloy ma gets hahaha

@sunnylife Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u dit accepteert en hier aan mee wilt doen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ ocd-witness met SteemConnect of op [Steemit Witnesses](https: // steemit.com/~witnesses) om andere ondergewaardeerde auteurs te helpen ondersteunen.

Ja, natuurlijk.
Hartelijk dank en fijne dag verder.

gr.
@sunnylife

graag gedaan, ik vond het een erg mooi geschreven gedicht met mooie bijpassende foto's, groeten

Wat een mooie post, recht uit het hart. En prachtige foto's. Ik ga je zéker volgen..!

oohh dank je wel!! Zo lief.
Ik ga je ook volgen:)
Veel succces op Steemit!

gr.

Knap gebracht, fijn om te lezen.
Y ahora tiene que aprender el Español, pero pienso que para ti no tan dificil como el Neerlandes/Holandes...

Dank u wel.
Ja, dat klopt:) Spaans is makkelijker om te leren dan Nederlands.

fijne dag verder.

gr.

I really like this! Een filipino dame die in goed Nederlands nu in Spanje woont!!
Wat heerlijk herkenbare Nederlandse dingen. Dingen waar ik aan denk nu ik daar ook niet meer woon :))

dank je wel:):)
ja, @sunnylife heeft het zonnetje nodig hehehehe
mis je ook NL? wij ook een beetje hoor.
Maar ja, misch. dit jaar gaan we op bezoek (hopelijk)

fijne dag verder.

gr.

Hehe nou af en toe mis ik zelfs de kou, maar niet dat grijze weer.
Hier in de Caribbean hebben we niet echt seizoenen, dat is soms wel jammer. Van die fotos zoals jij er op hebt staan zijn wel op en top Nederland in de zomer!

Maar het meeste van alles wat je mist...familie en vrienden, dat went nooit!

Caribbean is heel ver weg van Nl:(:(
ja, dat klopt. Ik mis ook mijn familie in de Filipijnen:(:(

What a sweet post. I wish I had known you when I lived in the Netherlands :)

ohh how sweet. Where are you now? ::)

I went via New Zealand to Australia. So,quite far away for a bakkie koffie 😆

Can i translate this post?I think post is awesome but i can not understand this language

yeah sure:) you can.

I wish you happy life you and your childrens

Oh my God am lost. I wish I can translate it.

netherland? nice

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58889.18
ETH 2514.47
USDT 1.00
SBD 2.47