You are viewing a single comment's thread from:

RE: Schrijversblok op de blokketting en hoe het lineair stemmen bevalt

in #nl7 years ago

Hehe, vertalingen gaan nog wel eens scheef ja, maarja sommige woorden hebben ook niet echt een Nederlandse vertaling (nodig)!

Steem Gemeenschaps Muntjes {EN: Steem Community Tokens
Waarom willen we dit precies/of wat willen de ontwikkelden hier mee bereiken?

Sort:  

Voor de Nederlandse bloggers die vertrouwd zijn met IT en Cryptos zal het eerder verwarrend werken als het vertaald wordt. Maar op Steem zijn veel schrijvers die een computer gebruiken als gereedschap en voor wie Bitcoin al een vage term is. Zelf heb ik door de jaren heen gemerkt dat het mensen op een afstand houd als ik in de voor mij vertrouwde technische termen blijf communiceren. Dat is dan ook geen communiceren meer eigenlijk, maar dicteren.

En als het belangrijk is om cryptos geaccepteerd te krijgen, ook door oma en opa, buurvrouw Dina en ome Henk, dan is volgens mij het wel nodig om de communicatie af te stemmen en zo contact te leggen. Bijvoorbeeld door vertalingen te geven waar harde kern IT'ers wellicht van rillen, maar die geïnteresseerden dichterbij halen, in plaats van hen voorgoed weg schrikken.

Dat is althans mijn idee hier achter: het cryptos woord verspreiden. ;-)

Steem Gemeenschaps Muntjes

Hiermee komt er in wezen een uitbreiding van de beloning poel. Stel dat er steeds meer leden op Steem komen, de inflatie blijft gelijk. Dus meer competitie om de hoeveelheid Steem die er is. De prijs van Steem gaat op de markt omhoog, maar ook met de groei van het aantal leden. En dan...

Nu komt de situatie dat er Steem Community Tokens (SCT) {Steem Gemeenschaps Muntjes} uitgegeven kunnen worden. Deze gaan een eigen waarde krijgen en een eigen beloning poel vormen. Inmiddels is de Nederlandstalige gemeenschap gegroeid tot enkele tienduizenden. Lastig voor hen om nog iets van Steem te verdienen. Zware competitie met de Engelstalige gemeenschap. Die al snel een half miljoen leden telt.

Dan is het ideaal dat er zoiets is als de Florijn, bijvoorbeeld, gemaakt kan worden. Want al deze SCTs kunnen worden verhandeld op de interne markt. Onderling en ook tegen Steem en Steem Backed Dollar. Sommige zullen op externe beurzen verhandeld gaan worden.

Wat het oplost is een leden schaalvergroting en inflatie daling uitdaging. Relatief gezien groeit het aantal beschikbare Steem jaarlijks met ongeveer 1% minder. Meer leden betekend steeds meer schaarste, meer vraag dus een hogere prijs, althans dat is de verwachting... ;-) (12 USD voor de herfst, mijn speculatie.)

En juist doordat er nu al gestaag gemeenschappen ontstaan, KR is een hele grote active bijvoorbeeld, is de toevoeging van muntjes hiervoor een uitkomst.

Maar deze kunnen ook gebruikt worden door een bedrijf. Of iemand die haar of zijn kunst wil verkopen. Of een groep koffieboon boeren die zo zelf hun handel gaat beheren. In plaats van tussenpersonen.

Dit is volgens mijn echt een heel belangrijke ontwikkeling voor Steem. Alleen is het van belang nog even te wachten met de invoering, denk ik. Eerst de prijs maar omhoog naar $12... =D

Thanks voor je uitgebreide reactie!

Ik moet bekennen dat ik vaak de Nederlandse vertaling niet eens weet, maar die woorden dan heel gewoon vindt. Laat staan als het om technische termen gaat :P
Hierom is het goed dat de Engelse vertaling er achter wordt gezet (zoals ik je al zie toepassen).

"En als het belangrijk is om cryptos geaccepteerd te krijgen, ook door oma en opa, buurvrouw Dina en ome Henk"
Dit doet me meteen denken aan Dash (Digital Cash), hier zien ze namelijk ook het manco dat als normale mensen het niet snappen ze het niet gaan gebruiken. Vertel ze maar eens dat ze een alfanumerieke sleutel krijgen van 20 tekens en als ze iets vergeten of ergens een foutje maken dat ze hun geld kwijt zijn. Ik kijk dan ook naar 'Evolution'!

Steem(it) maakt e.a. ook heel erg toegankelijk en zal bij vele (na enkele dagen) al snel vertrouwd aanvoelen. Ik begin dan ook berichten langs te zien komen van mensen die al een respectabele leeftijd hebben bereikt en dit er allemaal even makkelijk bij doen ;-)

Over die Steem Community Tokens (Gemeenschaps Muntjes), ik heb nog eens even verder gezocht en kwam toen dit artikel tegen:
https://steemit.com/steem/@someonewhoisme/what-are-community-tokens-trying-to-solve

Ik denk dat ik momenteel nog neutraal standpunt inneem tegen deze SCT. Ik hoop in ieder geval dat ze dit niet te snel gaan implementeren, anders zal het meer kapot maken als toevoegen.

"12 USD voor de herfst, mijn speculatie" zie ik graag tegemoet!

Btw. heb je toevallig al een mening over EOS of over Veritaseum (ik ben wel benieuwd namelijk ;-)?

Graag gedaan!

De Engelse of Nederlandse vertaling tussen {} doe ik er inderdaad vaak bij. Steem maakt het voor veel mensen toegankelijk en leuk ook om er mee aan de slag te gaan. Er zijn nog steeds die geen idee hebben dat ze bloggen op een blockchain. Dat is al een grote stap voorwaarts, de praktijk bewijst het.

Het artikel vond ik een tikkeltje negatief, ietwat behoudend, wat angstig, heb mijn best gedaan er helder en positief op te reageren. Verandering kan soms eng zijn, dat heb ik zelf ook wel met bepaalde zaken. Maar ik ben een echte voorstander van Steem Community Tokens. En alles is tot toe stapsgewijs ingevoerd, dit lijkt me ook een pittige om te realiseren.

Veritaseum is gekoppeld aan Ripple. En alles wat met Stellar en Ripple te maken heeft zet ik meteen aan de kant. De banken zitten hier diep bij in, het zijn nep 'coins' vind ik en in mijn beleving de Trojaanse Paarden in de cryptos wereld. Zelf hoop ik dat iedereen hun investering er uit haalt en in echte cryptos investeert. Veel er van is in handen van de mensen die er mee zijn begonnen, ze houden de prijs kunstmatig hoog. Gevaar dat zij gaan dumpen bestaat ook nog.

Niet mijn ding zeg maar, hahaha.

EOS

EOS is Vrij en Open Source en die gaat de hele cryptos wereld op z'n kop zetten. Het volgende wonderspektakel van Daniel Larimer, de bedenker van Bitshares en Steem. Veel van de code zal weer toegepast gaan worden in Steem en Bitshares vermoed ik. Parallel blockchain verwerking, smart contracts op basis van WASM, een nieuwe webstandaard. Dan wil die miljoenen transacties per seconde gaan halen, minimaal.

Het vreemde vond ik eerst dat ze de #EOS ITO {Innitila Token Offering} gaan doen als smart contract op de Ethereum blockchain, maar nu begrijp ik de opzet er achter. Maar van EOS wil ik wel wat ITO Tokens, zodat ik die later kan omruilen voor echte EOS tokens. Maar ik vermoed dat die vrij prijzig gaan zijn. En ik twijfelde al of ik mijn Peerplays zou gaan verkopen, want die zijn nu al behoorlijk gestegen in prijs.

De ITO voor EOS start maandag 26 juni al.... Daar baal ik wel wat van, al duurt de hele verkoop al met al een jaar. Dus ook als ik de eerste dagen mis, komt er nog wel een kans. :-)

Hopelijk was dit duidelijk.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68101.41
ETH 3762.16
USDT 1.00
SBD 3.69