You are viewing a single comment's thread from:

RE: Totaalverbod voor smartphones op school?

in #nl7 years ago (edited)

Denk dat het iets is wat we niet kunnen vermijden. Ik ben zelf moeder van 2 kinderen. 1 is 8 jaar, en de ander 3.
Ben ik altijd blij met de moderne tecnologie en hoe de kids naar hun leeftijd er al mee om gaan nee.
Maar ik vind het ook een fantastisch iets. Wel onder mijn begeleiding waar kan. Het opzoeken van dingen die je wil weten, de steeds interactievere en ook leerzame spellen. Wij dansen hier regelmagig met de telefoon in onze handen. Lekker samen bewegen gek doen met elkaar.
Natuurlijk zie ik ook zeker de mindere kanten. Maar denk ook dat dat iets is waar we onze manier in moeten vinden. Hier hele duidelijke regels over wanneer er wel en geen gebruik van mobiel, maar ook tablets e.d. gemaakt mag worden.
Ik vind het als moeder ook mijn taak dat kinderen leren dat het ook goed is om met elkaar aan tafel een bordsspel te spelen of te praten. En het eten is bij ons iedere avond een moment waarop we met elkaar zijn en de dag en wat gaat komen of dingen die er spelen door nemen.
Denk dat voor de komende generatie de ontwikkeling alleen nog maar door gaat en daar ook vele goeie kanten aan zitten en verder om ons op dit moment en straks de volgende opvoedende generatie om daar balans in aan te proberen te brengen.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 57142.47
ETH 2437.81
USDT 1.00
SBD 2.39