Ik gimp

in #nl7 years ago (edited)

Ik doe niet aan photoshoppen (veel te duur programma), maar ik gimp. Gimp jij ook?
Ik had vanmiddag wat vrije tijd en het regent nogal, dus naar buiten gaan heeft geen zin, heb ik vanmorgen al genoeg gedaan met de postbezorging in de stromende regen.
En ik dacht aangezien er nog geen foto van mezelf hier staat, misschien een idee om die er dan maar op te zetten, natuurlijk wel ietsjes bewerkt, want om nou herkenbaar met mijn smoel op internet te staan is niet echt iets wat ik zou gaan doen. Dit is dan nog een leuk alternatief, sta ik er toch nog op ;-)
jpo.jpg

Sort:  

wel ik ben een verwoed ps gebruiker, toen het programma nog onbetaalbaar bleek heb ik ook meerdere jaren ps gebruikt met een illegale sleutel. maar sinds enkele jaren is ps echt wel betaalbaar voor de doorsnee gebruiker namelijk amper 12e per maand. natuurlijk is gimp tevens een zeer goed programma al vind ik de gebruiksvriendelijkheid net iets minder dan ps maar dit kan ook zijn doordat ik reeds jaren ps gebruikte voor ik gimp even geprobeerd heb. alvast nog veel creativiteit toegewenst , de groeten

Ik gebruik al jaren gimp. Is natuurlijk altijd handiger als je een programma al heel lang gebruikt. Dan weet je alle knopjes te vinden en kan een ander programma net iets minder gebruiksvriendelijk overkomen omdat je niet direkt alles daarvan weet.

well idd, ik was ps al zo gewoon dat het hele opdracht leek om gimp terug van nu te moeten leren en dan heb ik ook afgehaakt, maar zoals steeds, tis niet het instrument dat belangrijk is maar wat je ermee aanvangt nog een mooie dag toegewenst

Als je maar eens af en toe wat foto's bewerkt, en iets meer wil als een tekstje erover zetten dan voldoet paint of Irfanview niet meer. Picasa had ook wel iets, maar word niet langer ondersteund, spijtig.
Dan is er photoshop, net iets te duur voor een amateur die er hoogstens 2X per week mee werkt. Gimp het ideale alternatief, het is gratis en je kan het nog verder uitbreiden met plugins net als bij zijn commerciële broer.
Ik ben er alvast wel een fan van.

gimp.JPG

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61320.84
ETH 2394.93
USDT 1.00
SBD 2.56