Jongens tegen de meisjes.

in #nl7 years ago (edited)

20170226_105536.jpg

Voetbal is wereldwijd nogal een grote sport, vooral in Europa en Zuid Amerika maar ik denk dat er niet veel landen zijn waar het niet gespeeld wordt.

Dat het damesvoetbal de laatste jaren flink gegroeid is zal niemand zijn ontgaan en nu de dames van Oranje de Europese titel in de wacht hebben gesleept zal het in NL alleen maar populairder worden. Wat jammer is dat twee bekende voetbalanalisten even moesten zeggen dat het niveau niet om aan te gluren was en dat damesvoetbal geen topsport is. Maar met zoveel dingen in het leven, laat de mens zich leiden door negatieve dingen en geeft dit teveel aandacht.

Toen mijn zusje heel wat jaren terug ging voetballen moest je gewoon samen met de jongens spelen. Zij moest wachten tot ze oud genoeg was voor het dameselftal. Het niveau was inderdaad nogal verschillend, maar er waren toen ook al een aantal die zeer goed konden voetballen.

Laten we een heel belangrijk ding niet vergeten dat er ook vaders zijn die dol zijn van voetbal maar alleen maar dochters hebben. Ik heb een dochter en twee zoons maar ik vind meisjes/dames voetbal net zo leuk als jongens/heren. Omdat ik de laatste jaren training aan het team van mijn dochter heb gegeven en supporter van de teams van mijn kinderen ben weet ik dat er de laatste jaren nogal wat veranderd is. Ik vind het leuk om te zien dat er heel wat vaders zijn die met veel enthousiasme een meiden team trainen.

Doordat er steeds meer meisjes op voetbal gaan wordt het mogelijk om steeds jongere groepen en competities te maken. Het is logisch dat het niveau dan flink omhoog gaat. Als je echt hele wedstrijden meisjes voetbal ziet dan kun je tegenwoordig zien dat er heel veel meiden toch wel heel goed kunnen voetballen en zeker niet minder zijn dan getalenteerde jongens. Vooral als ze jonger zijn dan zijn de meiden tactischer en gemotiveerder dan de gemiddelde jongens. Het is daarnaast ook leuk om te zien hoe meiden als team zijn en hoe enthousiast en spontaan ze zijn.

Laatst had de trainer van mijn dochter een oefenwedstrijd georganiseerd tegen het hoogste jongens team in dezelfde leeftijdscategorie. De eerste helft was in het voordeel van de meiden omdat de jongens simpelweg van slag waren. Ze waren verbaast over het niveau van de meiden en werden soms weggespeeld en in de rust stond het 2-2. De tweede helft herpakten de jongens zich en wonnen met 5-2 maar dat mag ook wel als je een talenten team bent en 3 keer per week traint.

Het is leuk om te zien dat er hier Nieuw Zeeland veel georganiseerd wordt om het (dames) voetbal verder te ontwikkelen door talenten samen te brengen doormiddel van extra competities en trainingskampen.
Ronald Waterreus en Kenneth Perez moeten oppassen wat ze zeggen want het duurt niet lang meer dan kunnen de dames van de heren winnen.

Als je dan toch een voetbalshirtje voor je kinderen haalt laat dan lekker de naam van je kind achterop zetten en geen naam van een overbetaalde prof. Je bent pas een goede voetballer als je alles geeft gratis en voor niks.

Het allerbelangrijkste is om je kostbare tijd te investeren door naar kinderen te kijken dan naar die jankerts op tv te kijken.

Drie vliegen in een klap, jij vind het leuk, de kinderen vinden het leuk , dan wordt je er allemaal gelukkig van.

Sort:  

Buiten kijf dat de prestaties van de nederlandse dames tijdens het afgelopen EK een groot compliment waard zijn.
Toen je begon over de analisten dacht ik even dat "slagerij Derksen" weer een poging had gedaan om "vrienden te maken".

Dat het niet om aan te gluren was is ook zeker niet het geval. Hoewel ik maar enkele wedstrijden heb gekeken was het alleen al een verademing om te zien hoe, na een soms harde tackle, de dames niet 20 x doorrollen. Maar, in de meeste gevallen direct weer opstonden en doorgingen. En nog beter, zonder om een kaart te zeuren. Ook geen echte schwalbes gezien.

Desalniettemin (en met alle respect overigens) denk ik dat vrouwen, met name fysiek gezien, nimmer in staat zullen zijn om van de mannen te winnen.

Haha ja normaal is het slagerij Derksen die de boel op stelten zet. Wat betreft fairplay denk ik dat theater en geld veel verpest hebben in het mannen voetbal. Ik denk dat je inderdaad op een punt komt dat het in de meeste gevallen fysiek niet meer samen gaat. Toch is het voor dames en heren een leuke sport om te beoefenen en om naar te kijken. Spreek je later.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56714.19
ETH 2341.70
USDT 1.00
SBD 2.37