You are viewing a single comment's thread from:

RE: Basic Income Could Increase Poverty - Research by University of Antwerp

in #news6 years ago

Ik vind het ontzettend moeilijk te bepalen of het wel of geen goed idee is. Mijn eerste gevoel zegt.... laten we het doen. Maar dan denk ik aan gezinnen die dan alsnog een uitkering nodig hebben voor hun bestaan. Aan de andere kant, worden ze misschien gestimuleerd om parttime te werken om aan het minimum inkomen te komen. Een alleenstaande heeft in ieder geval geen uitkering meer nodig als ie werkloos raakt of is.

Eigenlijk zijn er geen nadelen ;-)

Het blijft een moeilijke discussie. Er wordt hier en daar al wel door gemeenten in NL geexpirimenteerd heb ik begrepen, maar ik volg het eigenlijk niet, dus ik weet ook de uitkomsten niet, maar het zou me niets verrassen als het financiële gat tussen armoede en middenstand een stukje kleiner wordt hierdoor.

Sort:  

Ja, zo lang er niet geraakt wordt aan bijvoorbeeld ziekte en invaliditeitsuitkeringen zou het best goed kunnen zijn. Nuja, het kan ook niet de bedoeling zijn dat belastingen erdoor omhoog gaan.

Zitten mensen met een ziekte uitkering sowieso niet op het minimum? Dan is bijvoorbeeld 1000 euro basisinkomen misschien hoger. Ligt aan de gezinssamenstelling. Én...... de bijkomende 'kosten' die vergoed worden mogen er natuurlijk ook niet af.
Het is een complexe materie, maar wat ik al schreef, er zijn al scenario's.

Dankjewel hè Daan voor je vote !!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57859.61
ETH 2966.06
USDT 1.00
SBD 3.67