Er SV et lite misunnelsesparti?


Plan- og teknikkutvalget hadde 3. september sitt aller siste møte før valget og behandlet blant annet to saker som gjaldt badehus, en fasadeendring og en fradeling. For ordens skyld opplyser jeg om at jeg er indirekte part i en av sakene. Og det har lært meg mye, på flere områder, om en saks behandling i kommunen.

Mange av sakene som behandles i det politisk, sammensatte Plan- og teknikkutvalget, nå Plan- og byggesaksutvalget, er klager på vedtak om avslag i administrasjonen. Og det var begge badehussakene. Jeg skal ikke ta for meg selve sakene, men trekke frem noen tankevekkende uttalelser, som ble fremført av SVs representant under saksbehandlingene.

�Badehusprofitører�
Badehusene på Nesodden har i dag enten et eget gbnr. eller så er de en del av en større bolig-/fritidseiendom. Noen få kan være en del av en større strandteig. Så er det mange som eier en liten, ubebygd strandparsell, hvor de sikkert gjerne hadde ønsket å få bygge et


Posted from my blog with SteemPress : https://www.nesoddposten.no/2019/11/29/er-sv-et-lite-misunnelsesparti/

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.030
BTC 61599.36
ETH 3407.97
USDT 1.00
SBD 2.47