De dag van OPA-Grendel 22 November

in #nederlands7 years ago

Met stijgende verbazing zie ik hoe mijn statement dat 2017 het jaar van slecht geïnformeerde mensen is, steeds maar weer bevestigd wordt.
Het probleem is dat het ook steeds erger wordt. Dat blaten zonder ook maar een greintje te begrijpen wat je nou voor poep staat te orakelen.
Soms kan het vermakelijk zijn, maar soms is het ook gewoon ernstig. Als je iets niet weet, vraag het dan of zoek het op. Ga niet lopen bekschijten, want dat doen er al genoeg.
Ik neem een simpel dingetje dat een ieder, mag ik aannemen, nog vers in het geheugen heeft. Het fenomeen filibusteren. Wat is dat nou eigenlijk? Waarom doet een politicus dat?
Ik heb de meest waanzinnige dingen voorbij zien komen, maar ik zal het proberen even uit te leggen.
Filibusteren is de mogelijkheid die een volksvertegenwoordiger heeft om een voorgenomen besluit te vertragen met als oogmerk de besluitvorming dusdanig te hinderen dat het onmogelijk wordt om voor een bepaalde benodigde tijd, het besluit door te laten gaan. Het is iets wat je van een volksvertegenwoordiger mag verwachten als het kabinet een besluit neemt die zeer nadelig is voor dat gedeelte van de mensen die voor hem of haar hebben gekozen. Het is dus vertragen om uitstel te krijgen. Niet pesten, gewoon het belang van je kiezers verdedigen, zoals het hoort.
Waar mensen boos over zouden moeten zijn, is dat de VVD het heeft onderbroken met hulp van het kadaver die met haar gortdroge dijenschuur de filibuster aan het saboteren was. Dit is een democratisch recht, daar kiezen we deze mensen voor en die pruim met plakstrip gaat even de boel verstieren, samen met dat wandelende pak Resi van de VVD.
Je hoort wel eens dat een volk de vertegenwoordiging krijgt die het verdiend. Als ik zo om me heen kijk, naar de domheid die sommigen gewoon ongegeneerd naar buiten kotsen, dan ben ik bang dat dat nog klopt ook.

OPA-Grendel-De dag van.png

Sort:  

Exactly what I'm looking for... thanks

You understand Dutch?

bekschijten, dat een fantastisch woord hahaha nog nooit gehoord, zalig

Ik heb nog een hele lijst woorden, dit is nog niets ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.14
TRX 0.12
JST 0.024
BTC 51418.20
ETH 2293.14
USDT 1.00
SBD 1.99