Borrel uur 22-07-18

in #nederlands6 years ago

Voor wie zich een beetje verdiept in wat er in de wereld speelt, en dan bedoel ik natuurlijk niet het eenzijdige, subjectieve en onvolledige nieuws dat de mainstream media ons wil verkopen, maar wat verder leest dan het hapklare brok op de deurmat, die ziet wat er speelt. Die ziet wat er mis is.
Dat niet iedereen dat doet, is overduidelijk voor mensen die wel eens op bijvoorbeeld, twitter komen.
Zelden zie je zoveel slecht geïnformeerde mensen bij elkaar als in een twitter discussie. Het ergste is nog, dat deze mensen zo overtuigd zijn van de waarheid van datgene dat ze is ingelepeld door een overheid, in samenwerking met de media, dat een beetje normaal gesprek niet mogelijk is.
Ik had er toevallig vanmorgen weer eentje. Wilde graag een gesprek, zonder botheden, gewoon even de zaken in de wereld bespreken. Al wetende waar dit op uit zou draaien, ben ik toch aan dit "avontuur" begonnen. Het is als tennissen met een vlindernetje. je kunt nog zo hard smashen, het balletje gaat echt niet aankomen, en uiteindelijk eindigt het met het verwijt dat ik dan maar gewoon een fascist, racist, xenofoob en met een beetje geluk ook nog islamofoob ben.
Er is een tijd geweest dat ik me er druk over maakte. dat ik hoe dan ook wilde uitleggen dat de vertelde sprookjes in het meest gunstige geval, nog geen vijf procent van de waarheid in zich hadden, die tijd is er geweest. dat ik probeerde mensen wakker te schudden, door ze te wijzen op feiten, maar ik kreeg als antwoord, en dat is echt zo tegen me gezegd, "ik deug liever, dan dat ik me aan de feiten hou". Vanaf dat moment heb ik het opgegeven. Ik ga niet diegene zijn die jou wakker gaat maken. Dat zal je toch echt zelf moeten doen. Gooi de blauwe pil weg, ga rustig zitten en probeer de rode eens.

Voortaan probeer ik het wel zo;

Niemand kan ontkennen dat er veel Afrikanen naar Europa trekken.
Velen zijn bang dat de aarde opwarmt door CO2.
Mensen dragen veel CO2 bij aan de atmosfeer.
In Afrika groeit de bevolking explosief.

Kloppen deze dingen allemaal?
Ja?
Dan heb ik de volgende vraag voor je;
waarom heeft niemand het over geboortebeperking in Afrika...?

Ik leg het even hier neer, laat het maar even indalen, neem alle tijd die je nodig hebt....

Borrel-uur.png

Sort:  

Deze post werd gedeeld in de Curation Collective Discord Community, en werd geupvote en geresteemed door de @C-Squared community na een handmatige review.
This post was shared in the #dutch channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

We zitten nu op de kruising. Je hebt een groep die alles bij het oude willen laten en een groep die er zat van zijn en de koe bij de hoorns vatten. Helaas hebben we allemaal in beide groepen gezeten en gelukkig zitten wij nu in de groep die een nieuwe weg inslaan. Ik snap ook niet dat het merendeel nog steeds vertrouwen in het oude wereldje heeft en het ook nog verdedigd. Hoe langer je wacht hoe harder de waarheid aankomt.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63672.27
ETH 3126.79
USDT 1.00
SBD 3.87