Vrouwen & Honden ...

in #nederlands6 years ago

coverfoto vrouwen en honden.jpg

Daar sta je dan ineens, ...

Met je hond samen op de cover van een boek wat sinds 11 mei 2018 is verschenen en inmiddels bij elke boekhandel te bestellen is.

Toch wel trots omdat de schrijfster met name om deze foto heeft gevraagd of ze die mocht gebruiken voor haar boekcover. Niet zomaar natuurlijk. Nee een van de 16 waar gebeurde verhalen heet ook "Rowan, My Guardian Angel", en beschrijft zoals je wellicht al zou vermoeden, het verhaal van Rowan en mij.

Hoe Rowan in mijn leven is gekomen. De kleine witte wollige knuffelpup die mij mijn leven terug heeft gegeven.

En nu bijna 10 jaar nadat hij in mijn leven is gekomen staan we samen met ons verhaal in een boek en staan wij samen op de cover van dat boek.

Ik, die altijd een minderwaardigheidscomplex heeft gehad over mezelf, over mijn uiterlijk, over mijn karakter, over mijn capaciteiten. Ik twijfel altijd over alles en dan ineens ligt je beeltenis door heel Nederland in de boekwinkels. En denk ik ...

"Ow Help!".

Maar ook; **Kijk dat hebben we toch maar mooi SAMEN bereikt".

Rowan en ik. Ik en Rowan ... Het is door zijn aanwezigheid op de foto dat ik door mijn eigen minpunten heen kan kijken.

Als kleine puppy was hij al mijn 'Guardian Angel'. Maar nu bijna 10 jaar later is hij nog zoveel meer. Hij is mijn hart, mijn ziel, mijn vriend, mijn hond, mijn alles.

En dit boek is nu een momentje om trots te zijn, maar straks als daar ooit een tijd zal zijn dat ik zonder Rowan bij me verder zal moeten gaan, zal het een hele mooie blijvende herinnering zijn.

ee1021a6cefb18a089375eb6e8fbd44c.png

De cover is een samenwerking geweest. De foto van Rowan en mij samen is door Nancy Gordon gemaakt. De achtergrondfoto is door Claudia Crama gemaakt. De twee foto's heb ik samengevoegd en Marianne van Buitenen heeft de titel, subtitel en haar auteursnaam er in verwerkt.

Sort:  

Vet cool !! echt heel gaaf :)

Ja ben er ook echt trots op!

proficiat...erg leuke cover van het boek...

Dankje! Ik moet het boek zelf nog binnen krijgen, omdat de schrijfster heeft besloten dat de totale opbrengst van het boek naar de Stichting Haags Dierenasiel gaat had ze deze keer geen promo exemplaren om weg te geven. Dat is niet erg maar toen was ik wat later met bestellen, dus ik moet hem nog krijgen.

Maar het is een boek waar 16 waargebeurde verhalen in opgenomen zijn. En één van die verhalen gaat dus over Rowan en mij, en omdat zij helemaal verliefd is geworden op die foto 'moest' dat de cover worden.

Wat tof!! Daar kun je absoluut trots op zijn!

Thanks ... ja ben ik zeker. Voor altijd een mooie herinnering aan mijn 1e eigen hond!

Wat bijzonder !! En wat een liefde op die foto zeg. Snap wel dat dat een cover is geworden.

Dankjewel Marion. Ja die foto heeft al vele mensen geraakt ... en het is een foto die bij toeval genomen is. Ik had Nancy gevraagd of zij een keer foto's van mij wilde maken voor op mijn CV. Ik wilde geen pasfoto op mijn CV maar een foto zoals ik ben ... Alleen dan moet je weten, ik fotografeer zelf en heb er eigenlijk ook een vreselijke hekel aan als een foto van mij gemaakt moet worden. Daarvoor voel ik me niet op mijn gemak. Afijn, long story short ... we waren wat aan het knippen en Rowan was buiten. Hij voelde blijkbaar dat ik me niet fijn voelde bij het fotograferen, en hij is er juist dol op om gefotografeerd te worden. Dus voor ik het in de gaten had sprong hij op de tuinbank en duwde zijn neus tegen mijn gezicht aan. Ik kon het niet laten om hem even te knuffelen. Hij weet gewoon altijd precies wanneer ik hem nodig heb. En Nancy zag dit moment en heeft het snel geknipt.

De originele foto ziet er heel anders uit. Lelijke achtergrond etc .. Maar de liefde van hond en vrouwtje spat er vanaf.

hetty-rowan klein.jpg.

Dieren zijn zo puur en voelen ons zo goed aan. Het mooie van deze foto is ook de spontaniteit van jullie tweetjes. Niks opgezet. Gewoon echt.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63595.77
ETH 3415.98
USDT 1.00
SBD 2.49