Onderweg #gedicht

in #nederlands7 years ago

Nog even een gedicht voor het slapengaan;

We gaan dezelfde richting uit,
nemen dezelfde trein op hetzelfde spoor.
Mensen stappen in en uit, de hele dag
en de trein die dendert door.

Waarheen jij gaat dat weet ik niet,
zou ik daar willen zijn?
Ben jij onderweg naar huis?
Zit jij daarom in deze trein?

De laatste trein, de dag loopt af,
De lichten branden binnen.
Buiten is het koud en guur en toch
zal ik het moeten overwinnen.

Want mijn bestemming weet ik niet.
Geen adres, geen huis, geen haard.
Slechts regen en een koude wind
heet men voor mij bewaard.

Toch treur ik niet, de reis is mooi
en ooit zal ik daar komen.
Maar voorlopig ben ik onderweg, waarheen?
Daarvan kan ik nu enkel dromen.

Een goede en rustgevende nacht Nedersteemers!

zz600-alex-iby-212875 (1).jpg
Foto gemaakt door Alex Iby op Unsplash

Sort:  

mooi gebracht, de eenzame reiziger, zonder een bestemming die hij thuis kan noemen

Dankjewel. Is een beetje synoniem voor het leven. Wanneer ben je thuis..? ;)

wel ik ben al blij dat ik een dak boven mijn hooft heb, kan eten wat ik wil, en mijn creativiteit kan delen met mensen en dat dit wel soms mooie respons op krijg...en soms de dingen die ik heb kan delen met mensen, alvast wel te rusten

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61199.00
ETH 2393.68
USDT 1.00
SBD 2.56