Mini serniczki z kaszą manną - obrazków nie będzie :P

in #nd6 years ago (edited)

Muszę sie podzielić tym przepisem bo to dla mnie mała sensacja XXI wieku ;)
Przepis pochodzi z Ukrainy a znalazłem go na YT.

  • pół kilo białego, tłustego sera;
  • szklanka kaszy manny;
  • dwa lub trzy jajka, zależnie od wielkości;

składniki wymieszać, zrobić z nich ciasto, następnie kształtować kotleciki, coś pomiędzy kotletem mielonym a racuchem, obtoczyć w mące i wrzucić na suchą lekko rozgrzaną patelnię. Smażyć (najlepiej pod przykryciem) do zrumienienia z obu stron. Podawać na gorąco skropione płynnym miodem.
PYCHA!

Można oczywiście przepis modyfikować do woli. Dodać cukier albo cukier waniliowy, cynamon, rodzynki, orzechy itp... można posypać cukrem pudrem, nałożyć owoców lub dżemu. A ponieważ same w sobie są bez cukru i soli można je podawać także z warzywami, np. z plastrem pomidora.
Jogurt owocowy do popicia.

Koniec.

Sort:  

Mam i ja! Zrobiłam z połowy składników.
Serwowałam ze śmietaną cukrem i cynamonem, to te paciajki na plackach.
035.jpg

kilka sekund później.....
037.jpg

Oesoooo, jakie to dobre :)

A nie mówiłem?

A dlaczego Twoje wyszły takie jakby bardziej złociste???

Bo się bardziej przyłożyłam :P
Nie, żartuję. Usmażyłam na masełku.

Tak mi sie właśnie wydawało, że się bardziej przyłożyłaś na masełku.
Nie przywierało?

Nie, ślicznie się usmażyły i jeszcze szybciej zjadły.

Same sie usmażyły to i same się zjadły.

Przypomniało mi się, że mam zdjęcie :)

WP_20181014_18_19_35_Rich.jpg

Szukałam ostatnio przepisu na kotlety z kalafiora. :) Ale z serem to chyba raczej nie bardzo...

Białko trzeba jeść :) A ostatnie badania wykazują, że białko wymaga najwięcej energii do strawienia dlatego dieta białkowa redukuje tkankę tłuszczową.

Manna sucha całkiem jak rozumiem? A ciasto przed smażeniem potrzebuje "odpocząć"? Czy od razu siup na patelnię?

I potem dopiero może odpocząć.

Manna sucha a ciasto od razu siup

I po usmażeniu od razu siup do buzi :)

A długo się smażą? (ja wiem, ze do usmażenia) ;) ale tak orientacyjnie, żebym się z rozpędu surowym nie uraczyła. Mam nową patelnię beztłuszczową, mogę jej testy zrobić :)

hmmm... sam nie wiem ile, jakieś 3-4 minuty z każdej strony ale warto za pierwszym razem jednego przekroić i spróbować

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63101.67
ETH 2588.03
USDT 1.00
SBD 2.74