Kumkuat meyvesi

in #nature6 years ago (edited)

IMG_20180306_103104.jpg

Kamkat ,Kumkuat yada Kumkat

Farkli isimlerle adlandirilan turuncgillerden bu meyveyi ben ilk defa gordum. Sizinlede tanistirmak isterim.

Halk arasında kamkat, kumkat, süs mandalinası, hatta altın portakal gibi isimlerle anılan meyve, kabuğuyla yenmesiyle diğer turunçgillerden ayrılıyor.

Mandalinadan bile küçük, ufacık bir meyve olan kumkuat, hafif limonu andıran şekli, olgunlaşınca iyice portakala benzeyen rengi ve ekşimtrak tadıyla tam bir turuncgil...

Dünyada en çok Doğu Asya ve Çin'de yetiştirilen bu meyveye ülkemizdeyse en çok, Akdeniz ikliminin hakim olduğu yerlerde ve Rize'de rastlanıyor.
Evde de yetistirilebiliyor olmasi cok iyi bir ozelligi...

@kaynakhttps://yemek.com/amp/kumkuat-nedir-faydalari/

<![IMG_20180306_174941.png]()>

En güzel yanı ise evde yetiştirilebiliyor olması... Fidanin fiyatida gayet uygun . Belki birgun alir agacini yetistirirm cunku cok hosuma gitti. Minnak ve mis kokulu....

Sort:  

İlk defa görüyorum tadı nasıl acaba, tattınızmı hiç?

Ekși mandalina ve limonsu bir tadi var ben begenmedim ama herkes cok begendi. Kabuguyla yeniliyor.

Kabuğu ilen yenmesi cok ilginc. Tesekkurler kesinlikle arayıp bulup en kisa zamanda tadicam.

Ilk defa goruyorum daha bilmedigimiz ne meyveler vardir:)

Aynen bende ilk defa gordum.

Mersin civarlarında çok rahat bulunabilinecek bir bitki. Gerçekten kokusu çok hoş :)

Cok sanslisiniz biz daha yeni tanistik kendisiyle 👍

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66521.28
ETH 3454.20
USDT 1.00
SBD 2.67