​​​ဒဏ္​ရာျဖတ္​ မ်ဥ္​း

in #myanmar6 years ago (edited)

ခ်စ္​ျခင္​း​တရားဆိုတာ က်မတို႔ မိန္​းက​ေလး​ေတြ ကိုးကြယ္​သင္​့တဲ့အရာမဟုတ္​ဘူးတဲ့..။
အ႐ွက္​သိကၡာနဲ႔ လူ႔ပတ္​ဝန္​းက်င္​ထဲမွာ က်မတို႔ မိန္​းမ​ေတြဟာ က်႐ွံုးတတ္​တဲ့ သတၱဝါ​ေတြပဲလား။ တကယ္​ခ်စ္​တတ္​ျခင္​းဆိုတဲ့ ႏွလံုးသားကို ပိုင္​ဆိုင္​ခဲ့ၿပီးတာ​ေတာင္​ က်မမွာ ​ထုတ္​​ေဖာ္​​ေျပာျပခြင္​့မ႐ွိဘူးတဲ့..။ ဘယ္​အလြမ္​းအတြက္​မွ က်မတို႔အတြက္​ သီးသန္​႔စာမ်က္​ႏွာ မျဖစ္​​ေစရဘူးတဲ့။ မိန္​းမသား​ေတြရဲ႕ ပညက္​ခ်က္​အျဖစ္​ ထံုးတမ္​းဓ​ေလ့​ေတြထဲမွာ အိ​ေျနၵ သိကၡာနဲ႔ တင္​းခ်ည္​ထားခဲ့ၾကတယ္​ ထင္​ပါရဲ႕။

က်မ သူ႔ကို တကယ္​ ခ်စ္​ခဲ့တာပါ။
အဲ့ဒီ​ေန႔က သူက ခါတိုင္​းနဲ႔မတူ အက်ႌျဖဴနဲ႔ ပုဆိုး အျပာရင္​့​ေရာင္​နဲ႔ တကယ္​ကို ပီဘိ က​ေလးငယ္​တစ္​​ေယာက္​လို ႐ွင္​းသန္​႔ ​ေခ်ာ​ေမြ႔​ေနခဲ့တာပါ။ ​ေက်ာင္​း​ေလွကားရဲ႕ တစ္​ဆစ္​ခ်ိဳးက​ေန ဘြားခနဲ႔ထြက္​လာခဲ့တဲ့ သူက က်မအျမင္​ထဲ ဖ်တ္​ခနဲ က်လာတဲ့ နတ္​သားတစ္​ပါးလိုပါပဲ။ ၾကည္​လင္​​ေတာက္​ပၿပီးတက္​ႂကြတဲ့ အျပံဳးထဲမွာ က်မ တခဏ မွင္​တက္​မိ​ေနခဲ့ရပါတယ္​။
" ဆရာမ ​ေဒၚသိဂႌ​ေအးရဲ႕ အခန္​း ဘယ္​အနားမွာလဲ " လို႔ ​ေမးလိုက္​တဲ့ သူ႔အသံ ျသ႐ွ႐ွထဲမွာ က်မ ​ေျဖစရာမ႐ွိျဖစ္​ခဲ့ရပါတယ္​။ အထစ္​ထစ္​ အ​ေငါ့​ေငါ့နဲ႔ တီခ်ယ္​ရဲ႕ အခန္​းကို ၫႊန္​​ေပးလိုက္​ရင္​း သူ႔ရဲ႕ ​ေက်းဇူးဆိုတဲ့ စကားတစ္​ခြန္​းမဆံုးခင္​ အတိုက္​တိုက္​ အခိုက္​ခိုက္​နဲ႔ က်မ သူ႔​ေ႐ွ႕က ​ေျပးထြက္​ခဲ့လိုက္​ရတယ္​။

က်မရဲ႕ ရင္​ခုန္​တတ္​ျခင္​းက​ အဲ့ဒီအခ်ိန္​က​ေန စခဲ့တယ္​ ထင္​တာပါပဲ။ ဆယ္​​ေက်ာ္​သက္​အရြယ္​ အဂၤလိပ္​စာ ​ေမဂ်ာရဲ႕ ဒုတိယႏွစ္​​ေက်ာင္​းသူ က်မရဲ႕ ဘယ္​ဖက္​ ႏွလံုးသားက ပထမဆံုးအခ်ိန္​ တုန္​လႈပ္​ျဖစ္​ခဲ့တာပါ။

အဲ့ဒီ​ေန႔က စၿပီး ေက်ာင္​းပတ္​ဝန္​းက်င္​မွာ က်မ သူ႔ကို ႐ွာ​ေဖြ​ေနမိတယ္​။ တီခ်ယ္​ ​ေဒၚသိဂႌ​ေအးနဲ႔လည္​း အရင္​ကထက္​ ပိုႏႈတ္​ဆက္​ျဖစ္​ခဲ့တယ္​။ က်မရဲ႕ ​ေမွ်ာ္​​ေတာ္​​ေယာင္​ အလြမ္​း​ေတြ တိတ္​တခိုး ဖူးပြင္​့ ​ေနျဖစ္​ခဲ့တာ ဘယ္​သူမွ​ေတာ့ မရိပ္​မိခဲ့ၾကဘူး လို႔ ထင္​ခဲ့​ေပမဲ့ က်မ ​ေဘးနားက သူငယ္​ခ်င္​း ​ေမ က​ေတာ့ သတိထားမိခဲ့ပံုရရဲ႕။

" လြင္​ နင္​ ဘာျဖစ္​​ေနတာလဲ ခုတ​ေလာ ၊ ႐ုပ္​က တစ္​​ေယာက္​ထဲလည္​း ျပံဳးခ်င္​ျပံဳး​ေနတာပဲ။ ဒီ​ေလာက္​ စာထဲ ​ေခါင္​းႏွစ္​ထားသူက ​ေငးလို​ေငး ငိုင္​လိုငိုင္​နဲ႔ ။ နင္​ ဘာျဖစ္​​ေနတာလဲ ​လြင္​ " တဲ့။

က်မရဲ႕ ​ေအးတိ​ေအးစင္​အမူအယာအတိုင္​းပဲ ျပံဳးျပၿပီး ​ေခါင္​းခါျပလိုက္​မိတယ္​။​ေမက က်မရဲ႕ ပံုစံကို အဲ့ဒီ​ေလာက္​ပဲ ရိပ္​မိခဲ့ပံုပါပဲ။

က်မ သူ႔ကို ​ေက်ာင္​းသြားတိုင္​း ႐ွာ​ေနမိ​ေပမဲ့ မ​ေတြ႔ခဲ့မိဘူး။ ပထမဆးံုအႀကိမ္​ အသဲကြဲ ​ေဝဒနာရဲ႕ အဖ်ားဆြတ္​ ​ေအာ္​ဟစ္​သံ သဲ့သဲ့ကို ျကားလိုက္​မိသလိုပါပဲ။ က်မ ရဲ႕ တိတ္​တခိုး က​ေန ​ေမွ်ာ္​လင္​့ခ်က္​​ေလး တစ္​ခ်က္​ ျပန္​လင္​းလက္​လာခဲ့​ေလရဲ႕။
အဲ့ဒီ​ေန႔က သူက ဂ်င္​း​ေဘာင္​းဘီနဲ႔ တီ႐ွပ္​နဲ႔ ႐ိုး႐ိုးသာမန္​ပံုစံ​ေလးနဲ႔ပါပဲ။ စိုဝင္​း ျဖဴႏု​ေနတဲ့သူ႔အသားအရည္​းနဲ႔ ျပံဳးလိုက္​တိုင္​း ႏုဖတ္​သြားတတ္​တဲ့ မ်က္​ႏွာ​ေလးနဲ႔ တီခ်ယ္​ ​ေဒၚ သိဂႌ​ေအးရဲ႕ ​ေဘးနားက​ေန ရယ္​​ေမာလို႔ စကား​ေျပာၿပီး ​ေလွ်ာက္​လာ​ေနခဲ့ၾကတာ က်မနဲ႔ မ်က္​ႏွာခ်င္​းဆိုင္​တည္​့တည္​့မွာ....
က်မ သူ႔ကို ဟိုး..အ​ေဝးႀကီးကတည္​းက ျမင္​​ေနခဲ့တာပါ။ ​ေမွ်ာ္​​လင္​့​ေနမိတဲ့အခ်ိန္​အဟုတ္​လို႔ က်မ လက္​ဖ်ားအစံု ​ေအးစက္​သြားၿပီး မွင္​တက္​မိ သြားခဲ့တဲ့အထိပါပဲ။
သူက တီခ်ယ္​နဲ႔ စကား​ေကာင္​း​ေနခဲ့လို႔ က်မကို မျမင္​ခဲ့တာ ျဖစ္​မွာပါ။
အနား​ေရာက္​​ေတာ့မွ တီခ်ယ္​ကလည္​း က်မကို ျမင္​သြားပံုပါပဲ။ က်မ တုန္လွုပ္​​ေနတဲ့ ရင္​အစံုကို ဖုံးကြယ္​ပစ္​ၿပီး သာမန္​ပံုစံနဲ႔ပဲ တီခ်ယ္​့ကို ျပံဳးျပျဖစ္​လိုက္​ပါတယ္​။
" ​ေဟာ... သမီး လြင္​.."
တီခ်ယ္​က ရႊင္​ျပံဳးစြာနဲ႔ပဲ ႏႈတ္​ဆက္​လိုက္​​ေတာ့ က်မ တီခ်ယ္​့ကို​ေရာ သူ႔ကိုပါ ​ေရာ​ေႏွာ ျပံဳးျပျဖစ္​လိုက္​ပါရဲ႕။
" ​မဂၤလာပါ တီခ်ယ္​ "
​" ​ေအးကြဲ႔ သမီး...။ သား​ေရ ...ဒါ ​ေဒၚ​ေလးရဲ႕ စာသိပ္​​ေတာ္​တဲ့ တပည္​့မ​ေလးပဲကြဲ႔..။ျမန္​မာဆန္​ၿပီး ယဥ္​​ေက်းသလို သိပ္​လည္​း လိမၼာၿပီး စာလည္​း သိပ္​ႀကိဳးစားတာ သားရဲ႕"
က်မ ဆရာမရဲ႕ ခ်ီးမႊမ္​းသံၾကားမွာ က်မ မ​ေနတတ္​ မထိုင္​တတ္​နဲ႔။
သူက က်မကို ရႊန္​းလဲ့စြာနဲ႔ ၾကည္​့ၿပီး​ေတာ့..
"ဟုတ္​လား ။ မဂၤလာပါ ..ညီမ​ " တဲ့။

က်မ တစ္​ခ်က္​​ေလးပဲ ​ေခါင္​းညိတ္​ျပံဳးျပၿပီး အဲ့ဒီ​​ေနရာက​ေန ထြက္​​ေျပးလာခဲ့မိတဲ့အထိပါပဲ။

သူ ျပဳစားႏိုင္​လြန္​းခဲ့​ေလရဲ႕။
image
မွတ္​မွတ္​ရရ အဲ့ဒီညက က်မ သူ႔ကို အိမ္​မက္​မက္​ျဖစ္​ခဲ့ပါတယ္​။
က်မ သိခဲ့ ရတာက သူဟာ ဂ်ပန္​က​ေန ​ေက်ာင္​းတက္​ၿပီး ျပန္​လာသူျဖစ္​ၿပီး တိခ်ယ္​ ​ေဒၚသိဂႌ​ေအးရဲ႕ တူတဲ့။ စာ​ေတာ္​သလို အားကစားပါ ​ေတာ္​သူတစ္​​ေယာက္​ျဖစ္​ၿပီး ကိုယ္​ပိုင္​လုပ္​ငန္​း တစ္​ခု ထူ​ေထာင္​ဖို႔ ႀကိဳးစား​ေနသူပါတဲ့။ က်မတို႔ ​ေက်ာင္​းမွ တီခ်ယ္​့ကို သူ လာႀကိဳတိုင္း သူလာရာ လမ္​းမွာ မိန္​းက​ေလးမ်ားစြာ ျပန္​႔က်ဲ​ေနတတ္​ျမဲ ။ သူ႔သတင္​းအခ်ိဳ႕ကို ပလံုစီ​ ခ်န္​​ေစတတ္​ျမဲပဲ​ေလ။

တည္​ၾကည္​ၿပီး ယဥ္​​ေက်းပ်ဴငွါတဲ့ သူ႔ကို က်မကိုယ္​တိုင္​​ေတာင္​ သ​ေဘာက်​ေနျဖစ္​ခဲ့​ေသးတာပဲ မဟုတ္​လား။

တစ္​​ေန႔ က်မ ခါတိုင္​းလိုပဲ ​ေက်ာင္​းကို သြားျဖစ္​ခဲ့ပါတယ္​။ အဲ့ဒီ​ေန႔က မိုးသား​ေတြ ညိဳွ့ ညိဳွ့နဲ႔ တိမ္​အခ်ိဳ႕က ၿပိဳဖို႔ ျပင္​​ေနၾက​ေလရဲ႕။
ခါတိုင္​းလိုပဲ သူ႔ကား​ေလး ​ေက်ာင္​းထဲဝင္​လာ​ေတာ့ ​ေကာင္​မ​ေလး​ေတြ ဟုိနား ဒီနား ျပန္​႔က်ဲ ကုန္​​ေလရဲ႕..မ်က္​ဝန္​းမ်ားစြာက​ေတာ့.. ကား​ေလးဆီမွာ...
က်မ ကိုယ္​တိုင္​​ေတာင္​ ဝရန္တာနဲ႔ မ်က္​ႏွာခ်င္​းဆိုင္​တည္​့တည္​့က စိန္​ပန္​းပင္​​ေအာက္​မွာ ခ်ထားတဲ့ ခံု​ေလးမွာ ထိုင္​ၿပီး စာက်က္​သလိုနဲ႔ သူ႔ကား​ေလးကို ​ေငး​ၾကည္​့​ေနမိခဲ့​ေသးတာပဲ​ေလ။
အဲ့ဒီအခ်ိန္​ မိုးဖြဲ​ေလး​ေတြက ခုန္​ဆင္​းလာ​ေတာ့ က်မ စာအုပ္​​ေတြကို ပိတ္​ၿပီး အတန္​းထဲ ဝင္​ဖို႔ ျပင္​မိတယ္​။
သူ႔ကား​ေလးကလည္​း တလွိမ္​့လွိမ္​့နဲ႔ လာ​ေန​ေလရဲ႕။ က်မ သူ႔ကား​ေက်ာ္​​သြားတဲ့အထိ​ေစာင္​့​ေနရင္​ စာအုပ္​​ေတြ စိုသြားကုန္​ႏိုင္​တာမို႔ သူ႔ကားမ​ေရာက္​ရင္​ ကား​ေ႐ွ႕က ျဖတ္​ဖို႔ ႀကိဳးစား​ေပမဲ့ ကားက ​ေရာက္​လာၿပီမို႔ ​ေနရာမွာပဲ ရပ္​​ေစာင္​့​ေနလိုက္​မိပါတယ္​။
image
ဒါ​ေပမဲ့ ကားက က်မ​ေ႐ွ႕တည္​့တည္​့မွာ ပိတ္​ရပ္​ထားလိုက္​တာမို႔ ကားကို ​ေ႐ွာင္​ကြင္​းၿပီး ​ေက်ာ္​သြားဖို႔အလုပ္​မွာ..
" ဒုန္​း "
" အ "
" ဟာ..​ေဆာရီး"
သူက ကားတံခါးအဖြင္​့ က်မက အျဖတ္​နဲ႔ က်မ ကားတံခါးနဲ႔ ႐ိုက္​မိလိုက္​သလို ျဖစ္​သြားၿပီး စာအုပ္​​ေတြ ျပဳတ္​က်ကုန္​​ေလရဲ႕။ က်မ ႐ွက္​ရြံ အားနာစြာနဲ႔ စာအုပ္​​ေတြ က​ဗ်ာကယာ​ေကာက္​​ေနစဥ္​မွာ သူပါ ဆငး္​ၿပီး ​​ေကာက္​ကူ​ေန​ေလရဲ႕။က်မ သူ႔ကို ခိုးၾကည္​့မိ​ေတာ့ အျပာႏု​ေရာင္​ ႐ွပ္​အက်ႌမွာ မိုး​ေရစက္​တခ်ိဳ႕ ခုန္​ခ်​ေနၾက​ေလရဲ႕။

အဲ့ဒီအခ်ိန္​မွာပဲ
က်မႏွလံုးသားတစ္​ခုလံုး ျပဳတ္​ထြက္​သ္​ိားမတတ္​ စကားတစ္​ခြန္​းကို တိတိပပ ၾကားလိုက္​ရ​ပါ​ေတာ့တယ္
" ​ေမာင္​ ရရဲ႕လား "တဲ့။
က်မ ႏွလံုးသားတစ္​ခုလံုး ပူ​ေလာင္​သြားၿပီး ​ေမာ့ၾကည္​့လိုက္​မိ​ေတာ့ တည္​ၿငိမ္​​ေလးနက္​တဲ့ အလွပိုင္​႐ွင္​ အစ္​မ တစ္​​ေယာက္​။ သူမက က်မကို ငံု႔ၾကည္​့​ေနရင္​း
" ဟင္​... ညီမ​ေလး လြင္​...ညီမ​ေလး လြင္​မင္​းသန္႔"
​႔. မဟုတ္​လားတဲ့ ။
က်မ မ်က္​ဝန္​းမွာ မ်က္​ရည္​စ​ေတြနဲ႔ က​ေယာင္​ကတမ္​း ​ေခါင္​းညိတ္​ျပလိုက္​​ေတာ့ သူမ လက္​ထဲက ထီးကိုလႊတ္​ခ်ၿပီး က်မကို တင္​းတင္​းက်ပ္​က်ပ္​ ဖက္​တြယ္​ထား​ေလရဲ႕..။
က်မ...မမကို ဖက္​တြယ္​ထားမိရင္​း....မ်ည္​ရည္​​ေတြ က်​ေနခဲ့တာ ဘာအတြက္​လဲ မသိ​ေတာ့ဘူး။
image
...........................
တကယ္​​ေတာ့ မမ​ျမတ္​က က်မရဲ႕ စံျပပါ။ ငယ္​ကတည္​းက အိမ္​နီးခ်င္​းျဖစ္​ခဲ့ၾကတဲ့ က်မတို႔ဟာ ညီအစ္​မ အရင္​း​ေတြထက္​ ပိုခင္​မင္​ရင္​းႏွီးခဲ့ၾကသူ​ေတြပါ။ စာ​ေတာ္​တဲ့ အိ​ေျနၵသိကၡာႀကီးတဲ့ လိမၼာယဥ္​​ေက်းတဲ့ မမျမတ္​က ျမန္​မာ့ယဥ္​​ေက်းမႈကို တန္​ဖိုးထားျမတ္​ႏိုးတတ္​ၿပီး က်မကို မၾကာခဏ ဆံုးမတတ္​သူလည္​း ျဖစ္​ခဲ့​ေလရဲ႕။

ျမန္​မာမိန္​းက​ေလးတစ္​​ေယာက္​ရဲ႕ ​ေစာင္​့စည္​းအပ္​တဲ့ အိ​ေျနၵ သိကၡာ ကိုယ္​က်င္​့တရားကို တန္​ဖိုးထားမႈ​ေတြက ဘယ္ႏိုင္​ငံမွာမွ ႐ွာလို႔မရႏိုင္​တဲ့ ယဥ္​​ေက်းမႈ အ​ေမြအႏွစ္​ပဲ ညီမ​ေလးရဲ႕ ။ ​ေယာက်္​ားတစ္​​ေယာက္​ကို ျမႇဴဆြယ္​ဖ်ား​ေယာင္​းၿပီးမွ သူ႔အခ်စ္​ယူရမယ္​ဆို ဒီတစ္​သက္​ အိမ္​​ေထာင္​မျပဳရခ်င္​​ေနပါ​ေစ မမ ကိုယ္​့ပညာနဲ႔ကိုယ္​ပဲ အားကိုးမယ္​ ညီမ​ေလး။ ကိုယ္​့အိ​ေျနၵသိကၡာကို တနိဖိုးထား ျမတ္​ႏိုး​ေလးစားတတ္​တဲ့ ​ေယာက်္​ား​ေလးကိုမွ မမ လက္​ထပ္​မယ္​ လြင္​​ေလး​ေရ။ တဲ့

မမ ​ေဆး​ေက်ာင္​းတက္​ဖို႔ မနၱ​ေလးကို ​ေျပာင္​းသြားၾက​ေတာ့ က်မအဖို႔ ငိုလိုက္​ရတဲ့ျဖ​စ္​ျခင္​း ။ မမရဲ႕ ခံယူခ်က္​​ေတြ စိတ္​​ေနစိတ္​ထား​ေတြကို ​ေလးစားရင္​း တိတ္​တခိုးအားက် အတုယူရင္​း က်မ မမလို ျဖစ္​​ေအာင္​ႀကိဳးစားမိခဲ့​ေပမဲ့ မမလို ဆရာဝန္​ျဖစ္​ဖို႔ ဝါသနာမပါခဲ့သလို ​ေဆးမွတ္​လည္​း မမီခဲ့သူပါ။ က်မရဲ႕ဝါသနာအရ တိုးရစ္​ဂိုက္​စ္​ လုပ္​ဖို႔ အဂၤလိပ္​စာကို တတ္​ခ်င္​စိတ္​နဲ႔ e ​ေမဂ်ာပဲ ယူျဖစ္​ခဲ့ရင္​း. အဲ့ဒီ စာသင္​ခန္​း​ေတြထဲမွာ က်မ ႏွလံုးသားကို လူမသိ သူမသိ ျမႇဳပ္​ႏွံပစ္​ခဲ့မိ​​ေလရဲ႕။
image
တကယ္​​ေတာ့ ဆယ္​​ေက်ာ္​သက္​အရြယ္​ ျဖစ္​တည္​ခဲ့တဲ့ အခ်စ္​စိတ္​ထဲမွာ က်မ ​ေပ်ာ္​က်မ​ေနခဲ့​ေပမဲ့ အဲ့ဒီတုန္​းက မမကို ရဲရဲ မျပံဳးျပရဲခဲ့ဘူး။ မိန္းက​ေလးတစ္​​ေယာက္​ရဲ႕ အိ​ေျနၵသိကၡာနဲ႔ ​ေစာင္​့စည္​းအပ္​တဲ့ စည္​းတစ္​ဖက္​ကို ဖ်က္​ခ်င္​စိတ္​မ႐ွိခဲ့ပဲ အမွတ္​တမဲ့ စည္​း​ေက်ာ္​မိခဲ့တဲ့ က်မ အခ်စ္​ကို မ်က္​ရည္​နဲ႔ ​ေဆးၿပီး ဘဝကို တည္​​ေထာက္​ၿပီးခဲ့ခ်ိန္​မွာ....အရာရာဟာ....ျပန္​​ေတြး​ေတာ့လည္​း....႐ွတတဝိုင္​တစ္​ခြက္​ကို ​ေသာက္​​ေနရသလို ျပံဳးခ်င္​ခ်င္​​ေတာ့ ျဖစ္​မိသား။

ဒါ​ေပမဲ့ ခ်စ္​ျခင္​းတရားကို ကိုးကြယ္​ခြင္​့မရခဲ့တဲ့ မိန္​းမသားအျဖစ္​​ေတာ့ က်မ ရင္​တြင္​း တစ္​​ေနရာမွာ ဒဏ္​ရာ တစ္​ခုက နက္​႐ိႈင္​း ​ေနတုန္​း.....
အခုထိ....​ေလ......။

Nannwine
Msc 132

Photo me

Sort:  

Nice post sis

You're so nice for commenting on this post. For that, I gave you a vote!

V 100% $0.072 > V n C Done, @poe/thi

ခံစားခ်က္ေတြလားသိဘူး။

Thz for sharing

Good writing skill 😇😇

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 66217.28
ETH 3507.84
USDT 1.00
SBD 3.15