Fütursuzca İzlenmesi Gereken Filmler #13: My Neighbor Totoro (1988)

in #movies7 years ago

image source


Hello everybody. I am talking about films, in this series. I will criticism about films I watced. Actually, it is not exactly criticism. It is more like comment. Because I am not critic. I just talking about films. I say features or scenes what I liked. If I watched another films by the same director, I tell about them too.


Herkese merhaba arkadaşlar. Sndbox için türkçe bir film serisi bu. Seri bayağı uzun sürecek büyük ihtimalle. Önce eski hazırladığım listedeki hoşuma giden filmlerden bazılarını paylaşacağım sonra da yeni filmler izledikçe sürekli olarak her gün ekleyeceğim onları seriye. Daha önceden de sndbox a film serisi yapmıştım ama onu ingilizce yazıyordum. Bu türkçe olacak. Bu postta eskiden yazmış olduğum filmlerden biri olan My Neighbor Totoro filminden bahsediyorum. Eski yazdığımı okuyan olmuştur belki.


image source


Size yalnız akşamlarınıza eşlik edecek, kahvenizi yudumlarken izleyebileceğiniz, hani şöyle değişik bir film olsa da izlesek diyeceğiniz anlar için ya da lan birisi steemitte yazmıştı şöyle bir film dur bir açıp izleyim bakayım neymiş diye düşüneceğiniz anlar için güzel bir film serisi bu. İzlediğim filmlerden böyle biraz değişik olanları, yani bu fularlı kesim nasıl diyorsa işte biraz sanatsal olanları sizlerle paylaşacağım bu seride. Filmler üstüne biraz konuşacağım. Gerçi pek beceremem film yorumu yapmayı ama kendi çapımda izlerken hissettiklerimi anlatacağım işte size. Fazla da kasmaya gerek yok.

Filmin konusundan bahsedeyim biraz. Anneleri hasta iki kız kardeş var. Anneleri hastahanede yatıyor. Onlar da profesör olan babalarını ikna edip hastahanenin yakınlarına bir yere taşınıyorlar. Dağ evi gibi bir ev. Kırsalda. Sonra iki kız kardeş kendilerinden başka kimsenin görmediği sevimli varlıklar görmeye başlıyorlar evde. Sonra onları takip ettikçe evin çevresindeki gizemli dünyaya adım atıyorlar. Falan filan... Çok da ayrıntı vermeyim şimdi. Böyle bir kaç saatliğine masal gibi bir ortamda bulunmuş oluyorsunuz. Güzel bir etki bırakıyor ağızlarda azizim :)


image source


Normalde animasyon pek izlemem ben. İzleyince seveceğimi biliyorum aslında ama norma filmler varken açıp da izleyesim gelmiyor. Çok nadirdir yani izlediğim. O ruh haline nadir giriyorum demek ki. Bu aralar mesela "Limitless" ya da "The Wolf of Wall Street" tarzı böyle insanı gaza getiren filmler izliyorum. Hırs katıyor güzel oluyor :) Bazen de masal tarzı film izlemek istediğimde yine animasyondan önce Tim Burton seçeneği var. Biliyorsunuz genelde masalsı filmler çekiyor. Onları izlemeyi çok severim. Animasyon izlemek yerine onları izliyorum genelde. Ama dediğim gibi herhangi bir animasyon filmi izlediğimde de genelde niye izledim ben bunu demiyorum. Sözün özü bazen masalsı filmlere ihtiyaç duyuyor insan azizim arada bir izlemek iyi oluyor. Siz de izleyin tavsiye ederim. Bu dünyanın çilesinden az bir süre de olsa kurtuluyorsunuz. Kendinize iyi bakın.. Hep film izlemeyin arada bir de tiyatroya gidin :)




Sort:  

elinize, yüreğinize sağlık azizim içimdeki çocuğu uyandırdın. geçenlerde Toy Story adında animasyon filmini izledim, altında öyle güzel mesajlar barındırıyor ki yalnızca çocuklar değil yetişkinler de izlemeli; arkadaşlık, birlik-beraberlik, aile, sevgi gibi konular çok güzel anlatılıyor :))

eyvallah sağolun :) abi o toy story var ya hayatımda izlediğim en sürükleyici üçlemelerden biri olabilir. mükemmeldi o seri. hepsini birer gün arayla izlemiştim 3 filmi de hepsi de güzeldi. hakkını vermişler harbiden.

Hayao Miyazaki müthiş bir yönetmen. Bu filmi de keza onun gibi. Çizgileri sizi o dünyaya sokuyor. Bende öyle oluyor diyeyim en azından. Ne zaman izlesem hep o yeşil kırlarda yaşama isteği doğuyor içime. Dediğiniz gibi masalsı bir havası var ve bir kere o havayı içinize çektiğinizde bırakamıyorsunuz.

Benden size başka bir Hayao Miyazaki tavsiyesi; Spirited Away. Masalsı bir filme ihtiyaç duyduğunuz izlersiniz. :)

o istek bende de oluyor vala :) o dünyaya girmek bir daha da hiç çıkmamak istiyor insan.

evet Spirit Away de var listemde azizim onu da izleyeceğim yakın zamanda fırsatım olursa. bayağı övüyorlar o filmi izleyenler. onla ilgili bir post da yazarım zaten izlediğimde. teşekkür ederim tavsiyeniz için :)

Güzel bir paylaşım 😎

eyvallah azizim

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63099.80
ETH 2455.59
USDT 1.00
SBD 2.58