"TO" 2017 Czy warto zobaczyć? Recenzja filmu

in #movie7 years ago

Cześć :)

W dzisiejszym poście na moim blogu chciałbym przyjrzeć się produkcji pt. "TO". Film został nakręcony na podstawie książki napisaną przez znanego pisarza Stephena Kinga, która istnieje pod tym samym tytułem. Powieść zaliczona do gatunku horroru wydana została w 1986 roku. Ekranizacja książki miała miejsce w 1990 roku, następnie w 2017, dwa filmy dzieli 27 lat, jeżeli już jesteście po lekturze lub po zobaczeniu filmu zrozumiecie jakie znaczenie ma liczba wspomnianych dwudziestu siedmiu lat.

źródło: filmweb

Muszę przyznać, że była to moja pierwsza styczność z tym tytułem i nie miałem okazji przed obejrzeniem filmu przeczytać książkę, ani zobaczyć produkcję z 1990 roku, lecz wywarł na mnie ogromne wrażenie. Film był nie do końca przerażający, szczególnie tak jak wyżej wspomniałem został zakwalifikowany jako horror.

Postać Pennywisa (tj. złowieszczego klauna) została świetnie wykreowana i pomimo tego, że film sam w sobie bardzo mnie nie wystraszył (może przez to, że za dużo filmów z tego gatunku mam za sobą) sama postać klauna wywołała ciarki na moich plecach. Jako ciekawostkę dodam, że aktor grający Pennywisa tj. Bill Skarsgård jak i członkowie filmowego "Klubu Frajerów" nie mieli styczności do czasu pierwszego spotkania. Było to polecenie reżysera aby wzbudzić jeszcze większy strach w nastolatkach znanych nam z filmu.

źródło: multikino

W filmie przez cały czas towarzyszy nam bardzo ciekawa historia, która porwała mnie na czas trwania całego filmu. Produkcja w dniu 06.10.2017 znajduje się na 15. miejscu w rankingu top 500 na portalu Filmweb, jeżeli chodzi o 2017 rok, co jest bardzo dużym osiągnięciem dla horroru, ponieważ gatunek ten moim zdaniem jest bardzo krytycznie oceniany, a poza tym jest naprawdę mało dobrych produkcji, które mają wzbudzać grozę.

Jeżeli chodzi o moją opinię to na pewno polecam każdemu, kto jest fanem horrorów jak i wybitnego pisarza jakim jest Stephen King. Świetnie spędzony czas bez grymasu na twarzy z wizerunkiem klauna, który chodził za mną aż do następnego dnia po zakończeniu przygody z filmem.

ps. Wiecie, że ten uśmiech to nie efekty specjalne, prawda?

źródło: highsnobiety.com


Sort:  

Meh... Analizowałem trailer i też chciałem napisać coś o tym filmie, ale uznałem że szkoda mi czasu na rozwodzenie się dlaczego gówno śmierdzi. Kolejna ofiara trendu masowego tworzenia filmów przepełnionych jumpscare'ami gdzie straszy nas sama obecność postaci i jej wygląd a nie intencje względem bohaterów. Pennywise jest jedynym wartościowym elementem filmu, który nie zlewa się w całość z innymi historiami Kinga. Film jest nudny, wulgarny, nieśmieszny i przesadnie obrzydliwy. To że film ma lepsze efekty i rzekomo lepsze aktorstwo z automatu nie czyni go produkcją lepszą. Łatwo było przebić oryginał z 1990, a mimo to twórcy nie podołali zadaniu. Zawiodłem się. Obok Piratów z Karaibów 5 najgorszy film tego roku!

Congratulations @kebsik! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @kebsik! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 58495.14
ETH 2461.74
USDT 1.00
SBD 2.36