Ben, Edirne ve Selimiye Cami// I, Edirne and Selimiye Mosque // 나, 에디 런과 셀리미예

in #mosque7 years ago (edited)

Geçtiğimiz yaz mevsimi içerisinde duygu yüklü anlar yaşamıştım. Bunlardan benim için en önemlisi Edirne'yi ziyaretimdi. Edirne'nin bende yerinin farklı olmasının nedeni orada doğup hayatımın ilk 4 senesinin orada geçmesi ve daha sonra orayı hiç görememiş olmamdı. Sürekli aklımda olan ve nasıl olduğunu çok merak ettiğim şehri en nihayetinde görebilmiştim. Edirne, Marmara'nın Trakya kesiminde Yunanistan ve Bulgaristan'a komşuluk eden ve ilçeleriyle birlikte 200000'e yakın nüfusu olan küçük ve kendi halinde bir şehrimiz. Burada amatör de olsa birkaç fotoğraf çekmiştim. Bunlardan doğduğum apartmanı çekerkenki duygularımı ifade edemem :)

DSC_0398.JPG

Yakın planda gördüğünüz Türk Bayrağı beni çok gururlandırmıştı. Edirne insanın aydınlığını ve vatana olan sevgisini uzaklardan zaten bilirdim, şehrin içine düştüğümde o zamana kadar olan bu düşüncelerimin ne kadar doğru olduğu konusunda kendimi takdir ettim :) O günlerden elimde çok bir fotoğraf yok, paylaşımıma şöyle şehir merkezinden çektiğim bir fotoğrafla devam edeyim;

DSC_0399.JPG

Burada fotoğrafın sağ tarafında bulunan pembe, şirin ve tarihi bina Hükümet Konağı. Sol tarafta bulunan cami ise Edirne diyince akla ilk gelen yer olan Selimiye Camisi'nden 160 yıl önce 1414 yılında yapımı tamamlanmış Eski Cami. Selimiye Camisi ise 1574 yılında inşası tamamlanmış bir cami imiş. Şehrin göbeği olmasına rağmen fotoğrafın ortasında boş kalan arazi ise bir bina için temel atılacakken yapılan kazılarda tarihi eserlere rastlandığı için ne yapılacağına karar verilmek üzere koruma altına alınmış. Edirne diyince Selimiye Camisi'nden konu açmadan olmaz. Yapımı 1568-1574 yılları arasında sürmüş ve Mimar Sinan'ın eşsiz mimarisiyle dünya tarihine kazandırılmış bir cami Selimiye Cami. Alelacele çektiğim 2-3 foto daha burada yer bulsun;

DSC_0400.JPG

DSC_0404.JPG

DSC_0405.JPG

Camilerden ve tarihi yapılardan gittik diye Edirne'yi bunlardan ibaret sanmayın. Gördüğüm ve yaşadığım kadarıyla Edirne, sosyal sayılabilecek ve genç nüfusun çok da az olmadığı bir şehir. Çarşısında yürürken durup bu anı fotoğraflamalıyım diyerek çektiğim kareyi de sizinle paylaşayım;

DSC_0401.JPG

Ayrılışımdan 19 sene sonra kavuştuğum bu güzel şehirle vuslatım umarım bir daha bu kadar uzun sürmez :) Herkese iyi hafta sonları :)


ING
I was born in Edirne. Edirne is a beautiful place. The most famous place is Selimiye Mosque. Have a good weekend :)


KR
저는 Edirne에서 태어났습니다. Edirne은 아름다운 곳입니다. 좋은 주말 되세요.


CN
我出生在埃迪尔内。埃迪尔内是一个美丽的地方。最著名的地方是Selimiye清真寺。가장 유명한 곳은 Selimiye Mosque입니다. 周末愉快

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 56855.37
ETH 2976.87
USDT 1.00
SBD 2.39