Sort:  

Ale o co chodzi?

Kampania społecznościowa NEMa, mam trochę pieniążków tam, więc reklamuję. Żeby było uczciwie, zrezygnowałem z zarobku z tego posta. Każdy może zajrzeć poczytać co to, ale ani jeden STEEM nie zostanie wydany na reklamę :)

Ok, rozumiem :) Ja już NEM kupowałem na krótki termin, zastanawiam się też czy nie zainwestować długoterminowo - jak widzisz przyszłość tej waluty? Mam na myśli Twoje osobiste zdanie oczywiśćie.

Mam znajomych, którzy uważają NEM za coś lepszego niż Ethereum i wierzą, że w Q1.2018 powinien przekroczyć 1$. Ogólnie mają gotowy produkt. Do tego testują platformę, na której przedsiębiorcy będą mogli budować swoje aplikacje. Wszyscy posiadacze XEM czekają na ogłoszenie zakończenia testów i zwolnienia finalnej platformy. Ich blockchain ma służyć nie tylko do wymiany pieniądza, ale też rozliczania różnych dóbr, podpisywania kontraktów, umów i innych. Oprócz tego każdy może stworzyć własną "przestrzeń" w obrębie głównego blockchain. Dla przykładu masz firmę o nazwie "Imperfect" i chcesz w blockchainie prowadzić księgę rozliczeniową dla: ziarno, piwo, kasza. Tworzysz wtedy swoje "namespace" o nazwie Imperfect oraz "mosaic" o nazwach swoich produktów. Czyli masz Imperfect:ziarno, Imperfect:piwo, Imperfect:kasza. Zapisujesz w blockchain co, ile i komu dałeś :P Oczywiście możesz to wykorzystać do stworzenia własnej waluty np "imperfect:one". Zresztą jest już kilka ICO opartych o NEM, do najważniejszych należy obecnie DimCoin. Stworzenie własnej waluty jest śmiesznie tanie - namespace kosztuje 100XEM a mozaiki 10XEM. Transakcje też są tanie bo obecnie jest to 0.05XEM (jakieś kilka groszy). To czego jeszcze brakuje to giełdy, która będzie dedykowana pod waluty oparte o NEM, coś ala EtherDelta dla Ethereum. Kuleje u nich marketing też, przez co do tej pory nie widać jakiś spektakularnych pomp. Niemniej jednak przez jakiś czas trzymali się w top10 na coinmarketcap.

Ah jeszcze jedno - wiesz jakie giełdy obsługują NEM?

Z głównych giełd to bittrex, poloniex oraz hitBTC. Ogólnie wg mnie cena jest teraz mega atrakcyjna, choć jak to w świecie krypto, cholera wie w którą stronę to pójdzie :)

Ja bym kupił na długi termin trochę mimo wszystko, ale bittrex mnie tak wkur... że nie wiem ;)

Obserwuję tą walutę od jakiegoś czasu, ale nie mam czasu się zagłębiać w takie niuanse, także dziękuję za wytłumaczenie. Brzmi ciekawie, myślę, że przynajmniej część środków zainwestuję w NEM. No i postaram się śledzić bardziej co się dzieje ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63740.26
ETH 2618.46
USDT 1.00
SBD 2.79