Persoalan tentang damai. Bahagian 1

in #melayu5 years ago

Apakah sebenarnya erti damai?

Dimanakah sebenarnya damai itu berada?

Mari kita lihat di sekeliling kita.
Dimanakah tempat yang paling kurang kedamaian yang boleh kita fikirkan?

Mari saya berkongsi pemikiran saya.
Tempat yang paling tidak aman dan paling kurang kedamaian adalah negara yang sedang berperang.

Jika saya adalah salah satu penduduk di negara itu, apakah yang akan saya lakukan?

Saya akan keluar dari kota tempat saya tinggal dan berpindah ke kota lain.
Jika tiada kota lain yang boleh saya pergi, mungkin saya akan lari ke negara lain yang lebih aman.

Persoalannya, adakah saya akan mendapat damai yang saya cari dengan berbuat demikian?

Akan bersambung...

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66868.29
ETH 3520.34
USDT 1.00
SBD 2.63