Jumaat 20 NOV 2020

in #malaysia โ€ข 4 years ago

Hai semua.

Ok this feels weird. ๐Ÿ˜‚

Sedikit intro bagi yang belum mengenali.
Aku sepatutnya tulis intro di newcomers tapi aku masih fikirkan apa yang aku nak tulis.
Jadi, aku tulis diari ku kat sini dulu.

Aku Sara dari Terengganu.
Syukurlah hari ini Terengganu sudah bebas dari PKPB, jadi boleh naik kereta lebih dari 3 orang. Yay!! Not. Kalau aku, aku lebih suka kalau semua orang x berkeliaran. Cuma duduk di rumah diam diam.

Bukan lah maksud aku x bagi orang keluar tapi kalau tak ada keperluan, please, just stay at home. Tak perlu nak melancong lagi.

Oh. Aku terasa agak jahat. Kawan aku mencari rezeki dengan mempromosikan hotel hotel. Aduhai. Sekarang aku terasa serba salah. Semoga dia tak baca posting aku ni.

Aku seorang guru. Di sekolah rendah agama rakyat. Sesi persekolahan di Malaysia ditamatkan lebih awal pada tahun ini. Jadi, aku cuti.

Pagi tadi suamiku ke Selangor untuk mengambil barang-barangnya. 4 hari lepas dia pulang ke Terengganu selepas hampir 1 bulan kami tidak berjumpa. Anak kami mengambil masa agak lama untuk 'warming up' dengannya walaupun kami ber-video call setiap hari.

Oh, suami aku telah diberhentikan kerja. Syarikat tempat dia bekerja tidak dapat bertahan. Dia bakal mendapat sedikit pampasan. Jadi, yang tu berita baik kan?

Beberapa jam lepas aku telah kongsi video muzik di apps Starmaker. Lagu Twinkle Twinkle Little Star. Suara aku macam anak walrus tercekik. Tapi anak aku suka. Sampai tertidur dengar suara aku menyanyi. Ke anak aku terpengsan kerana suara aku yang teruk tu? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Aku rasa agak kekok guna Bahasa Melayu sebab aku jarang share dalam Bahasa Melayu. Aku terasa terbatas. Padahal Bahasa Inggeris ku cuma gred B. Aku segan sebenarnya kalau kawan-kawan aku faham luahan hati aku. Pelik ke? Ke kau pun macam tu?

Harapan aku semoga anak aku lebih pandai berbahasa Melayu berbanding aku. Oh bukan, harapan aku semoga anak aku lebih tahu banyak bahasa berbanding orang tua nya. Nanti senang dia cari ilmu.

Terima kasih kerana membaca.

Ps: Aku terpaksa baca 2x dan edit pos aku. Rupa nya maybe sebab aku baca posting Indon jadi aku dah terguna bahasa Indon. Patut lah my throat feels weird. Kadang aku pun tak perasan. Kuang3. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Sort: ย 

sengal.. ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ sorry about your husband lost his job, good news is he is around you and Qaseh more now. Terengganu maybe have job for him, or invite him to write on steemit too! ๐Ÿ˜„

Honestly, I feel awkward too when you write in Bahasa baku.. you almost sound like sabahan hybrid indonesia.. must be funny if you said them out loud ๐Ÿ˜†

good start btw, warm up your writing skill. You can do it! ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ

Sabahan hybrid Indonesia. Yes. Something like that. I'm so embarrassed. Well, at least that's half Malaysian and still Malay.๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

@batumelukut sara letak pasir kat periuk nasi hang ๐Ÿ˜† dia xnak orang berkeliaran melancong lagi, duduk rumah diam2 pakai mask 24/7 katanya ๐Ÿ˜

Uit!!! Stop that! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Love u @batumelukut ๐Ÿ˜˜

This post has been rewarded by #nutbox. Nutbox is the DApp Incubator of Steem , and you can mine PNUT token by staking to us via https://nutbox.io .Contact us at https://discord.gg/zPkMuGY

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 53406.15
ETH 2223.47
USDT 1.00
SBD 2.29