Puding roti-Percubaan kali ketiga

in #malaysia4 years ago

Hello Stemians!
.
Agak bersemangat juga aku buat #pudingroti sehingga kali ketiga 😂 banyak onak ranjaunya dalam penghasilan puding ini. Tambahan pula, aku adalah #beginner bab kuih-muih ini.
.
PENGALAMAN PERTAMA:-

  • Tidak menjadi langsung. Lebih 4 jam aku menunggu pudingku mengeras. Siap masak lagi sekali, pun tidak menjadi

PENGALAMAN KEDUA:-

  • Aku try lagi buat, menjadi! Siap agih pada jiran-jiran lagi. Jiran depan siap komen, “Sedap” 😁
  • Kali ini percubaan aku ikut betul-betul sukatan #recipe. Telur pun guna 2 biji macam #YouTuber kata.
  • Tetapi, menurut citarasaku, puding kali kedua ini sekali makan saja sudah rasa kenyang. Jadi aku ingat, next trying aku hendak kurangkan telur

PENGALAMAN KETIGA:-

  • Akhirnya! Menjadi juga mengikut citarasa aku weh! Tetapi sayang pula, rupanya tidak secantik puding #instafamous 😌
    .
    WhatsApp Image 2020-06-11 at 10.15.50 PM.jpeg

  • Kenapa corak di tengah tidak menjadi? Sebab aku buat corak zebra mengunakan tiga warna. Jadi puding hampir mengeras di hujung-hujung curahan.... ianya hampir jadi likat.
    .
    Jadi kesimpulannya, aku puas hati dengan #pudingroti kali ketiga ini. Bolehlah buat hidangan untuk kudap-kudap kan 😄
    .
    p/s: sekadar perkongsian
    .
    .
    By,
    batumelukut
    .
    .

Sort:  

✒ That puding looking yummy. Sedap ke manis sangat? Yang penting boleh dimakan 😋
You just got upvoted by the @steemingcurators. We are voting with the Steemit Community Curator @steemcurator02 account to support the best content on Steemit!

Want to participate in contests and challenges to earn more?
Follow @steemingcurators and also the official @steemitblog for info about Steemit and the Daily Diary Challenge! Share your stories on Twitter or others social media to get extra upvotes. Just comment the link in your posts!

We hope you like live music too because we have MUSIC FOR STEEM!
STEEM ON!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59216.84
ETH 2526.42
USDT 1.00
SBD 2.52