Lowcarb courgettelasagne

in #lowcarb6 years ago

Wat is er lekkerder dan de geur van verse lasagne!

Dit recept wilde ik jullie niet onthouden. Ik verheug me al op morgen. Ik heb deze lasagne namelijk vandaag klaar gezet om morgen in de oven geschoven te worden. Ik hou van snel en makkelijk en ik hou er vooral van als ik iets van tevoren kan voorbereiden, zodat het op het moment dat ik het wil gaan eten, niet zoveel tijd meer in beslag neemt....

Wat heb je nodig voor 2 personen?
2 a 3 courgettes
3 vleestomaten
200 gram champignons
300 gram gehakt
Kruiden naar smaak (ik gebruik Italiaanse kruidenmix)
150 gram geraspte kaas
150 gram creme fraiche

Voorbereiden:
Warm de oven voor op 180 graden
Schaaf de courgettes met een kaasschaaf, zodat je lange plakken krijgt
Snijd de vleestomaten in plakken
Snijd de champignons ook in plakjes
Italiaanse kruidenmix door de creme fraiche mengen

Hoe maak je het?
Rul het gehakt en voeg de gekruide creme fraiche hier aan toe.

Dan gaan we laagjes maken in een ovenschaal.
In deze volgorde:
1 laagje courgette
1 laagje tomaat
1 laagje gehaktmengsel
1 laagje courgette
1 laagje champignons
1 laagje gehaktmengsel
1 laagje van wat je over hebt (tomaat en champignons dus)
1 laagje courgette
1 laagje gehaktmengsel
1 laagje geraspte kaas

Zet de ovenschaal 30 minuten in de voorverwarmde oven.

Eet smakelijk!

Variatie
Voeg eens een laagje gekookte sperziebonen of bloemkool toe. Die verwacht je niet in een lasagne, maar is superlekker!

Sort:  

Dit pareltje van een post is ontdekt door het Nederlandse OCD-team!

Reageer op deze reactie als u dit accepteert en hier aan mee wilt doen. Door dit te accepteren, maakt u kans op extra beloningen en kan een van uw foto's in onze compilatiepost worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

Klinkt goed. Ik ga lezen en natuurlijk volgen. :-)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68225.97
ETH 3275.70
USDT 1.00
SBD 2.66