[PL] Dodatki w Excel - automatyzacja pracy

in #life6 years ago (edited)

Teoria:

Podpięcie dodatków w Excel powoduje załadowanie wybranych funkcjonalności do każdego tworzonego lub otwieranego pliku. Można korzystać z różnego rodzaju dostępnych dodatków ale także można tworzyć własne pliki xla/xlax/xlam, a następnie je wykorzystywać.

Mój wybór:

Ja korzystam z własnego pliku Dodatki.xlam, który mam zapisany zawsze na dysku C:/Dodatki. Rozszerzenie .xlam daje mi możliwość zapisywania makra VBA, które później mogę uruchamiać skrótami klawiaturowymi lub z paska szybki dostęp. Dzięki dodatkowi ładowaną mam także własną wstążkę z narzędziami.

Moja opinia:

Niektórzy makra zapisują w "Personalu", jest to jednak dość niewygodne narzędzie do wykorzystania i nie jest tak uniwersalne jak dodatki. Dodatki oprócz makr VBA dają nam wiele innych możliwości i możemy zestaw plików kopiować w łatwy sposób na inne komputery.

Opis:

Tworzenie plik dodatku jest bardzo proste i wystarczy otworzyć pusty plik Excela, a następnie zapisać z rozszerzeniem .xlam. "XLA" jest dedykowanym rozszerzeniem dla dodatków, a literka "m" na końcu jest dla nas informacją, że plik zapisujemy z obsługą makr.

Ustawienia dodatku, żeby działał dokonujemy w Plik/Opcje/Dodatki.
Do pliku dodatku możemy odwoływać się w VBA i funkcjach jednak należy zapewnić taką samą lokalizację pliku na innych komputerach.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66438.74
ETH 3268.32
USDT 1.00
SBD 4.39