Zalety i wady picia kawy-Duże zaskoczenie

in #life6 years ago (edited)

Cześć!
W moim dzisiejszym poście chciałbym przedstawić wam zalety i wady picia kawy na które natrafiłem szukając informacji na jej temat. Ja jak i wielu innych ludzi zaczynam swój dzień od świeżo mielonej kawy, ten proces przerodził się już, że tak to nazwę "rytuał", dlatego też postanowiłem sprawdzić jakie konsekwencje to ze sobą niesie.
coffe.jpg
źródło:http://beszamel.se.pl

Zawsze lubiłem zaczynać od złych wiadomości dlatego też od nich zaczniemy. Jeżeli chodzi o negatywne aspekty najczęściej mowa jest o zbyt dużym spożywaniu kawy co może prowadzić do zaburzeń snu, kołatań serca, zwiększenia częstotliwości oddawania moczu no i oczywiście wypłukiwanie magnezu z organizmu.
roasted-coffee-beans-are-arranged-in-different-way-word-coffee-surrounded-by-beans-heap-of-coffee-seeds-on-white-surface-stop-motion-close-up-4k-ultra-hd_rtksmirbe_thumbnail-small10.jpg
źródło:videoblocks.com

Przejdźmy do korzyści jakie niesie za sobą picie kawy. Ku mojemu zdziwieniu na wielu portalach spotkałem się ze stwierdzeniem, że picie kawy zmniejsza ryzyko choroby nowotworowej. Prawdopodobieństwo choroby jest o 40% mniejsze niżeli u osób, które nie sięgają po ten napój. Są to rzecz jasna tylko i wyłącznie badania, mimo to zrobiło to na mnie niemałe wrażenie.

Jeżeli mowa jest już o chorobach to kawa redukuje ryzyko choroby Parkinsona, Alzheimera i depresji, ponieważ pozytywnie wpływa na działanie mózgu i wspomaga jego funkcjonowanie.

Nie muszę chyba wspominać o tym, iż powinniśmy dobierać nie byle jaką kawę, gdyż kawa kawie nie równa. Chciałbym również zaznaczyć, że w poście nie namawiam nikogo do picia kawy, musimy pamiętać o kofeinie, która szybko potrafi uzależnić , dlatego pamiętajcie wszystko jest dla ludzi w zdrowych proporcjach.

To tyle na dzisiaj, zapraszam do dyskusji i życzę miłego wieczoru.

Sort:  

Wiele razy próbowałem zaprzyjaźnić się z kawa i wprowadzić ja do swojego jadłospisu niestety tan napój i ja jakoś nie potrafimy się polubić. Jak wy to robicie że tak kochacie kawę?

Próbowałeś rożnych producentów kaw? W moim wypadku również nie była to miłość od pierwszego wejrzenia, przez długi okres czasu nie przepadałem za kawą, aż trafiła mi się "ta jedyna".

Miałem okres w życiu, że nie piłem kawy wcale aż nagle mi posmakowala. Lubię mocna czarna kawę bez cukru i mleka. Wtedy czuje jej smak. Spróbuj może kupić prawdziwa nie zmielona, albo poproś żeby zmielili Ci na miejscu i spróbuj :)

Ja lubię kawę, nawet przez ostatni rok byłem baristą, nie powinienem jednak pić za dużo, gdyż ciśnienie mam wysokie(np. 200 na 150 w wieku 32 lat). Ogólnie najbardziej lubię robustę, mimo że jest to niby gorszej jakości kawa.

Dla wnikliwych trochę więcej informacji o działaniu kawki:
https://jarek-kefir.org/2017/04/09/czy-kawa-szkodzi-jestesmy-oklamywani-a-szokujace-skutki-uboczne-sa-ukrywane/
"Wiedza to oręż, wiedza to potęga. Nikt nie zadba o Twoje zdrowie, jeśli Ty nie zrobisz tego sam. Firmy farmaceutyczne, spożywcze czy choćby te produkujące kawę, dbają o własny zysk. Lekarze często dbają tylko o swoją pensję i wypełnianie procedur. Twoje zdrowie jest więc w Twoich rękach. Dbaj o nie!"

Congratulations @kebsik! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 66930.79
ETH 3268.09
USDT 1.00
SBD 2.64