Najciekawsze choroby psychiczne

in #life7 years ago

W dzisiejszym poście na moim blogu przedstawię (moim zdaniem) jedne z najciekawszych chorób psychicznych, które dotykają społeczeństwo.

Zacznijmy od dosyć dziwnego, a zarazem bardzo ciekawego przypadku jakim jest:
Choroba studentów medycyny

źródło: onet.pl

Jak już po samej nazwie można się domyślić dotyka ona przyszłych lekarzy, a mianowicie student przygotowywujący się do testu czytając objawy różnorodnych chorób zaczyna dostrzegać w sobie niektóre z nich. Sprawa ma się bardzo podobnie do nas samych kiedy wpiszemy nasze objawy w wyszukiwarkę i krążąc po różnorodnych forach internetowych okazuje się, że zamiast przewidywanego przeziębienia mamy trzynaście innych chorób, których objawy zostały wyczytane przez nas w internecie.

 Zespół Tourett'a

źródło: zdrowie.wp.pl

Pewnie większość z nas w mniejszym lub w większym stopniu słyszała o wyżej wymienionej chorobie. Ja akurat zainteresowałem się tematem po filmie pt. "Adrenalina 2. Pod Napięciem". W filmie do naszego głównego bohatera w pewnej fazie dołącza osoba cierpiąca własnie na zespół Tourett'a. 

 Osoby cierpiące na tą przypadłość obciążone są wymuszonymi tikami motorycznymi takimi jak: mruganie oczami, wzruszanie ramionami czy rzucanie głową. Towarzyszą im też werbalne dolegliwości, jednymi z nich są: pochrząkiwanie, szczekanie lub prychanie nosem. Te które wymieniłem do tej pory zaliczane są do tzw. tików prostych natomiast występują tiki złożone, takie jak: wąchanie, kucanie, podskakiwanie, wymawianie zwrotów bezsensownych lub koprolalia (przymusowe wypowiadanie wulgaryzmów).

Strona którą się wspomagałem dotycząca zespołu Tourett'a: http://www.tourette.pl/

Na koniec mojego wpisu chciałbym podzielić się interesującym filmem, który bardzo przypadł mi do gustu. Film nosi nazwę "Split", film z 2016 roku opisuje historię człowieka o mnogiej osobowości, który porywa trzy nastolatki.

źródło: datapremiery.pl

Dziękuję bardzo za poświęconą uwagę. :) Jeżeli mój wpis będzie budzić zainteresowanie powstaną kolejne części. :)


Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58493.60
ETH 2468.39
USDT 1.00
SBD 2.41