Harika bir NORVEÇ filmi, "Kraftidioten" 'de iki fedainin JEOSOSYOLOJİK atışması!!

in #life6 years ago (edited)

Sıcak ülkeler neden refah içinde değil de, karla kaplı Norveç refah içinde??


Bir süredir elimden geldiğince takip ettiğim Norveç sinemasının çok güzel bir örneği Kar Buz ve İntikam (Kraftidioten).

Bu filmde dikkat çekmek istediğim bir dialog var.

İki Norveç mafya elemanının diyaloğu şu şekilde:


- Ne diye bu kadar kar yağıyor ki? Buna nasıl katlanıyoruz anlamıyorum.
Her Allah'ın günü kar var.

- Kar refahtır.
Refah içinde olan sıcak ülke yok ki.

- Hava harika olunca refah içinde bir devlete de ihtiyacın olmuyor.

O zaman muz topluyorsun ve işin bitiyor.

- Sorun ne?

- Kar yüzünden.

Bali'de, Vietnam'da, Tayland'da insanlar kendi başının çaresine bakmak zorunda.

İspanya g.te geldi. Portekiz g.te geldi.

Aynı şekilde Yunanistan, İtalya g.te geldi. Bunlar hep sıcak ülkeler.

Hastanelerde personel yok. Aileler yemek parasını ödemek zorunda.

Güney Afrika zorda, Afrika zorda. California yakında iflas edecek.

-Güneş ya da refah.



Sıcak ülke vatandaşları kendi ülkelerine belki toz konduramazlar. Ama çevrelerindeki ülkeler için yorum yapsalar acaba herkes bu duruma katılmaz mı ?

Kuzey ülkeleri ve güneydekiler arasında bir çok kültürel ve fiziksel fark düşünülebilir.

Örneğin kuzey ülkelerinde bakterilerin üremesi de o kadar kolay değildir.

Sıcak ülkelerde istenmeyen tüylerden kurtulmak çok önemli iken kuzeye gittikçe bunun pek tercih edilmediğini görebiliriz.(hatta bazıları için komik bile bir durum. (Kaynak ingiliz komedileri)
Çocukların sünnet edilmesinin sıcak coğrafyalarda daha popüler olmasının kaynağı da aynı olabilir.

Ben bir fizikçi olarak daha fazla çizmeyi aşmayım. Okuduysanız teşekkür ederim ...

Yardımcı olmak için şu sorulara cevap verebilen olursa çok sevinirim:
1) Aynı yazıyı yeni bir gönderi olarak ingilizce paylaşabilir miyim? Aynı post içerisinde hem ingilizce hem türkçesini yazmak istemedim.
2) Bu diyaloğu kare kare ekran görüntüsü alarak paylaşabilirmiydim ? (Ya da en azından sahnenin bir ekran görüntüsü ile.)
Bu sorular benim için önemli çünkü bir kaç film hakkında birşeyler yazmak istiyorum ve karalisteye girmek istemiyorum.

Image Source 1 2

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56160.19
ETH 2367.48
USDT 1.00
SBD 2.31