Anatolia

in #life7 years ago

ben bir sevdaydım yüreğim maden
zifiri karanlığım, lakin bana yanabilmek bahşedilmiştir be muhterem
falancasının oğluyum
zonguldaklıyım, zaten önemi yok,
artık bana derler kömür tadında yanamayan kara matem
saçlarımsa bir fındık ağacı,
eskiden kraldım sarsıldıkça döküldüm ve düştü tacım,
bıçakla aşk kazındı göğsüme köklerim giresun'a kiracı
bitlerimi temizleyen annem öldü, kelim, yitti inancim.

alnımsa kırışmış bir çay tarlası
sevdiğimin adı buluttu, kızımızın adıysa yağmur damlası
rizeliyim, patlayıp kızımı kirletti çernobil kazası
ben de ilk isteyene verdim, çok guzeldi, azdı başlık parası

şakaklarımdaki sinirin mührü karadeniz,
haksızlığa karşı çatık, o yüzden alttan almayı çok beceremeyiz,
lakin kurnazın oyununa geldik, nereye gitti benim emeğim?
patronun çarkı kırık, kimseye gösteremeyiz,

ben bir aşktım
angara ise sağ gözümün bebesi
misket şarabımın mezesi, gücenme ömer hayyam'dır dedesi
lakin bir kere bulaştı gözüme siyasetin lekesi,
artık tek gördüğüm halktan saklanan yolsuzluk fezlekesi,
tatlı bir ege şivesi duyar sağ kulağım,
baharım güneşimdir
üzüm bağında uçar gelinimin duvağı
biraz izmirliyim biraz denizli, kirvemdir kazdağı
lakin gelinimin çığlığıyla yırtıldı kulak zarım
sağ yanağım dile geldi.
" ne olursan ol gel"dedi. gelmediler, bir yunus geldi,
"kim olmuş ki gelsin"dedi
aşka semah dönerken kurudu neyi konuşturan dilim,
konyalıyım, bir güvercin kondu yanağıma
"beni öldür " dedi
akdeniz sağ yanıma değen cemre
yaşamayı severdi içimde gülümseyerek uçuşan her zerre,
şimdi ziyaretime gelin, sahil kumuyla yapılan kabre
çünkü ufku olan o koca deniz artık bir katre

ben hep bir aşktım
sol gözüm pir sultan abdal
dost dedim astılar, en-ell hak dedim ama yaktılar madımakta
sivaslıyım, ellerinde meşale ile gözümün akını akıtanlar,
sağ gözümün üstüne köşk kurmuş, her yemeğe çatal batırmakta,
sol kulağım bağlamanın sesine hayran,
kırklarin kapısından "cesaret" diye fısıldar şah-ı merdan
duzgin baba dersim diye bağırır, gülümser erzincan,
ama bağlamanın teli kopmuş, sürülmüş her bir can

sol yanağımı dicle öptü kendimi pariste hissettim,
"gel bir de içine dal" dedi on gözlü köprü
diyerbekirliyim zindanımda işkenceyle yakıldı türkü,
hevsel kadar yeşildi sakalım, kökünden devlet söktü
ben bir aşktım sol yanım doğu, sol yanım mezopotamya mardin'de süryaniyim,
pamuk kokusuyum toros dağlarinda,
biraz ermeniyim, biraz kurmançi biraz da zaza
ben bir ölümsüzüm, lakin iktidar hırsıyla öldürüldügüm
yazar... 

Mount Ararat, Doğubeyazıt, Ararat

sources: 
photographer: mehmet özcan
lyricist: ozbi

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59736.86
ETH 2416.49
USDT 1.00
SBD 2.43