You are viewing a single comment's thread from:

RE: Learning languages all your life

in #life7 years ago

Musi być to ciężka droga. Takie studia wymagają na pewno wielkiego wkładu pracy, życzę Powodzenia. A co do tłumaczenia maszynowego to jest ono coraz lepsze jednak dalej nie potrafi w odpowiedni sposób przeumaczyc kontekstu, a język polski jest wyjątkowo trudny. Jeszcze sporo wody upłynie z vistuli zanim Google tłumacz i podobne zbliża się do ideału. Jeśli się mylę poprawcie mnie.

Sort:  

Rzeczywiście myślę, ze czasy okularów, które będą w locie tłumaczyć napisy, już bliski, tez bym obstawiał ok. 10 lat. Jednakowo, nauka języków to gimnastyka umysłu, jestem pewien, ze dużo daje.

Analiza teksu pod względem obiektów o których mówi, razem z odnośnikami do Wiki - wydaje mi się, że z roku na rok rozumienie tekstu i kontekstu jest coraz lepsze. Jeżeli ktoś potrafi programować, to można korzystać z darmowego TensorFlow.

Ja jestem pod wrażeniem.

No nie powiedział bym ze bardzo daleka odległość. Zauważ ze smartfonów jeszcze nie bylo 10 lat temu w polsce. Jeśli podejście i rozwój bedzie nadal tak działał jak ma to miejsce teraz to kontekt będzie do wyłpania bardzo szybko. Bardzo dużo wiedzy z fb(o użytkowniku) jest wykorzystywana jako pewna dodatkowa informacja na temat tego co user miał na myśli. Kontekt może być z pewną dozą prawdopodowieństwa ustawiony. Nie musi byc 99% procent pewności, czasem wystarczy jedynie 40% aby już coś wiecej wiedzieć.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 56576.23
ETH 3024.80
USDT 1.00
SBD 2.29