My Trip My Adventure : Goes Salak Mountain

in #life6 years ago

(ENG)
Tuesday afternoon my father talked with me to go to Salak Mountain to see a garden that had not been treated for 3 years, and we agreed that Saturday is the perfect time to see and monitor the condition of our garden that has not been treated for a long time.

Saturday also arrived after the prayer Shubuh congregation we were ready to go to Mount Salak by preparing food supplies and planting equipment. At around 8:00 am we went to the mountain barking by using a car vehicle to get there through the kka intersection to the village hinterland, Access road to mountain salak is now very good, the asphalt road is made by the government is very helpful to the community in the area intersection kka, mountain barking and its about.

When through the intersection of kka to the mountain salak I open the car glass to breathe in fresh aroma, looking at the clouds, mountains and dense forest so beautiful the natural landscape of the creation of God Almighty.

(IND)
Hari selasa sore ayah saya berbincang dengan saya untuk pergi ke gunung salak melihat kebun yang sudah lama tidak di rawat selama 3 tahun, dan kami sepakat hari sabtu adalah waktu yang tepat untuk melihat dan memantau kondisi kebun kami yang sudah lama tidak di rawat.

Hari sabtu pun tiba setelah menunaikan shalat shubuh berjamaah kami pun ber siap tuk pergi ke gunung salak dengan mempersiapkan bekal makanan dan alat-alat bercocok tanam. Sekitar jam 8.00 pagi kami pun berangkat ke gunung salak dengan mengunakan kendaraan mobil untuk menuju kesana melalui simpang kka menuju ke pedalaman desa, Akses jalan menuju gunung salak sekarang sudah sangat lah bagus, jalan aspal yang di buat oleh pemerintah sangat lah membantu para masyarakat di daerah simpang kka, gunung salak dan sekitar nya.

Ketika melalui jalan simpang kka menuju gunung salak saya membuka kaca mobil menghirup aroma segar, memandang awan , pegunungan serta hutan yang lebat begitu indah nya pemandangan alam ciptaan tuhan ALLAH SWT.

(ENG)

Remember in my mind 3 years ago, when the access road is very difficult, road berbatuan, only motorcycle vehicles that can pass through and enter the area of ​​this mountain bark. It even took about 5 hours from home to reach our plantation by road
which is so bad as the big rocks, the steep and slippery streets. Many people think hard to plant in this mountain barked because of poor access road. Only people who have strong and courageous mentality to plant this salak mountain.

Now the community is very helpful to farm in the mountain bark in the Government because it builds a good asphalt road, all vehicles can enter and pass the mountain of this barking.
After the government made a good road access in the mountain salak all the people feel the positive impact of the road, Now it takes only 2 hours from our house to the mountain salak, tourists also berbondong bondong want to enjoy the beauty of natural panorama in this mountain. Most people go this way to be creative, camping, waiting for the sun to rise by drinking a sip of coffee.

(IND)
Teringat di benak saya 3 tahun yang lalu, ketika akses jalan sangat susah, jalan berbatuan, hanya kendaraan sepeda motor yang bisa melalui dan memasuki kawasan gunung salak ini. Bahkan dulu butuh waktu sekitar 5 jam dari rumah mencapai perkebunan kami dengan jalan
yang begitu buruk seperti bebatuan yang besar, jalanan yang curam dan licin. Banyak orang berpikir keras untuk berladang di gunung salak ini di karenakan akses jalan yang buruk. Hanya orang yang ber mental kuat dan berani untuk berladang gunung salak ini.

Sekarang masyarakat sangat terbantu berladang di gunung salak di karena kan Pemerintah membangun jalan aspal yang baik, semua kendaraan bisa memasuki dan melewati gunung salak ini.
Setelah pemerintah membuat akses jalan yang baik di gunung salak semua masyarakat merasakan dampak positif dari jalan tersebut, Sekarang hanya butuh 2 jam dari rumah kami menuju gunung salak, wisatawan pun berbondong bondong ingin menikmati keindahan panorama alam di gunung ini. Kebanyakan masyarakat melalui jalan ini untuk berkreasi, berkemah, menunggu matahari terbit dengan meminum seteguk secangkir kopi.

(ENG)
Upon arriving at Salak Mountain at around 10:00 pm my father and I chatted with the local community as well as a friend of my father, we asked how to manage the garden and what plants are suitable for farming. My dad's best friend also said suitable gardening in salak mountain can be coffee, durian, pepper, alpokat, eggplant, chili, orange, strawberry, and nutmeg, And we also had the opportunity to see the garden of my dad's friend.

(IND)
Setelah tiba di gunung salak sekitar jam 10.00 WIB ayah dan saya bercengkrama dengan masyarakat setempat sekaligus merupakan sahabat dari ayah saya, kami menanyakan cara mengelola kebun dan tanaman apa yang cocok untuk berladang. Sahabat ayah saya pun berkata berkebun yang cocok di gunung salak dapat berupa menanam kopi, durian, lada, alpokat, terong , cabe, jeruk, strawberry, dan pala, Dan kami juga berkesempatan melihat kebun dari sahabat ayah saya ini.

(ENG)
people who are gardening in their mountain of bark also bring pets to overcome boredom.

(IND)
masyarakat yang berkebun di gunung salak mereka juga membawa hewan peliharaan yang guna mengatasi kebosanan.

(ENG)
We met Mr. Suardi whose garden is under our garden. Her plantation is very clean and has reaped the harvest. My father asked how successful Mr. Suardi managed to farm in this salak mountain. So we can absorb the successful way to farm.

We also saw beautiful flowers in our jungle through its very beautiful colors to cool the heart for anyone to see the flower, and I did not forget to capture such a rare moment in the plantation of Mr. Suardi.

(IND)
Kami berjumpa dengan bapak suardi yang kebun nya di bawah kebun kami. Perkebunan nya sangat bersih dan sudah memetik hasil dari panen nya. Ayah saya bertanya cara sukses pak suardi berhasil berladang di gunung salak ini. Sehinga kami bisa menyerap cara sukses untuk berladang.

Kami juga melihat bunga yang indah di hutan kami lalui warna nya sangat indah menyejukan hati bagi siapapun melihat bunga tersebut, dan saya pun tidak lupa mengabadikan momen yang langka tersebut di perkebunan bapak suardi.

(ENG)
When I feel tired I see the river from a distance beneath the garden of the father of suardi, I also approached the river, the river is decorated in large rocks and very strong water currents but the water is very fresh when washed to face. After I washed the face with water fresh the sense of fatigue lost instantly and stamina recovered, I climbed the plantation of Mr. Suardi and decided to go home because it was already afternoon.
And at the end we came home to the house at 4.50 wib during the journey home my father decided to clear the garden and start farming again in the mountain bark.

(IND)
Ketika saya merasakan letih saya melihat sungai dari kejauhan di bawah kebun bapak suardi, saya pun menghampiri sungai tersebut, sungai yang di hiasi bebatuan besar dan arus air yang sangat kuat tetapi air nya sangat segar bila dibasuhkan ke wajah.Setelah saya membasuh wajah dengan air yang segar tersebut rasa letih hilang seketika dan stamina kembali pulih, saya menaiki gunung perkebunan bapak suardi dan memutuskan untuk pulang karna hari sudah sore.
Dan akhir nya kami pulang sampai kerumah di jam 4.50 wib selama perjalan pulang ayah saya memutuskan untuk membersihkan kebun dan mulai berladang lagi di gunung salak.