Ramazan Ayında Yardım Yaptım [Cointurk 30. Projesi] [muhammed#6323]

in #kusadasi6 years ago (edited)

Ramazan ayı,Hicri takvime göre 9. aydır.Ramazan ayının önemi çok büyüktür.Ramazan ayı 11 ayın sultanıdır ve oruç ibadeti bu ayda yapılmaktadır.Oruç ibadeti dinimizce farzdır ve ölmeden önce yerine getirilmesi gerekir.Ayrıca diğer bir konu ise bin aydan daha hayırlı olan Kadır Gecesi bu ay içerisindedir.Kadir Gecesinin tam tarihi bilinmiyor fakat Ramazan ayının 27.günü olarak söyleniyor.Kadir Gecesini tam olarak bilmek için Ramazan Ayının 24-25-26-27-28-29 ve 30. günleri ibadetleri tam yapıp denk getirmek gerekiyor.Kuran kitabımız bu ayda indirilmeye başlanmıştır ve Kadir Gecesi adını verdiğimiz gece indirilmeye başlanmıştır.Kuran kitabi insanları kötülükten ayıran ve doğru yola ulaştıran kutsal bir kitaptır dinimizce.


Konumuza gelecek olursak yaptığım yardımdan bahsetmeden önce Ramazan ayında yardışlaşmanın öneminden bahsetmek istiyorum.''Oruç tutmak Ramazan ayında daha faziletle değil en faziletlisi Şaban ayındadır,Sadaka vermenin en faziletlisi de Ramazan ayında vermektir''. bu şekilde bir hadis gördüm araştırırken arkadaşlar.Yani Ramazan ayında yardımlaşmanın,sadaka vermenin önemi diğer aylardan daha büyüktür.Ramazan ayı bir yardımlaşma ayıdır.Bu ayda etrafımdan da gördüğüm üzere kalpler yumuşar ve kötülükler tamamen bitmese de büyük ölçüde azalır.İnsanlar Ramazan ayında doğru yola yönelir ve tüm günahlarından arınır.Cehennemin de kapılarının bu ayda kapandığı söylenmiştir.Fakat en önemlisi de bu ayda yardım yapmaktır.

Bildiğiniz üzere oruç tutmak zenginlerin fakirlerin halinden anlaması içindir.Oruç zenginleri denemek içindir.Eğer oruç olmasaydı zenginler fakirlerin halinden anlamazlardı ve kendi hayatlarını yaşayıp giderlerdi,oruç sayesinde ise onların halinden anlayıp fakirleri akıllarına getiriyorlar ve yardım yapıyorlar.İşte bu yüzden Ramazan ayında yardım yapmak çok önemlidir.


Ben Ramazan ayında yardım yapmanın önemini daha öncelerden araştırdığım için elimden geldiğince her Ramazan da yardım yapmaya çalışıyorum,her sene pide dağıtır ve muhtaç kimse olduğunda ona zekat veriyorum.Bu yıl ise yine pide dağıtımımı yapmış olup projeden dolayı farklı bir yardım yapmaya daha karar verdim.

Malesef biraz sıkıntı içerisindeyim ve maddi durumum pek iyi değil bu aralar.Bu yüzden büyük bir yardım yapamadım daha doğrusu maddi olarak bir yapamadım fakat kullanmadığım eşyalarımı (küçüklük oyuncaklarımı,kişisel eşyalarımı,elbiselerimi) bir yardıma muhtaç çocuğa vermeye karar verdim.Yardıma muhtaç kimse bulmak benim için çok da zor olmadı aslında çünkü dünya da özellikle de Türkiye de bir çok yardıma muhtaç ve kimsesiz çocuk var.

Hemen üç beş sokak ötemden bir çocuk buldum,bu çocuğun kimsesi yok teyzesinin yanında kalıyor teyzesinin durumu da pek fazla iyi değil.Bu yüzden kendi çocuklarına zor bakıyor ve sonuçta evladı olduğu için o çocuğu kendi çocuklarından ayırıyor.Çocuk şuan lise 2.sınıf ve haftalık olarak az bir miktarda okul harçlıklarını veriyormuş sanırım.Teyzesi ne kadar yardım etse de çocuk kendi kendine utanıyor ve teyzesinden bir şey istemeye çekiniyor bunu çünkü giydiği elbiselerden anlayabiliyorum.

Teyzesine falan hiç çaktırmadan elbiseleri arabaya sarıp çocuğun sokağına doğru yola koyuldum zaten arkadaşım da o sokakta oturduğu için o çocuğu da oradan o şekilde buldum yani.Arkadaşımla beraber sokağa gittik ve çocuğun okuldan çıkmasını bekledik daha sonra arkadaşım çocuğu tanıdığı için arabaya bindirip sakin bir yere çektik.Onu bir yere götürmeyi teklif ettik fakat reddetti evde işlerim var diyerekten bu yüzden fazla uzatmadan bende utangaç biri olduğum için ona söylemeyi kendime yediremedim arkadaşımdan rica da bulundum.Ben tuvalete gidiyorum bahanesiyle arabadan indim ve onunla konuşmasını istedim.Arkadaşım gereken konuşmayı yapmış ben dışardayken geri arabaya bindiğimde çocuk sağol abi Allah razı olsun dedi.

Ufak ama benim için değerli bir yardımda bulundum,kimsesiz olmasa da rahat yaşayamadığı ve istediğinin olmadığı ortadaydı çocuğun.Umarım verdiğim eşyalar denk gelir ve ihtiyacını giderir,kesinlikle eski,yırtık veya deforme olmuş elbise vermedim ona giyilebilecek ve kendimin de severek giydiğim eşyalarımdan verdim.Denk geleceği konusunda biraz şüpheliyim bu yüzden bir kaç gün sonra arkadaşımla beraber tekrar konuşmayı planlıyorum eğer denk gelmiyorsa vücut ölçülerine göre terzide ayarlatıp tekrar vermeyi planlıyorum.Umarım yaptığım yardım Allah tarafından kabul görür ve bu mübarek ayda bir çocuğu sevindirmenin sevabını kazanmış olurum.

31.Proje Önerisi

Kripto paralar hakkında yazı yazmak daha iyi geliyor bana,bilgi sahibi oluyoruz ve son zamanlarda kripto paraların düşüşü bitmiyor,boğa piyasası hakkında yazı yazabiliriz diye düşünüyorum.


Sort:  

Congratulations @speedymami! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @speedymami! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64534.17
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 4.01