The Mayan Ruins Of Ek’ Balam

in #kusadasi7 years ago

Ek 'Balam, Meksika Yucatan Yarımadasında bulunan eski bir Maya kentidir. Gün öncesi Kolombiya bölgesini ziyaret etmeye karar verdim.

Ayrıldıktan sonra aynı yere gidecek kadar insan kalana kadar bekleyen bu taksi minibüslerini bir collectivo aldım. Meksika'da dolaşmanın en ucuz yolu. Birini aramak için caddeye doğru yola çıktım.

Tipik bir günde, dışarıda yürürken Ek 'Balam'a gitmek isterdim, collectivo sürücüler tarafından 3 farklı kez sorulurdu. Fakat bu sabah bir sebepten dolayı bulamadım!

Vazgeçtim ve bir taksi bulmaya karar verdim. Taksi şöförüyle 5 kişiyi minik 4 binek otomobiline sıkıştırmaya çağırdım. Her biri 40 $ pesoya karşılık, beni kalıntılara (arabayla 30 dakika) götürürdü ve orada beni şehre geri götürmek için 3 saat beklerdi.

İçeri girerken ormanı görebilir ve kokabilirim. Şoförüm, bölgede daha fazla turistik tesis kurmak için araziyi temizlediklerini söyledi.

Bence dev otobüsü otoparkları ve otellerini her yere eklemeye başladıklarında sitelerin gizemlerini kaybettiği için bu biraz üzücü.

Harabeler kendilerini çok etkileyiciydi. Onların 800 avd civarında inşa edildiği tahmin ediliyor Ek 'Balam adı Maya dilinde "Kara Jaguar" anlamına geliyor.

Ana Akropolis yapısı 95 fit yüksekliğindedir ve merdivenler çok diktir. Yürüyüş yapmak oldukça eğlenceliydi.

Bu siteyle ilgili en harika şeylerden biri de hala tüm kalıntılara tırmanabilmenizdir. Başka bir artı, bölgedeki diğer kalıntılar kadar ağır ziyaret edilmemesi ve erken giderseniz, oradaki tek insanlar olabilir.

Harabe hemen yanındaki kapı, X'Canche adında bir cenote, temiz suyla dolu bir lavabo deliği. Bu cenote yaklaşık 1 mil uzakta olsa da, yakında kapanacağından, kapanmadan önce yüzerek zaman geçirebilmek için bisiklet kiralamalıydık.

Cenote'ta yüzme harikaydı. Asma köprüsü ve ip de sallanıyordu. Bu, Meksika'da ziyaret ettiğim diğer cenoteslar gibi bir mağaranın içinde değil, Rio Secreto gibi yerlerdeydi. Gökyüzüne bir çatı açıldı. Onlar gün boyunca kapalı önce 25 dakika yüzdük.

Sort:  

#life
TB Joshua : There is no one and there will never be anyone like you.

Wow! it's so awesome place

I like it!! You may look into my travel serie ''If We Look From the Viewpoint of Art History''.
There is my recent post: https://steemit.com/ru/@atakanoz/looking-by-an-art-historian-from-st-petersburg-travel-in-2013-peter-and-paul-fortress

@atakanoz

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62205.55
ETH 2397.85
USDT 1.00
SBD 2.50