Hiç unutmuyorum ... :) [Cointurk 26. Projesi] (EXOR#8902)

in #kusadasi6 years ago
  • Evet arkadaşlar. Öncelikle size milli çalgımız çengimiz olan Borazan hakkında biraz bilgi vereceğim.

borazan.jpg

Görsel Kaynağı

Borazan nedir?

  • Bir tane boru var içerisine üflüyorsun ses çıkıyor. Bu boruya borazan diyoruz. Evet evet sadece üflüyorsun :)

  • Borazan dediğimiz alet üflemeleri çalgılar arasında ses çıkarmanın en zor olduğu aletlerden felan da değil. Hatta kullananlar en kolayı olduğunu bilir.

  • İlkokulda bizim okulda adettendir. Bir bando takımı kurulu bir de yürüyüş takımı. Bende bando takımına katılmayı oldum olası çok istemişimdir. sene o zamanlar 11-12 yaşlarındayım. Neyse bando takımı için seçmeler yapılacak. Seçmede de olay o kadar basit ki ses çıkarmayı başaran takıma girer. Tek kriter bu :D

  • Uzun bir kuyruk oluştu hocanın önünde. Borazanı eline alan puf püf diye tükürük sesleri çıkarıyor sadece. Bizde arkadaşlarla alıştırma yaparaktan bir birimizin suratına felan tükürüyoruz. Sıra arkadaşlara geldi teker teker çaldılar dedim maşallah kesin bende çalıp takıma gireceğim. Neyse sıra geldiğinde geçtim hocanın karşısına kuul hareketlerle aldım borazanı çektim nefesimi tırt. 3-4 kere denedim çıkmıyor. Hoca da en sonunda olmayacağını anlayacak ki bırak dedi ve gittim. İçimde ukte kaldı tabi bu borazan mevzusu. Hali hazırda arkadaşın saksafonunu ödünç aldım. Onda biraz alıştırma yapayım dedim güzel olur felan olmuyor ses felan çıkaramıyorum. Sanırım benim yeteneklerim bu alanda kısıtlı :D

pMy7i_1523521350_333.jpg
Görsel Kaynağı

  • Çocukluk hikayeleri, halısahalar değil de tarlalar, o top benim bu top benimler, boyunu aştılar, kale direği yerine taş koymalar, vs. bunlar özlenen şeyler hepimiz için. Aslında şuandaki çocuklar içinde özlenen şeyler bunlar. En büyük sebebi ise bağımlısı olduğumuz teknoloji. Umarım gelecekte var olan şeylerden keyif almayı daha çok başaran bir toplum olabiliriz. Kendimiz için değil de çocuklarımız için doğruları yapabiliriz artık. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız kutlu olsun arkadaşlar !

#cointurk
#kusadasi
#steemit
#tr

Sort:  

İçeriği çok güzel hazırlamışsınız, upvote yaptım. Ben de aynı projeye katıldım. Bi göz gezdirirseniz sevinirim :) https://steemit.com/cointurk/@bkatipoglu1/23-nisan-anilarim-cointurk-26-projesi-berhanktpgl-3082

14194015_k_17095803_yarisma_duyurusu.jpg
https://steemit.com/tr/@hakansorucu/try-marketing-1-projesi
steemiti geliştirmek adına yapılan projelerimize katılıp ödüller alabilirsiniz

Congratulations @exor! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @exor! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68228.72
ETH 3279.36
USDT 1.00
SBD 2.67