Şeker Pancarı Neye İyi Gelir

in #kusadasi7 years ago

Şeker pancarı ıspanakgiller familyasına ait olan ve sağlığımız için gerekli olan vitaminlerin çoğunu içeren oldukça şifalı bir besindir. Şeker pancarı vücudumuz için besleyici bir bitki olmasının yanında ülkemizde ve dünya genelinde bu bitkiden elde edilen şeker pancarı ve şeker kamışı sayesinde yüzlerce ton şeker üretimi gerçekleştirilmektedir. Yapılan incelemelerde en kaliteli şeker ise şeker kamışı yerine şeker pancarından yapılan toz şeker olarak belirlenmiştir. Ayrıca şeker pancarının özünden elde edilen şekerin sağlığımız açısından da diğer tatlandırıcılara göre daha faydalı olduğu söylenebilir.

Şeker Pancarının Faydaları Nelerdir?

Şeker pancarının şeker üretimin sektöründeki göz ardı edilemeyecek seviyedeki yüzdesinin yanında sağlığımız üzerindeki faydalar da saymakla bitmiyor. Peki şeker pancarı neye iyi gelir?

tessenderlo-agrochem-bitki-rehberi-seker-pancari-sugarbeet-048.jpg

Şeker pancarının en önemli özelliği verem hastalığına karşı tedavi amacıyla kullanılabilen çok faydalı bir bitki olmasıdır.

Kabızlığın giderilmesi için de kullanılabilen şeker pancarı bunun yanında güçlü bir idrar söktürücü özelliğe sahiptir.

İştahsızlık problemi olan kişilerin yemeklerle birlikte tüketmesi önerilir.

Anemi hastalığına yakalanan kişiler için ilaç niteliğinde bir besindir.

Yapılan araştırmalarda şeker pancarının mide ve sindirim sistemi için oldukça faydalı bir besin olduğu tespit edilmiştir.

Mide ağrıları, ülser ya da mide ekşimesi gibi sağlık sorunlarını önlemeye yardımcı olur.

Böbrek ve karaciğerin işleyişini düzenleyici etkisi vardır.

Pancar suyu içmek kanser hastaları için oldukça faydalıdır.

Yüksek tansiyonu önler ve kan şekerini düzenlemeye yardımcı olur.

Şeker pancarı yemenin sinirleri yatıştırıcı ve sakinleştirici özelliği bulunmaktadır.

Bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudun mikroplara karşı daha dayanıklı olmasını sağlar.

Yeni doğum yapmış bayanların pancarın suyunu çıkarak içmesi hem anne sütünün artması hem de lohusalık döneminin daha rahat geçmesi için önerilmektedir.

Sort:  

Hayatımda bir defa yedim bu şeker pancarını. Sivas-Suşehrindeydik..Hamileydim. Malasef tadını hiç beğenmedim. Bu kadar değerli olduğunu bilmiyordum. Bu pancarı İç Anadolu bölgemizde pişiriyorlar. Ben bir İzmir li olarak tabiki pişirilme gibi bir altarnatif olduğunu bilmiyordum. 😊 Öğrendim ama bir daha beni hiç çekmedi.😄

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59727.23
ETH 2674.33
USDT 1.00
SBD 2.44