Öğrenci dostu türlü yemeği nasıl yapılır

in #kusadasi6 years ago

Malzemelerimiz:
-2 adet orta boy patlıcan
-2 adet orta boy patates
-1 adet ufak soğan(soğan sevenler daha fazla koyabilir fakat ben küçük koymayı tercih ediyorum)
-4 adet sivri biber
-domates veya biber salçası(ben biber tercih ediyorum hem biraz acı hem daha lezzetli oluyor)
-2 yemek kaşığı sıvı yağ
-üstünü kapatacak kadar su
Yapımı aşırı basit olan bu yemek hem bünyenize yararlı hemde cebinize çok yararlı olacaktır :)

İlk olarak patates ve patlıcanlar resimde görüldüğü gibi küp küp doğranarak suda yıkanır
-Tenceremize ilk olarak yağ kızartılır ve ardından kestiğimiz soğanlar içine atılarak 3 dakika kavrulur.
-Hemen ardından 1 yemek kaşığı biber salçası ilave edilerek kavurma işlemine devam edilir.
-Ardından kestiğimiz biberleri dökerek kavurma işlemine devam edilir.
-Kestiğimiz patates ve patlıcanlar içerisine dökülerek 3 4 dakika kavurma işlemine devam edilir.
-Ardından içerisine üzeri kapatılacak kadar su konulur 2 dakika karıştırmaya devam edilir.
-Suyu kaynadıktan sonra altı en düşük dereceye getirilir,20-30 dakika boyunca ağzı kapalı bir şekilde pişirilir.
(Tuzu istediğiniz şekilde atabilirsiniz ben 1 yemek kaşığı tuz atıyorum eğer daha tuzlu veya tuzsuz şekilde yemeyi seviyorsanız kendinize göre ayarlayabilrisiniz)
DİPNOT:Eğer etli yapmak isterseniz soğanları kavururken biberlerden önce eti atıp kavurmaya devam edebilirsiniz.
DİPNOT#2:Ben bulyon kullanıyorum öyle de çok lezzetli oluyor tavsiye edebilirim.
DİPNOT#3:Sürekli makarna yiyen öğrenci arkadaşlarım için kesinlikle tavsiye ediyorum.En azından midemize biraz sebze girsinde bünyemiz yerine gelsin.

Eğer verebileceğiniz tavsiye varsa yazarsanız mutlu olurum.
AFİYET OLSUN...

OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61533.72
ETH 3447.25
USDT 1.00
SBD 2.51