İşte Nefis Kakaolu Kek Tarifi :)

in #kusadasi7 years ago

Merhaba arkadaşlar
Bugün her zaman yapmış olduğum ve yapımıda gayet kolay olan bir kakaolu kek tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Hemen herkesin sevdiği günün her saatinde yenebilen bir çayı bir kahveyi daha leziz ve keyifli hale getirir tüm kekler. Umarım sizde beğenir ve evinizde yaparsınız
Kekimin malzemeleri resimde de görüldüğü üzere bunlardır,
Ağlayan-kek-1.jpg
Yapmaya başlayalım o zaman :)
İlk olarak yumurta ve şekeri mikser ile 5 dakika kadar çırpıyoruz bu şekilde ,
kek02.jpg
Kekin kabarması açısından yumurtaları önceden çıkartmış oluyorum ve hazırda bekletiyorum. Şekerin içinde iyice erimiş olmasına da dikkat ediyorum ve çırptıktan sonra içine sırasıyla kabartma tozu , vanilin ve unu koyuyorum tekrar mikserle çırpıyorum. Ondan sonra yağı ve sütü ekleyip yine çırpıyorum . Çırpma işlemi bittikten sonra kakaoyu istenildigi kadar içine koyup karıştırıyorum bu şekilde ,
5ZebraKekyapımı.jpg
Kekin hepsi kakaolu olacaksa tamamını karıştırıyorum. Ben içine biraz çikolata sosu da ekliyorum tadını daha yoğun alabiliyorsunuz . Ayrıca bir çay kaşığı tuzda ilave ederseniz kekiniz daha lezzetli olabiliyor . Kabartma tozunuz yoksa onun yerine karbonatta koyabilirsiniz. Şuan kekimin yapımı hazır .
kek-firina-450x389.jpg
Fırınımızı 180 * ayarına getirip içinin ısınmasını bekliyorum. Bu sırada kek kalıbının her yerini güzelce yağlıyorum ve fırınım ısındıktan sonra kekimi koyuyorum ve pişmesini bekliyorum.
180 * bir ısıda keki 30-35 dakika pişirmek yeterlidir. Kek pişene kadar kesinlikle fırını açıp bakmıyorum pişmesine yakın sadece biraz açıp bakabilirsiniz bir kürdan bir çatal vs. alıp batırabilirsiniz yapışmıyorsa eğer kek pişmiştir. Kekimizi fırından çıkarıyoruz direk kalıbından çıkarmaya çalışmıyoruz yoksa kekimiz parçalanabilir ve çoğunlukla çıkmaz zaten. Üzerine çikolata sosunu dökebiliriz veya pudra şekeri serpebiliriz .
Artık fırından çıkardığım kekim yenmeye hazır afiyetler olsunnn :)
Nişastalı-Kakaolu-Kek-Tarifi.jpg

Sort:  

teşekkür ederim.

Lütfen devam etmeye devam et teşekkür ederiz

çok güzel olmuş @candylady

elinize sağlık @candylady :)

Eline Sağlık Çok Güzel Olmuş @candylady :)

Cok guzel gozukuyor ellerine saglik :)@candylady

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60526.80
ETH 2335.69
USDT 1.00
SBD 2.53