İnsanlığın DNA'sına yolculuk [Cointurk 17. Projesi] [@bulent1976#8431]

in #kusadasi6 years ago (edited)

İnsanoğlunun ihtiyaç ve ticaret için takası kullandığı dönemlerden, Lidyalıların ilk sikke şeklindeki parayı ve Çinlilerin ilk kağıt paranın atasını kullanmaya başlaması ile paranın zaman içindeki yolculuğu başlamış oldu. Evrimleşen para: devletlerin, imparatorlukların, ülkelerin kendi para birimlerini üretmesi ve kullanmasıyla şekillendi. Kapitalizmin dünyaya hakimiyet kurması ile, elle tuttuğumuz para; banka kartlarına, oradan da sanal ortamların soğuk kasalarında hayatını sürdürmeye başladı.

kriptoner.jpg

Çok lafı uzatmadan 2009 senesine gelelim. Lidyalıların uzakdoğu görünümlü torunları, kripto para denen bir oluşumu, yaşantımızın tam ortasına saplayarak: alın size Bitcoin dediler. Asıl konumuza geliyorum, Bitcoin ile birlikte dünyanın gidişatını değiştirecek bir başka oluşum: Blockchain adamın soluğuyla hayat buldu. Blockchain nedir? konusuna girmek istemiyorum. Bu konuda, bir çok Steemian Cointurk 17.Projesi kapsamında paylaşımlarını bu platformda sundular. Yakından takip ettiğim @gokhan83kurt'un bu konudaki (https://steemit.com/cointurk/@gokhan83kurt/gelecegimizi-sekillendirecek-olan-teknoloji-uezerine-cointurk-17-projesi) yazısı şahsen benim çok beğendiğim bir paylaşım.

Ben, Blockchain ile ilgili olarak bir hedef noktası göstermek istiyorum. Bu teknolojinin artı yönlerinin neler olacağı hakkında bir çok bilgi paylaşılıyor. Hayatımızın neredeyse her alanında kullanılması düşünülen Blockchainin, insanlık için eksi yönleri nelerdir? Bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Ancak, insanlığın ayak bastığı her alanda bıraktığı ayak izlerini takip etmek isteyen "O SİSTEMİN"; düşündüğü, amaçladığı ve hedeflediği şeyler olmalı! Yazımın konu başlığında da değindiğim gibi, insanlığın silüetinden DNA'larına mı inmek istiyorlar? Bu teknolojinin kumanda odasını kimler Yönetiyor ve kontrol ediyor?

Paylaşımımı, komplo veya paranoyakça bir ürününün yorumu olarak değerlendirenler olabilir. Ancak, bir kaç programcının, dünyanın dengesini değiştirerek ve ele geçirerek bu büyük sarmalı, "O SİSTEMİN" gözleri önünde yaratması pek mümkün durmuyor...

Sort:  

Merabalar, 1 steem dolar kaç TL oldu?

Ben de sizin yazınızı çok beğendim. Elinize sağlık. Oldukça net ve güzel olmuş. Bu konuda benim asıl merak ettiğim Blockchain'in geleceğinin de geleceği bize ne katacak? Yani gelecekte nasıl bir forma bürünüp hayatımıza nasıl gireceği üç-aşağı, beş-yukarı belli zaten. Ama uzak gelecekte Ağ ve ağ teknolojileri nasıl olacak ve fiziksel bedenlerimizle etkileşim (Matrix benzeri) bir etkileşme olacak mı acaba... Bekleyip göreceğiz diyemiyorum. O kadara yetişemeyebiliriz. Yani benim bu merakım sizin yazınızda teğet geçtiğiniz şeyle de ilişkilendirilebilir aslında.

Okuyup beğendiğiniz için teşekkür ederim. Bence normal yaşam sürecini tamamlayacak olursak, cok daha fazla şeyler görüp şahit olacağız. Dedelerimiz ninelerimiz facebook'tan like atmayı gördü, bizi düşünemiyorum bile 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61728.21
ETH 2680.80
USDT 1.00
SBD 2.56