Hatmi Çiçeğini Duydunuz Mu?

in #kusadasi6 years ago (edited)

image.jpeg

Son bir aydır atlatamadığım soğuk algınlığı ve öksürme nedeniyle tıbbi yardım ve bitkisel çözümlere başvurmak zorunda kaldım.O kadar çok bal, pekmez ve keçiboynuzu özü yedim ki artık görmek dahi istemiyorum.Tabi yanında kullandığım antibiyotik ve soğuk algınlığı ilaçlarında cabası..
Salgın var,herkes böyle söylemi yayılıyor halk arasında.Sağlık ocakları ve acil müdahale alanlarıda aynı klişeyi sürdürüyor.Doğru dzgün muayene bile etmeden birkaç ilaç yazı veriyorlar.
Hal böyle olunca bende kendi çözümlerimi bulmak için araştırmaya başladım tabi önce doktorun verdiği ilaçları da kullandım.
Sizlerinde bildiği üzere internet üzerinde birçok bitkisel tedavi yönetimi ve önerileri bulunuyor tabi hepsini uygulamak doğru mu derseniz doktora danışmadan uygulanmamla diye düşünüyorum ben.
Bir doktorun da tavsiyesi üzerine bir bardak sıcak sütle çayı içilen hatmi çiçeği diye bir bitkinin olduğunu ve öksürük için çok işe yaradığını duydum.Peki nedir bu hatmi çiçeği?
Hatmi çiçeği; halk arasında fatmagül,hatçi,gülhatmi gibi birçok ismi olan Batı Asya kökenli bir bitkidir.İçerisinde nişasta,sakarız,galaktoz ve yağ barındırır.Eski çağlarda tıp alanında kullanılırmış.
Özellikle kuru öksürük dediğimiz inatçı öksürükle mücadelede iyi bir yardımcı olduğu gözlenmiştir.Aynı zamanda mide rahatsızlıklarına da iyi gelmektedir.Bilinen diğer faydalarından bahsedecek olursak enfeksiyonlara ve iltihaplara karşı da faydalı bir bitkidir.
Öksürük için kullandığım için faydasını gördüğümü belirtmek isterim.Kaynamış ve ocaktan alınmış süt içine 6-7 tane hatmi çiçeği atıp birkaç dakika karıştırdıktan sonra yudum yudum içilmesi gerektiği internet ortamından aldığım ve kullandım şekildir.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62915.59
ETH 2542.92
USDT 1.00
SBD 2.63