Jeg har et annet synd på kristendom enn andre.

in #kristendom7 years ago

Jeg som person sliter med å tro at det finnes en gud, men jeg har vanskeligere for å tro det ikke finnes en gud. Fordi hver gang jeg ser rundt meg, så ser jeg en perfekt verden. Det som får meg til å tro på kristendom, er nok fordi jeg ble oppvokst med det. Men idag så prøver alle å spore oss vekk fra religion ved å bruke vitenskap.

Jeg ser på bibelen som 4 forskjellige ting.

  1. Regler (du skal ikke drepe)
  2. tips for bedre liv (ha sex etter ekte skap. ingen fuckboys som sårer deg ved å ditche deg, og best å ha sex med en som virkelig liker deg).
  3. historie (historie om at staten er ond, osv)
  4. mind controll. (gjør deg åpen til å tenke annerledes, og gjøre det glad ved å gi deg håp. mind controll er ikke dårlig)

Jeg tror ikke kristendom er skapt for å styre verden, fordi bibelen har helle tiden fortalt om historie av en ond verden, hvor Jesus var en snill person, som ble pisket og angrepet av staten. Bibelen har alltid forklart at staten er slem. hvordan kan folk da si at staten har laget kristendom, når kristendom oppfordrer deg til å stå mot staten.

Bibelen sier at denne verden vi er i nå, er en verden uten magi. Hva er det motsatte av magi? hvis jeg tar opp en pen, og slipper den. Er det magi at pennen da faller? det ville vært magi hvis vi levde i en tid hvor de ikke har funnet ut av gravitasjon. Men nå idag, vet vi at det ikke er magi, men ligger noe mer i det vi ikke kan se, gravitasjon som har vitenskap. idag har vi priviligert alt vi ser, det vil si at vi tror på det vi ser. men ikke tror på det vi ikke kan se. Det er derfor forskere er mot at det ikke finnes en gud. fordi de ikke kan se han eller oppleve han.

Så det som er motsatt av magi er vitenskap. Dette er et godt eksempel.

før i tiden ble kvinner brent fordi folk trodde de var hesker. Det var kun kvinner som ble brent. Det var fordi før i tiden så var menn ute å jobbet, mens kona var hjemme å ryddet og laget mat til mannen når han kommer hjem. Spesielle hvete-korn som ble brukt til å lage brød er kort som kan få deg høy. Så når kona serverte mannen maten, så ble han høy. Noe som fikk mannen til å tro at kona var en heks, fordi det han opplevde var for han "magisk". Ting vi ikke vet noe om eller ser logikken i, er på en måte magisk helt til vi finner en vitenskaplig forklaring på det.

mange sier at bibelen er fult av myter, fordi bibelen forteller om "magiske ting". Alt her i verden kommer til å se ut som myter eller magi når du ikke oppsøker forklaring på hvorfor ting skjer.

Historien om moses og den brenne busk sier folk er en myte. Hva er det som kan avsløre en mye? jo vitenskap. bibelen og vitenskap går ikke mot hverandre. det er bare oss mennesker som gidder å ta seg tid til å finne ut den vitenskaplige grunnen.

Verdens sterkeste Hallusinogen stoff er DMT. Alle mennesker, dyr og planter har DMT i seg. Mange forskere tror at DMT er grunnen til at vi drømmer om kvelden. Men det finnes en plante i israel som innholder utrolig mye mer DMT enn alle andre planter i verden har. Denne planten finnes også i regnskogen. Forskere mener nå at Moses så en brenne busk, og ble høy på DMT.

Det som er spesielt med DMT er at hver eneste person som får i seg dette, begynner å snakke med gud. De blir skutt ut av kroppen akkurat som noen skyt hull i deg og du er skuddet som fyker igjennom kroppen og ut, og sendt opp i verdens rommet hvor de møter en slaks skapning som kan være hva som helst. (høres sykt ut. men dette er drugs og alle reportere det samme)

Noen folk mener på at de møte en rom-vesen, andre mener de møte jaguar, mens andre mener de møte gud, eller en kvinne. Men denne skapningen du møter har alltid et budskap som endrer livet ditt når du kommer tilbake på jorden (når du ikke er høy lenger). En person forteller at denne gud han møte dro ut hjerte på hans kone, fordi han røyket weed daglig. og guden sa at hvis han stopper med å røyke weed daglig, så skal kona få hjertet tilbake.

Når han kom tilbake til seg selv, så røyket han aldri weed igjen. og senere fikk han vite at kona hadde vurdert å gå fra han, fordi han var en pothead som røyket weed helle tiden. Jeg tror at vi kan lære ting fra stoffer, som vi ikke vet om oss selv, eller om verden. vi kan lære unaturlige ting med drugs. Men moses når han så den brenne busk (som innholde mye DMT) så fikk han et oppdrag å redde jødene fra slaveri i egypt.

Bibelen forteller også at vannet i egypt ble rødt som blod. idag vet vi at vann alger kan gjøre vannet rødt som blood.

Bibelen forteller om Noas ark, hvor båten strandet på et fjell. idag vet vi at Tyrkia var det første kristne landet etter synder floen. og at det er funnet en stor båt på fjellet som er rund som en sirkel. Noas Ark var laget KUN for å flyte, ikke for å dra fra et sted til et annet sted. (idag har båter en spiss på fram på båten for å drive framover. det hadde ikke denne båten. den var laget for noe annet.)

Hvordan kan denne båten få plass til alle dyrene, kort sagt. Alle dyr som finnes idag, fantes ikke da. og det tree restene av noas ark, er et spesielt tre som flyter ekstra godt.

Mange tror også at grunnen til at Saudi Arabia har mye olje er på grunn av synde floen. vannet dro mange levende skapninger til saudi arabia, som også er en grunn til at saudi arabia har mye fin sand. (steiner som blir dratt over steiner, som blir slipt til sand).

Selvom vi ikke har noen forklaring på hvordan jesus gikk på vannet, eller hvordan jesus gjorde vann om til vin. så sier forsatt bibelen at verden er skapt med vitenskap slik at ting skjer uten at det skal være magisk.

Det som er trist er at vi idag sporer vekk fra religion, og går over til å tro på kun vitenskap. Hvor vitenskap forskere kan styre hva vi skal tro. Det er mye forskning som er feil. Men de sier det er sant, fordi de ikke finner noen annet svar og vet at det de ser er ekte, og derfor må vi tro på denne vitenskapen. Vi har priviligert alt vi ser, vi tror kun på ting vi ser. Bibelen forteller også om quantum, ved at bibelen forteller at Lyset var det første som ble skapt.

Her er noen vers som folk tror bibelen snakker om quantum.

Hebews 11: 1,3
"Faith is the substance of things hoped for, the evidence of things not seen. the things which are seen were not made of things which are visible".

Romans 1:19 - 20.
"what may be known about God is plain to them, becuase God has made it plain to them. For since the creation of the world god's invisible qualities, his eternal power and nature have been clearly seen, being understood from what has been made, so that men are without excuse".

Dette verse menes. Gud har skapt oss uten kunnskap om gud, fordi gud har en plan for oss, siden da han laget verden. Når bibelen snakker om "God's invisible qualities" så snakker den om quantum. og uten quantum har vi ingenting, og uten ingenting, har vi ikke andre "law of physic" fordi da har vi ingenting i verden. Quantum er lyset, og lyset har skapt alt vi ser. og siden lyset har skapt av vi ser. så må alt vi ser ha en physic og vitenskap i seg.
(hvis du vil ha noen bra eksempler på det, så burde du gjøre research om "quantum and christianity". fordi jeg suger å forklare dette).

Quantum er utrolig vansklig å forklare, og det er ikke mening at vi skal vite hvordan quantum funker før vi er i himmelen.
Quantum er ikke bare lys, men det er en del andre ting også. Quantum er et hav, det finnes mye forskjellige ting i det.

NRK har et program som heter "Folkeopplysningen", hvor de søker svar i forskjellige ting. Og en av de tingene de prøvde å finne svar på var om det finnes noe liv etter døden. og da snakker de med mange forskjellige forskere.

noen av forskerene forklarte at når pasienten er nær en døden mens de ligger på operasjons bordet, så vil de fly ut av sin egen kropp. slik at de ligger i taket og ser ned på sin egen kropp mens de blir operert. Jeg har også hørt lignende historie fra min lærer da jeg gikk i 7 klasse. hun fortalte at hennes tante opplevde at hun kom ut av kroppen og kunne se seg selv ligge bevist løst. Og siden så mange folk sier det samme når de kommer tilbake, og over lever nær døden så må det nok være sant.

Men så har forskere kommet på en ganske lett løsning for å finne ut om det er sant eller ikke, de har nemlig lagt papir med en tegning på en hylle, slik at de som kommer ut av kroppen og flyter i rommet kan se tegning. og hvis de da klarer å gjette riktig på hva som er på tegning, så er det en ekte opplevelse de har.

Jeg personlig tror det de opplever er ekte. Men hvorfor klarer de da ikke å forklare hva som er på tegningen. Jeg tror gud personlig sensurer den tegning med en "himmelsk lov", en utenkelig lov. En lov som sensurer slik at vi ikke kan finne ut om det er sant eller ikke. Fordi hvis det hadde vært sant, så hadde det verdt en bekreftelse på at verden er mer enn bare forklarlig vitenskap, altså at verden er unaturlig. Fordi ingenting kunne forklart hvordan dette faktisk går ann, selv ikke vitenskap kunne forklart det. og gud har sagt "For since the creation of the world gods invisible qualities, his eternal power and divine nature have been clearly seen, begin understood from what has been made, so that men are without exuse," gud har skapt vitenskap for at vi skal forstå verden. og hvis vi hadde sett hva som er på tegningen, så går det mot guds plan, guds vitenskap som han har laget. Dette tror jeg er det beste eksemple på Quantum physic.

Men det vi vet om dette, er at hjernen lurer deg følelsene dine, slik at du føler du er et annet sted i rommet (som i taket) når du egentlig er på operasjons bordet. Jeg tror gud har laget denne følelsen, slik at du kan oppleve noe unaturlig (men samtidig for vitenskap forskning finne svare på hvorfor det skjer). Men om det er "sant" eller "ikke sant opplevelse", det vil vi finne ut hvis vi kommer til himmelen. Men jeg tror denne opplevelsen er ekte, og at gud har skapt den "forklaringen på følelsen" for å riste av vitenskaplig forklaring ved si at hjernen er grunnen til at det skjer.

Når det kommer til døden, så har jeg et helt annet mening enn alle andre. (Det her bare hva jeg tror)

()

1 = Her er du nå

2 = Her er du når du er Midlertidig død, et sted din tro er ekte. (Skal forklare mer om dette)

3 = Helvete, et sted hvor du vil bli brent.

4 = Et himmelsk godt sted (om du er sendt til helvete, så er du slettet fra din familie. og du vil bli glemt av familien din)

Det er det her jeg er uenig med alle om. Jeg mener at du ikke er dø før hjernen din er dø. og hjernen din kan leve i noen timer uten at kroppen røre på seg, eller funker som den skal. Hjertet kan være stoppet opp, og du er forsatt i livet i følge meg.
Grunnen til at jeg tror dette, er fordi hjernen er selve deg. Hjertet er ikke deg, hjertet er bare den som pumper oksygen til hjernen. En hjerne kan leve i noen timer uten kroppen, fordi hjernen lever på de siste oksygen-ene som har blitt pumpet opp før kroppen stoppet opp.

tilbake til 2. Når kroppen stopper opp, så lever hjernen på de siste oksygen-ene. Noe som vil si at hvis hjertet starter igjen (etter 1 time f.eks). så vil hjernen få tilbake oksygen, som blir pumpet via blodet til hjernen, noe som kan bringe deg ut av den "Midlertidig verden" du har opplevd. Legen mener du har vært dø, men jeg mener du ikke er dø.

Mange kristne som har vært "død" (som jeg kaller det "midlertidig død") forteller at de har sett Jesus og et lam, mens andre kristne forteller andre ting om himmelen. Men bibelen sier klart at når du er dø, så er det første du vil se en stor gull port, med engler som synger. Det er det ingen kristne som forteller om etter sin døds erfaring, det vil da si at de ikke har vært dø eller vært i himmelen. fordi ingen kommer til himmelen uten å gå igjennom den gull porten ifølge bibelen.

hvor kan de menneske ha vært? kan de lyve om det? Jeg tror ikke de lyver, jeg tror det de har opplevd er ekte. Bare at det er ikke himmelen de har opplevd. De har opplevd den "Midlertidig verden" som jeg kaller det.

Hva jeg tror om den "Midlertidig verden". Jeg tror at den Midlertidig verden er et sted hvor dine ønsker er sanne. Alle mennesker's ønsker at deres religion er den sanne religion, slik at de ikke kommer til helvete.

Det som er spesielt er at alle som dør, og kommer til bake tilbake til jorden. er folk som tror på sin religion enda mer. (hvorfor mener jeg det?).

Jeg er kristen og realist, jeg har sett på mange vitenskap videoer om døden. og jeg har fått med meg hver gang en kristne dør, og kommer tilbake til jorden blir han/hun sterkt troende på sin religion (kristendom). Det samme med muslimer når de dør og kommer tilbake, så er de sterkt troende i Quranen. Hvorfor er det sånn at religion de midlertidig dør med, er den religion de begynner å tro på enda mer? Vell bibelen sier "Faith is the substance of things hoped for". Troen er det vi håper på, som vi si at det er et ønske. fordi alle ønsker at sin tro er den sanne religion.

Buddister har sagt når de kommer tilbake, at de har sett masse gull.
Muslimer har sagt når de kommer tilbake, at de har sett mange kvinner.
kristne har sagt når de kommer tilbake, at de har sett Jesus og et lam.

men siden det er en midlertidig verden, så betyr det ikke at religionen demmes er den sanne.

Jeg tror kristendom er den sanne religion, fordi vitenskap har bevist dette jeg har skrevet over (at religion du Midlertidig dør med, er den Midlertidig sanne religionen).

Når hjernen går tom for oksygen, så vil den selv ødelegge seg selv. Fordi hjernen blir skadet hvis den ikke får oksygen (hjernen er ikke tom for oksygen før det har gått noen timer). som vil si at hjernen vil ikke funke lenger. noe som vil si at du er helt dø.

og når du er helt dø, det er da du vil oppleve den gull porten av himmelen som ingen kristne snakker de har opplevd, men som bibelen snakker om.

(Jeg vil si jeg er kristen, men sliter med å tro på det. men kristendom er den religion som gir mest mening for meg).

ps: dette er bare hva jeg tror og mener er riktig

versjon 1.0

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58004.44
ETH 2579.54
USDT 1.00
SBD 2.40