Kpps A Grubu Memurluk Sınavı (Kapsamlı Rehber)

in #kpss6 years ago


Zamanında Kpss A gurubundan ve Yds(yabancı dil sınavı) ‘den ciddi puan alarak 6 mülakata girip atanamayan belki bazılarına göre bir manada başarısız olmuş torpilsiz bir kardeşiniz olarak bir kaç naçizane tavsiyede bulunmak istiyorum.

Öncelikle memurlar.net ve bazı facebook gruplarında olduğu gibi size şunu şunu kesinlikle yapın,gidin kesinlikle şu kaynakları alın vb. zırva nasihatlarda kesinlikle bulunmayacağım en baştan söyleyeyim.Keza şairin de dediği gibi nasihat vermek zamanında bayat yenmiş ekmeği başkasına taze yedirme çabasıdır.Ben bu yersiz çaba içerisinde olmayacağım.Sadece kendi yaptığım hataları ve daha sonradan neleri kendi adıma doğru yaptığımı veya hangi adımların ne şekilde atılırsa daha fazla verim alınabilirin kendimce bulduğum cevaplarını anlatacağım.

Bana bu işlere ilk giriştiğimde bunun çok zor olacağı ve tam tersine abartıldığı kadar zor olmadığı, gayet kolay bir şekilde halledebileceğim de söylenmişti.Şunu açıkça söyleyeyim ikisi de doğru değildi.Evet süreç zordu fakat belli bir aşamaya adım adım geldiğinizde tünelin sonunu görebiliyordunuz bu bir.İkincisi bu uzun maratonda gerçekten hakkını vererek çalıştığınızda benim gibi hiç bir yere atanamasanız da yaptığınız onca çalışmasının beyhude olduğunu düşünüp mesnedsiz fikirlere kapılsanız da dönüp arkanıza baktığınızda katettiğiniz yolu görünce aslında her şeyin o kadar da beyhude olmadığını veya bir hiç uğruna yapılmadığını görüyorsunuz.Çünkü bilgi her yerde bilgidir.İnsanlığın bu gün geldiği noktada gereksiz,yanlış olduğu düşünülen teorilerden yola çıkıp geliştirilen/öne sürülen antitezlerin önemi büyüktür.Onun için hiç bir bilgi yanlış kurgulansa bile gereksiz değildir ve insanlığın gelişimine önemli katkılar sağlamıştır bildiğiniz üzere.

Konumuza dönecek olursak..Evet dersaneye gitmeden de düzenli&sistematik olarak kendiniz evde çalışıp yüksek puanlar alabilir misiniz?Alabilirsiniz çünkü alan arkadaşlarım vardı.Bilakis son dönemlerde dersaneler ve yayın evleri reklam yapıp belli bir tiraj yapmak adına yine belli hoca kadrolarıyla bedava uzaktan eğitim dersleri vermektedir. Benimhocam yayınyıcılık ,isem yayıncılık ve bir zamanlar kendisinde ders aldığım Serhat hocanın başında olduğu 657 Yayınevi bunlardan bazılarıdır.Bu kaynaklardan faydalanılabilir pek tabii faydalanılabilir.

Ben Ankara’da dersaneye ilk gittiğim zamanlarda neyin ne olduğunu anlayamamıştım ve git gide bildiğin kitap önerilerine uyma fomosuna kapılmıştım.Olgunlar kitapçılar çarşısı olsun Karanfil sokak olsun Adil iş hanı olsun gidip herkesin tavsiye ettiği kitapları alıyordum.Çoğunu bitiremedim tabi ve haliyle sonradan ihtiyacı olan arkadaşlara vermiştim.O yüzden ilk başta olabildiğince kaynaklara az harcama yapmaya bakınız.İkinci el veya ne kadar tasvip etmesem de ekonomik durumunuz ölçüsünde fotokopi alınız.

Dersaneye yazıldığımda 7 ay bir zaman kalmıştı ve hallolması gereken bir çok ders vardı; Genel Kültür Genel Yetenek derslerinin yanında (mat-türkçe , tarih-coğrafya-güncel) daha önce hiç görmediğim derslerin de içinde bulunduğu a gurubu alan dersleri yani muhasebe,hukuk,iktisat,maliye gibi kaldı ki her biri kendi başına bir branş,anadal,bölüm,meslek vs. artık adına ne derseniz deyin dersler vardı.Çoğu (maliye hariç) matruşka gibiydi diyebilirim.Birini açtın mı peşine diğerleri art arda geliyordu.

Örnek: İktisak= iktisadi doktrinler tarihi+mikro iktisat+makro iktisat+kalkınma+büyüme+uluslararası iktisat / ve her bir iktisat dersinin kendi konu başlıkları da vardı.Kaldı ki “Tıp” alanından sonra adına en fazla makale yazılan alan iktisattı.

Şimdi tablo ürkütücü geldi değil mi?Bir korktunuz en başta.Haklısınız da bir yerde.İlk girdiğim yıl 3 net yapmıştım iktisattan.Keza diğer dersler için de durum pek iç açıcı değildi.İkinci girdiğim yıl 23 net çıkarmıştım. Musahebe ve hukuk dışında netlerim hep 20 üzerindeydi.Peki ilk yılım boşa geçmişti?Kesinlikle hayır.Yukarıda da belirttiğim gibi zırva teorilerin nasıl zamanla üzerine kurulan doğru teorilerle yasaya dönüştüğü gibi benim de ilk yılım nasıl başarısız olduğumun delaleti olmasının yanında neyi ne şekilde yapmama ön ayak bir taslak olmuştur bu uzun yolculukta.

Peki farklı olarak ne yapmıştım?

Öncelikle bana yük olan gereksiz kaynaklardan ve kısa dersane vb gereksiz notlardan kurtuldum.Günde 15–16 saatte çalışmadım ve de çalışılmaz zaten.Çalışılsa dahi verimli olmaz bir kere.Fakat 6–7 saat verimli çalışılırsa bayağı bir yol kat edebilirsiniz.Fakat bu yola herkesten önce girmelisiniz ki damalı bayrağı ilk siz göreseniz.Sonuçta bunun bir yarış olduğunu unutmamak lazım.Yazın herkes tatil yaparken siz oturup konulara çalışmaya başlamalısınız ki bir an önce o farkı fazlasıyla yaratabilesiniz. Tabi bu noktada herkesin kendine göre bir yol haritası ve çalışma sistemi vardır.Mesela benim çalışma sistemim görev listesi şeklindeydi ve dersleri tek tek çalışmak yerine ikili,üçlü hatta dörtlü çalıştığım zamanlarda oluyordu.Zihni ne kadar farklı yönlere dağıtırsanız o kadar az sıkılarak daha iyi verim alırsınız.Beynimiz tek düzeliği sevmez,özgür hareket etmek ister ve bizim maalesef eğitim sistemimiz tek düze,şartlandırılmış ve de sıkıcı olduğundan beynimiz tembel yani isteksiz hareket eder.Velhasıl mevzuya dönecek olursak…Yazın çalışmaya başladığım bu maratonda ben konuları bitirdikten sonra -ki o aşamada bir çok rakibiniz konularla uğraşıyor olacak- şubat ayıyla beraber sınava kadar şu şekilde bir görev listesi hazırlamıştım kendime:

Şubat-Mart 2018 (Hafta içi)
1.Mikro iktisat / Tüketici teorisi 2 ders videosu izle
2.Mikro iktisat /Zeynel Dinler’den çözümlü 40 soru çöz
3.Makro iktisat / Milli Gelir Hesaplamaları çözümlü 30 soru çöz
4.Maliye /Kamu Gelirleri & Kamu Harcamaları çözümlü 60 soru çöz
5.Muhasebe şözümlü 30 soru çöz
6.Gk-Gy Karışık çözümlü 60 soru çöz
7.Anayasa-İdare Hukuku / 40 soru çöz

****Şubat-Mart**** (Haftasonu)
1.Bir adet alan denemesi (sabah)
2.Bir adet gk-gy denemesi (öğlenden sonra)

Ve sınava kadar bu şekilde devam ettim.Zaten sınava son iki ay kala ne durumda olduğunuzu en iyi siz biliyor olacaksınız.Bu yukarıdaki verdiğim örnek konulara hakim olunduktan sonraki safhaya referanstır.Ondan önceki safha sizin ulaşmak istediğiniz hedef doğrultusundaki dirayetinize kalmıştır.İstek varsa her zaman bir çıkış yol vardır.Karamsar olmak size bir fayda sağlamayacaktır keza çok iyimser olmakta.Çok çok rahat olmaktan ziyade arada ufak panikler yapmak iyidir, sizi dinç/ayık tutar.Ders çalışmak siz de öyle bir intiba uyandırmalı ki mesela iktisat çalışırken çözdüğünüz talep fonksiyonuyla ilgili bir soru lol’de penta kill alma hazzı uyandırmalı.Muhasebe çalışırken misal bitcoinin gelecek yıl ne kadar değerleneceğine dair yaptığınız öngörüye dair algoritma hesaplama şevki siz de aynen olmalı.Bir de son gün ve son hafta çalışılmaz zırvalıklarına inanmayınız.Sınav sırasında bile elimde notlar vardı benim.Beyin sürekli beslenmeyi bekleyin aç bir data/veri/bilgi emicidir.Beyin öyle kelepir bir araç/emtia yani bedava değildir.Ona sahip olmanın bir çok getirisi olduğu gibi bir bedeli de vardır.Evet son olarak kaynaklara geçelim ve yazıyı tamamlayalım.Şimdi fark ettim de almış başımı gitmişim kusura bakmayınız.

KAYNAKLAR

İKTİSAT
Mikro İktisat:Zeynel Dinler çözümlü soru bankası(Konuları halletmek için Musa hoca ve Bilge hocayı dinleyebilirsiniz)
Dörtlü İktisat: Sınav için Katalaksi işinizi görür.Hatta kurum sınavları da dahil en son Eximbank uzmanlık sınavı için girdiğim sınavda bütün soruları tutturdu diyebilirim.Yeterli bir kaynaktır.Yalnız son zamanlarda ösym Erdal Ünsal ve bilakis güncel konularında yanında UA İktisat alanına yönelik Halil Seyidoğlu ve Mahfi Eğilmez referanslı/odaklı sorular da sorabiliyor.Bu sınavları hazırlayan insanların zamanında sizler gibi sınava hazırlandığı ve piyasada belli aynı kaynakları kullandığını unutmayınız.

HUKUK
Hukuk en iyi kanunlar ve ilgili yönetmelikler defalarca okuyarak ve doğru yorumlanarak öğrenilir.Hukukta bir kural varsa orada illaki bir istisna da vardır.
İlk yıl için kamu hukukunda Anayasa-İdare-Ceza iyi bir şekilde öğrenilmeye çalışılmalı.Elinizde güncel değişiklikler dahilinde bir adet Anayasa el kitapçığı olmalı.Medeni ve Borçlar,İdare ve Ceza dersleriyle alakalı o küçük Anayasa kitapçığından sorular geliyor ve gelecektir inanın.Sonraki süreçte özel hukuk zaten Allah’a emanettir.

Sıralama olarak Kamu Hukuk(Anayasa-İdare-Ceza) ve Özel Hukuk (Medeni-Borçlar,Ticaret,İcra-İflas) şeklinde devam edilip kısa notlar alınıp ve video derslerle takviye edilerek isteğe ve şevke göre diğer hukuk branşları da öğrenilebilir.Şahsen ben İcra-İflas konularına çok dayanamamıştım.Hukuk öyle bir alan işte çok süre var çok istisna var.Bir hocamın dediği gibi 2x2=4 ise bazen 2x2=5 olduğu zamanlarda olur hukukta.Soru bankası olarak ben Konsensus 1–2 ve sınava yakın Dönüşüm 1–2 çıkmış soruları bitirmiştim.

MUHASEBE
En garanti yapılacak alan bu alandır ama maalesef herkesi çok zorlar.Fakat mantığı oturduğu zaman dediğim gibi en kolay sıyrılabileceğiniz alandır muhasebe.Keza muhasebe hocaları da genelde hep iyi ve konularına hakimdir.Öncelikle Tek düzen hesap planı öğrenilmeli ve monografi sorularına iyi bir şekilde çalışılmalıdır.Konu olarak Ferhat Yüksel, soru bankası olarak çıkmış sorulara çalışılması yeterlidir.

MALİYE
En yüksek neti kaldıracağınız alan ve de en çok zevk alacağınız alanlardan biridir.Makro iktisadın %25-%30 konuları burada .Bol bol isim ve o isimlere ait teorileri ezberleyeceksiniz.Genelde sözel bir alandır.Keynes,Pareto,Samuelson isimlerini çok duyacaksınız.Sadece maliye konu anlatım için iyi tutulmuş herhangi bir not veya ders kitabı yeterlidir.Zevkle çalışıp çıkmış soruları çözmeye bakın.Soru bankası tabi olmaza olmaz 4t, Pareto ve Optimus(Salim Göl-2014) olana bakmıştım.Yeterlidir bence bu kaynaklar fanteziye gerek yok.

Evet genel olarak bu şekilde efendim.Unuttuğum veya eksik olan bir yer varsa arada girer editlerim.

Şimdiden her şey gönlünüzce olmasını diliyorum.Umarım hedeflediğiniz noktaya bir an önce ulaşırsınız.Sağlıcakla kalınız.

Edit: Bazı arkadaşlar aldığım puanları sormuş.Kpss A gurubu puanlarım 80–85 bandındaydı. Yds:77 puan idi.

Yazı uzun bir yazı olacak.Umarım sıkılmadan okur ve faydasını görürsünüz.

Zamanında Kpss A gurubundan ve Yds(yabancı dil sınavı) ‘den ciddi puan alarak 6 mülakata girip atanamayan belki bazılarına göre bir manada başarısız olmuş torpilsiz bir kardeşiniz olarak bir kaç naçizane tavsiyede bulunmak istiyorum.

Öncelikle memurlar.net ve bazı facebook gruplarında olduğu gibi size şunu şunu kesinlikle yapın,gidin kesinlikle şu kaynakları alın vb. zırva nasihatlarda kesinlikle bulunmayacağım en baştan söyleyeyim.Keza şairin de dediği gibi nasihat vermek zamanında bayat yenmiş ekmeği başkasına taze yedirme çabasıdır.Ben bu yersiz çaba içerisinde olmayacağım.Sadece kendi yaptığım hataları ve daha sonradan neleri kendi adıma doğru yaptığımı veya hangi adımların ne şekilde atılırsa daha fazla verim alınabilirin kendimce bulduğum cevaplarını anlatacağım.

Bana bu işlere ilk giriştiğimde bunun çok zor olacağı ve tam tersine abartıldığı kadar zor olmadığı, gayet kolay bir şekilde halledebileceğim de söylenmişti.Şunu açıkça söyleyeyim ikisi de doğru değildi.Evet süreç zordu fakat belli bir aşamaya adım adım geldiğinizde tünelin sonunu görebiliyordunuz bu bir.İkincisi bu uzun maratonda gerçekten hakkını vererek çalıştığınızda benim gibi hiç bir yere atanamasanız da yaptığınız onca çalışmasının beyhude olduğunu düşünüp mesnedsiz fikirlere kapılsanız da dönüp arkanıza baktığınızda katettiğiniz yolu görünce aslında her şeyin o kadar da beyhude olmadığını veya bir hiç uğruna yapılmadığını görüyorsunuz.Çünkü bilgi her yerde bilgidir.İnsanlığın bu gün geldiği noktada gereksiz,yanlış olduğu düşünülen teorilerden yola çıkıp geliştirilen/öne sürülen antitezlerin önemi büyüktür.Onun için hiç bir bilgi yanlış kurgulansa bile gereksiz değildir ve insanlığın gelişimine önemli katkılar sağlamıştır bildiğiniz üzere.

Konumuza dönecek olursak..Evet dersaneye gitmeden de düzenli&sistematik olarak kendiniz evde çalışıp yüksek puanlar alabilir misiniz?Alabilirsiniz çünkü alan arkadaşlarım vardı.Bilakis son dönemlerde dersaneler ve yayın evleri reklam yapıp belli bir tiraj yapmak adına yine belli hoca kadrolarıyla bedava uzaktan eğitim dersleri vermektedir. Benimhocam yayınyıcılık ,isem yayıncılık ve bir zamanlar kendisinde ders aldığım Serhat hocanın başında olduğu 657 Yayınevi bunlardan bazılarıdır.Bu kaynaklardan faydalanılabilir pek tabii faydalanılabilir.

Ben Ankara’da dersaneye ilk gittiğim zamanlarda neyin ne olduğunu anlayamamıştım ve git gide bildiğin kitap önerilerine uyma fomosuna kapılmıştım.Olgunlar kitapçılar çarşısı olsun Karanfil sokak olsun Adil iş hanı olsun gidip herkesin tavsiye ettiği kitapları alıyordum.Çoğunu bitiremedim tabi ve haliyle sonradan ihtiyacı olan arkadaşlara vermiştim.O yüzden ilk başta olabildiğince kaynaklara az harcama yapmaya bakınız.İkinci el veya ne kadar tasvip etmesem de ekonomik durumunuz ölçüsünde fotokopi alınız.

Dersaneye yazıldığımda 7 ay bir zaman kalmıştı ve hallolması gereken bir çok ders vardı; Genel Kültür Genel Yetenek derslerinin yanında (mat-türkçe , tarih-coğrafya-güncel) daha önce hiç görmediğim derslerin de içinde bulunduğu a gurubu alan dersleri yani muhasebe,hukuk,iktisat,maliye gibi kaldı ki her biri kendi başına bir branş,anadal,bölüm,meslek vs. artık adına ne derseniz deyin dersler vardı.Çoğu (maliye hariç) matruşka gibiydi diyebilirim.Birini açtın mı peşine diğerleri art arda geliyordu.

Örnek: İktisak= iktisadi doktrinler tarihi+mikro iktisat+makro iktisat+kalkınma+büyüme+uluslararası iktisat / ve her bir iktisat dersinin kendi konu başlıkları da vardı.Kaldı ki “Tıp” alanından sonra adına en fazla makale yazılan alan iktisattı.

Şimdi tablo ürkütücü geldi değil mi?Bir korktunuz en başta.Haklısınız da bir yerde.İlk girdiğim yıl 3 net yapmıştım iktisattan.Keza diğer dersler için de durum pek iç açıcı değildi.İkinci girdiğim yıl 23 net çıkarmıştım. Musahebe ve hukuk dışında netlerim hep 20 üzerindeydi.Peki ilk yılım boşa geçmişti?Kesinlikle hayır.Yukarıda da belirttiğim gibi zırva teorilerin nasıl zamanla üzerine kurulan doğru teorilerle yasaya dönüştüğü gibi benim de ilk yılım nasıl başarısız olduğumun delaleti olmasının yanında neyi ne şekilde yapmama ön ayak bir taslak olmuştur bu uzun yolculukta.

Peki farklı olarak ne yapmıştım?

Öncelikle bana yük olan gereksiz kaynaklardan ve kısa dersane vb gereksiz notlardan kurtuldum.Günde 15–16 saatte çalışmadım ve de çalışılmaz zaten.Çalışılsa dahi verimli olmaz bir kere.Fakat 6–7 saat verimli çalışılırsa bayağı bir yol kat edebilirsiniz.Fakat bu yola herkesten önce girmelisiniz ki damalı bayrağı ilk siz göreseniz.Sonuçta bunun bir yarış olduğunu unutmamak lazım.Yazın herkes tatil yaparken siz oturup konulara çalışmaya başlamalısınız ki bir an önce o farkı fazlasıyla yaratabilesiniz. Tabi bu noktada herkesin kendine göre bir yol haritası ve çalışma sistemi vardır.Mesela benim çalışma sistemim görev listesi şeklindeydi ve dersleri tek tek çalışmak yerine ikili,üçlü hatta dörtlü çalıştığım zamanlarda oluyordu.Zihni ne kadar farklı yönlere dağıtırsanız o kadar az sıkılarak daha iyi verim alırsınız.Beynimiz tek düzeliği sevmez,özgür hareket etmek ister ve bizim maalesef eğitim sistemimiz tek düze,şartlandırılmış ve de sıkıcı olduğundan beynimiz tembel yani isteksiz hareket eder.Velhasıl mevzuya dönecek olursak…Yazın çalışmaya başladığım bu maratonda ben konuları bitirdikten sonra -ki o aşamada bir çok rakibiniz konularla uğraşıyor olacak- şubat ayıyla beraber sınava kadar şu şekilde bir görev listesi hazırlamıştım kendime:

Şubat-Mart 2018 (Hafta içi)
1.Mikro iktisat / Tüketici teorisi 2 ders videosu izle
2.Mikro iktisat /Zeynel Dinler’den çözümlü 40 soru çöz
3.Makro iktisat / Milli Gelir Hesaplamaları çözümlü 30 soru çöz
4.Maliye /Kamu Gelirleri & Kamu Harcamaları çözümlü 60 soru çöz
5.Muhasebe şözümlü 30 soru çöz
6.Gk-Gy Karışık çözümlü 60 soru çöz
7.Anayasa-İdare Hukuku / 40 soru çöz

****Şubat-Mart**** (Haftasonu)
1.Bir adet alan denemesi (sabah)
2.Bir adet gk-gy denemesi (öğlenden sonra)

Ve sınava kadar bu şekilde devam ettim.Zaten sınava son iki ay kala ne durumda olduğunuzu en iyi siz biliyor olacaksınız.Bu yukarıdaki verdiğim örnek konulara hakim olunduktan sonraki safhaya referanstır.Ondan önceki safha sizin ulaşmak istediğiniz hedef doğrultusundaki dirayetinize kalmıştır.İstek varsa her zaman bir çıkış yol vardır.Karamsar olmak size bir fayda sağlamayacaktır keza çok iyimser olmakta.Çok çok rahat olmaktan ziyade arada ufak panikler yapmak iyidir, sizi dinç/ayık tutar.Ders çalışmak siz de öyle bir intiba uyandırmalı ki mesela iktisat çalışırken çözdüğünüz talep fonksiyonuyla ilgili bir soru lol’de penta kill alma hazzı uyandırmalı.Muhasebe çalışırken misal bitcoinin gelecek yıl ne kadar değerleneceğine dair yaptığınız öngörüye dair algoritma hesaplama şevki siz de aynen olmalı.Bir de son gün ve son hafta çalışılmaz zırvalıklarına inanmayınız.Sınav sırasında bile elimde notlar vardı benim.Beyin sürekli beslenmeyi bekleyin aç bir data/veri/bilgi emicidir.Beyin öyle kelepir bir araç/emtia yani bedava değildir.Ona sahip olmanın bir çok getirisi olduğu gibi bir bedeli de vardır.Evet son olarak kaynaklara geçelim ve yazıyı tamamlayalım.Şimdi fark ettim de almış başımı gitmişim kusura bakmayınız.

KAYNAKLAR

İKTİSAT
Mikro İktisat:Zeynel Dinler çözümlü soru bankası(Konuları halletmek için Musa hoca ve Bilge hocayı dinleyebilirsiniz)
Dörtlü İktisat: Sınav için Katalaksi işinizi görür.Hatta kurum sınavları da dahil en son Eximbank uzmanlık sınavı için girdiğim sınavda bütün soruları tutturdu diyebilirim.Yeterli bir kaynaktır.Yalnız son zamanlarda ösym Erdal Ünsal ve bilakis güncel konularında yanında UA İktisat alanına yönelik Halil Seyidoğlu ve Mahfi Eğilmez referanslı/odaklı sorular da sorabiliyor.Bu sınavları hazırlayan insanların zamanında sizler gibi sınava hazırlandığı ve piyasada belli aynı kaynakları kullandığını unutmayınız.

HUKUK
Hukuk en iyi kanunlar ve ilgili yönetmelikler defalarca okuyarak ve doğru yorumlanarak öğrenilir.Hukukta bir kural varsa orada illaki bir istisna da vardır.
İlk yıl için kamu hukukunda Anayasa-İdare-Ceza iyi bir şekilde öğrenilmeye çalışılmalı.Elinizde güncel değişiklikler dahilinde bir adet Anayasa el kitapçığı olmalı.Medeni ve Borçlar,İdare ve Ceza dersleriyle alakalı o küçük Anayasa kitapçığından sorular geliyor ve gelecektir inanın.Sonraki süreçte özel hukuk zaten Allah’a emanettir.

Sıralama olarak Kamu Hukuk(Anayasa-İdare-Ceza) ve Özel Hukuk (Medeni-Borçlar,Ticaret,İcra-İflas) şeklinde devam edilip kısa notlar alınıp ve video derslerle takviye edilerek isteğe ve şevke göre diğer hukuk branşları da öğrenilebilir.Şahsen ben İcra-İflas konularına çok dayanamamıştım.Hukuk öyle bir alan işte çok süre var çok istisna var.Bir hocamın dediği gibi 2x2=4 ise bazen 2x2=5 olduğu zamanlarda olur hukukta.Soru bankası olarak ben Konsensus 1–2 ve sınava yakın Dönüşüm 1–2 çıkmış soruları bitirmiştim.

MUHASEBE
En garanti yapılacak alan bu alandır ama maalesef herkesi çok zorlar.Fakat mantığı oturduğu zaman dediğim gibi en kolay sıyrılabileceğiniz alandır muhasebe.Keza muhasebe hocaları da genelde hep iyi ve konularına hakimdir.Öncelikle Tek düzen hesap planı öğrenilmeli ve monografi sorularına iyi bir şekilde çalışılmalıdır.Konu olarak Ferhat Yüksel, soru bankası olarak çıkmış sorulara çalışılması yeterlidir.

MALİYE
En yüksek neti kaldıracağınız alan ve de en çok zevk alacağınız alanlardan biridir.Makro iktisadın %25-%30 konuları burada .Bol bol isim ve o isimlere ait teorileri ezberleyeceksiniz.Genelde sözel bir alandır.Keynes,Pareto,Samuelson isimlerini çok duyacaksınız.Sadece maliye konu anlatım için iyi tutulmuş herhangi bir not veya ders kitabı yeterlidir.Zevkle çalışıp çıkmış soruları çözmeye bakın.Soru bankası tabi olmaza olmaz 4t, Pareto ve Optimus(Salim Göl-2014) olana bakmıştım.Yeterlidir bence bu kaynaklar fanteziye gerek yok.

Evet genel olarak bu şekilde efendim.Unuttuğum veya eksik olan bir yer varsa arada girer editlerim.

Şimdiden her şey gönlünüzce olmasını diliyorum.Umarım hedeflediğiniz noktaya bir an önce ulaşırsınız.Sağlıcakla kalınız.

Not: Merak eden arkadaşlar..Kpss A gurubu puanlarım 83–88 bandındaydı. Yds:81.5 (65 doğru) puan idi.Maalesef henüz memur olamadım ve dolayısıyla atanamadı.Siz yinede hevesinizden ve çalışma azminizden bir şey kaybetmeyiniz.Hepinize başarılar.

Not: Burada yazılanlar 2015–2017 yıllarını kapsamaktadır.Sonraki zamanlarda yazıyla ilgili güncellemeler gelebilir veya gelmeyebilir de.Bilginize…

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 63041.44
ETH 2985.81
USDT 1.00
SBD 3.61