You are viewing a single comment's thread from:

RE: Yorum Yarışması | busy

in #koal6 years ago (edited)

İnsan var olduğu günden itibaren öğrenmeye başlar. Hepimizin insan olduğunu varsayacak olursak biz de nefes aldığımız her saniye öğrenim sürecindeyiz. Kimi zaman algılarımızı kapatmaya çalışsak da bunu başarabilmemiz mümkün değildir. Çünkü bilinç, eğer bitkisel hayata girmediysek hiçbir türlü kapanmaz. Algı dediğimiz kavram ise biz istemesek bile işlevini yerine getirir.

Bu öğrenme sürecinde sahip olduğumuz bilgi bize güç katar. Yakın geçmişte de uzak geçmişte de bilgi her zaman güce tekabül etmiştir. İnsanlar sahip olduğu bu güçlerle bir takım işleri yoluna koymuş veya yolundan çıkarmıştır.

Şimdi gelelim bu ekosisteme... Steemit bize üretim yapma imkanı sunarken aynı zamanda bir gelir de sağlar. Biz üretiriz ve ürettiğimiz her ne ise bu ekosistemin bir parçası haline gelir. Peki üretmek kolay bir iş midir ? Tabi ki hayır !

Steemit, kendi içerisinde bir çok kola ve yönetim mekanizmasına sahip olsa da her kullanıcıya bir evren yaratma imkanı sunar. Bu evreni ise bizim bilgi birikimimizle ürettiğimiz içerikler ve steem power(SP) adını verdiğimiz güç yönetir. Hangisi, bu evrenin asıl iktidarıdır diye soracak olursanız ben hiç kuşku duymadan bilgi derim. Çünkü SP satın alınabilse de bilgi satın alınabilecek bir şey değildir.

Üretmeyen her insan bana göre asalaktır. Üretmeden kazanacağını inanan insan ise çok afedersiniz salaktır. Üretimin temel taşı ise SP değil, bilgidir.

Sonuç olarak, bu ekosistemin parçası olan her insan üretmek mecburiyetindedir. Doğrudan bilgiye muhtaçtır. Araştırmak , öğrenmek, sorgulamak ve detaycı yaklaşarak kaliteyi yakalamak zorundadır. Bu konuda bir çok kaynak mevcut olduğundan endişeye gerek yok. Çok yakın zamanda katılmama ve sıfırdan başlamama rağmen güzel bir gelişim kaydettiğimi düşünmekteyim. Tabi bu yeterli midir? Asla değildir.

Katıldığım günden itibaren sürekli üretmeden önce okuyup, araştırdım. İlk bir ay ne post attım ne de içerik üretmeye çalıştım. Önce okudum, daha da önce steem nedir, ne değildir onu sorguladım. Whitepaper, bluepaper'ı inceledim. Sıkça sorulan soruları(FAQ) tek tek okudum. Anlamadığım noktaları, dahil olduğum discord gruplarında sordum. Her zaman ilk hedefim bilgiye ulaşmak oldu. Bilgiye ulaştıkça da zamanla ufak tefek üretimler kendiliğinden oluştu.

Sizleri bilginin peşinde olmaya davet ediyorum. Üretken bir insan olmaya, çalışmaya ve kaliteli içerik paylaşmaya çağırıyorum. Bu konuda, bilgi ve kaliteyi önemseyerek çalışma yapan peri ve peri topluluğuna da teşekkür ediyorum.

Güç bir aslan ise, bilgi o aslanın; gözü, dişi, pençesi, kasları kısacası her şeyidir.


Kaynak: https://giphy.com/gifs/RX3vhj311HKLe

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64761.00
ETH 3425.94
USDT 1.00
SBD 2.55