Tofu Nedir?

in #japon6 years ago

Şekli itibarı ile beyaz peynire benzeyen ve uzak doğu yemeği olan tofunun ne olduğuna ve nasıl yapıldığına değineceğiz.

Tofu, suda haşlanmış yada uzun süre suyun içerisinde bekletilmiş soya fasulyelerinin püre haline getirilip, posası ve süt denilen suyu süzülüp ayrıştırıldıktan sonra, bu sütün içerisine limon veya sirke gibi asitli bileşenler eklenip kestirilmesiyle elde ediliyor.

Tofu dünyadaki bitkisel gıdaların içerisinde en çok protein barındıran gıdalardan bir tanesi. B vitamini demir ve vücudun ihtiyacı olan aminoasitleri içerdiği için çok beleyici bir gıda. Özellikle vegan beslenen kişiler için çok önemli bir yiyecektir.

Tofunun kendisine has bir tadı pek olmadığı için genellikle çeşitli baharatlar eklenerek tatlandırılır. Tatlı veya tuzlu olarak isteğe göre servis edilebilir.

Japonya'da tofunun tüketim alanı çok fazladır. Yemeğinden tatlısına, kızartmasından tuzlusuna çok fazla çeşidi vardır. Tofunun kendi tadı olmamasına rağmen pişirirken ki kokusu gerçekten çok kötüdür. Ben şahsen Japonya, Tayvan, HongKong ve Tayland'da tofu yedim içlerinde en güzeli Japonya'da yediğim tofuydu. Japonya'da yediğim tofunun hem kokusu kötü değil hemde tadı iyiydi. Ancak diğer Asya ülkelerinde çok kötü kokuya sahip bu tofular. Pazardaki tofu pişiren seyyar satıcıların yanına bile yaklaşamıyordum kokudan. Daha sonra gittiğim restoranlarda tadına baktım ancak tadıda kokusu kadar kötüydü. O yüzden tofu yiyecekseniz Japonya'da yemenizi öneriyorum :)

Dediğim gibi tofunun aslında kendi tadı olmadığı için kendi damak tadınıza göre ayarlayıp tüketebilirsiniz. Eğer tadını merak ettiyseniz ülkemizde de bazı marketlerde satılmaktadır. İnternetten aratıp bulabilirsiniz :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 63633.54
ETH 3477.74
USDT 1.00
SBD 2.54