De zoektocht naar modellen of toeschouwers is gestart.

in #jackjohanneshemp7 years ago

logo003.jpg
Wie heeft er nu nog niet, op een sociale-mediaplatform, eens een vriendschapsverzoek gekregen van een onbekende. Dan komt spontaan eerst de vraag “Van waar zou ik deze persoon kennen?” En tegelijkertijd komt dan spontaan de verantwoorde argwaan “ zou het een hacker zijn? Wat wil deze persoon van me? Hoe is deze persoon tot bij mij gekomen?”
Want of het nu willen of niet, we voelen ons allemaal een beetje onzichtbaar en veilig als we achter onze laptop, tablet of pc zitten te tokkelen.
Voor mijn nieuwste project ‘Kompanen’, waar ik de invloed van sociale media aan de kaak wil stellen, ben ik de uitdaging aangegaan om 44 bekende en 44 tot heden onbekende internet vrienden van mezelf, voor mijn cameralens te krijgen. Om vervolgens de genomen foto digitaal te bewerken tot een realistisch object, om aansluitend dan alle bewerkte objecten samen tentoon te stellen in de overzichtstentoonstelling ‘Kompanen’.
Zodat de objecten, namelijk de bewerkte foto’s, als een communicatiemiddel kunnen functioneer tussen de toeschouwer en het model. Dit om de cohesie binnen mijn vriendenkring te vergroten en zo de cohesie in de maatschappij verstevig. Eveneens tracht ik, met het project ‘Kompanen’ zo een digitaal en niet digitale vriendenlijst aan te leggen.
Gedurende het creatieproces van het project ‘ kompanen’ tracht ik zelf zoveel mogelijk de sociale media communicatiekanalen te gebruiken. dit omdat de toeschouwer en model het creatieproces van het project ‘kompanen’ zou kunnen volgen. Hierbij maak ik zowel gebruik van een video blog en blog. En dit langs de bekende social media kanalen zoals Facebook, twitter of YouTube.
Tijdens het creatieproces van het project ‘kompanen’ is de zoektocht over wat de invloeden zijn van sociale media op mezelf of mijn omgeving, natuurlijk niet weg te denken gedurende dit proces. Daarbij tracht ik me vooral te concentreren op thema’s zoals beeldvorming, maatschappelijke cohesie of geloofsbelijdenis. Tevens tracht ik tijdens het creatieproces van het project ‘kompanen’ op zoek te gaan naar wat de grens tussen art en fake art.
Mocht u geïnteresseerd zijn deel te nemen aan het creatieproces van het project ‘kompanen’ dit als toeschouwer of als model kunt u me steeds contacteren. Of ga zoek naar ‘jjhemp’ op de verschillende sociale mediakanalen.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54260.52
ETH 2284.10
USDT 1.00
SBD 2.30