VAROLDUMsteemCreated with Sketch.

in #introduceyourself7 years ago

Dostoyevski’nin dediği gibi “samimiyetsizlikten ve ikiyüzlülükten nefret ederim.” Ve Gide’nin dediği gibi “Yazı yazmanın en zor yanı samimi olmaktır.”

1994 yılının yazında, günlerden cuma. Gökyüzünün sancısı her zamankinden fazla. Güneşin habercisi olan ilk ışıkların rengi ve doğum esnasındaki kanın rengi; güneşi fark eden kuşların çığlıkları ve hayatta en çok değer vereceğim kadının çığlıkları; garip bir ahenk içinde. Güneş doğuyor, ben doğuyorum; güneş batıyor, ben kalıyorum. Kalmış olmanın verdiği acıyı hâlâ içimde taşımaktayım.

20160425_000122.jpg

Söz konusu olan varoluş sancısını veya benim ifademle -kalmış olmanın verdiği acıyı- yalnızca ilk çocukluğumun getirdiği tatlı bir merakla bir süre yene bilmişim. Ta ki yaşayacağım vahim bir olayın hiç olmadığı kadar bu acıyı derinleştireceğini bilmeden. Fakat bu vahim olaydan önce vahameti tartışmalı bir olaylar silsilesini anlatmam lazım.

Her mutlu sonun habercisi olan, üç elmadan birinin içindeki kurttan ben de nasibimi almışım. İleride psikiyatrlar tarafından anksiyete olarak adlandırılacak ve daha önce bahsettiğim küçüklüğümün tatlı merakının ana sebebi olan bu kurtçuk, insanoğlunun en büyük yükü olan bilincin farkındalığıyla daha da güçlenecek ve benim şu anki halimin temelini atacaktır.

20140601_183435.jpg

Vahameti tartışmalı olan olaylar silsilesi de bu merakın ilk meyvesiyle başladı; okumayı öğrenmek, daha da kötüsü sevmek. Daha devletin benim için belirlediği okuma yaşı gelmeden, sokakta top oynamakla geçen 4-5 yaşlarımda okumayı kendi kendime öğrenmişim. Bunu büyük bir sevinçle karşılayan ailem bana sürekli kitap almaya başlamış, ben de okudukça okumuşum. Uzun süre yavaş yavaş artan sayfa sayıları en sonunda 5. sınıfın yazında beni “Suç ve Ceza”ya kadar getirdi. Bu da söz konusu silsilenin en üst seviyeye ulaştığı ilk nokta olarak hayatımda yer aldı. Hayatı basit sebep-sonuçlarla algılayan bir çocuğun, her suçun cezasının sadece madden değil aslen vicdanda yaşandığını öğrenmesi doğal olarak hayata bakışını da değiştirecekti. Söz konusu çocuğu bir hayli değiştirdi. Artık maddi dünyanın ötesi hakkında daha fazla düşünmeye başlayacak, asıl vehim olayla ise tamamen bu gerçeküstü dünyanın içinde çırpınmaya başlayacaktım.

Genel kanının aksine, “baba” olgusunun ilahiliğinin, “anne” olgusundan daha fazla olduğuna inanıyorum. Ve bu hayata dair en ilahi şeyin ise ölüm olduğunu. İşte benim büyük vahim olayım da bu iki yüce ilahi kavramların birleşmesiyle. Yani babamın ölümüyle. Ayrıntılarını girince sayfalarca çıkamayacağımı bildiğim için kısa kesiyorum. Konu ile alakalı bilmeniz gereken şey: bu olayın benim hayatımda ki en büyük dönüm noktası olması ve uzun yıllar boyunca, hâlâ da devam eden, ‘ölüm’ ve ‘zaman’ hakkındaki takıntımı başlatması.

Devam eden yıllar tahmin edeceğiniz gibi tam bir fiyasko oldu. Her anlamda gökyüzünün serinliğinden, pislik dolu çukurlara çakıldım. Birazdan az olan ümidim ve bariz olan kuşkularımla yıllarımı harcadım. Varoluşumu sorgularken hayat trenini saatlerle kaçırdım. Vakit geceydi, geçti. Bekleyecek uzun vaktim vardı. Onu da boşa harcadım.

sgsgsgf.JPG

Sort:  

Welcome to Steemit. I am following your blog. UPvote.

Welcome to Steem @toyga I have sent you a tip

@toyga
welcome to steemit...be assured you wil succeed with us together...as we are big family here
welcome

Welcome @toyga !! hope you enjoy here as much as i do !! Nice post, i will follow your account, please follow me at @khunfarang

Welcome on Steemit. Enjoy the experience!

Welcome to Steemit @toyga!
I'm a bot-helper, and I'm created to help. Congratulations on the registration on Steem - you really like it here! If you like me, make an upvote of my comment and follow me. Your upvote will allow you to give more money to new users, such as you. Let's make Steem better together!
I follow you, and to get more upvote and resteem - follow me!
All the money I earn will be donated to charity.
Steem on!

Welcome to Steemit, @toyga!

Hope you enjoy being here!

This message was written by my introduceyourself bot, but I'm a real user :)

Shall you have any questions, feel free to reply to me. I'll gladly answer your questions :)

O zaman hoşgeldin steemite @toyga!

Teşekkür ediyorum, hoş buldum :) @misalen

Congratulations @toyga! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You made your First Comment

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Welcome to this amazing community!! Followed. Follow me back 😘

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59281.33
ETH 2982.58
USDT 1.00
SBD 3.74