You are viewing a single comment's thread from:

RE: Memperkenalkan diri saya

Cerita saya
Sebelum saya mendaftar 60 hari yang lalu, saya hanya mengetahui sedikit tentang cryptocurrency. Saya tidak pernah mendengar tentang Steemit.

Enam puluh hari yang lalu, seorang sahabat menghantar e-mel mengenai Steemit dari teman lain. Kami semua mendaftar dan mula memikirkan bagaimana perkara ini berfungsi. Kami menghantar e-mel kepada satu sama lain apabila kami masing-masing menemui sesuatu yang baru.

Namun, tiada siapa yang memberitahu saya untuk tidak menghantar makan tengah hari saya ;-)

Saya telah belajar banyak dalam 60 hari yang lalu dan saya ingin berkongsi cerita dengan anda dari bahagian bawah hati saya. Saya harap ia memberi inspirasi kepada anda dan membantu anda mendorong ke hadapan jika anda baru atau apabila anda kecewa. Saya harap ia memberi anda ketawa sedikit jika anda sudah tua (iaitu seorang pemasa lama).

Apabila ada kehendak, ada cara.
Perkara pertama yang saya pelajari adalah untuk membuat cawangan. Rakan-rakan saya dan saya semua bermula dengan kuasa steem minimum yang diwakilkan - sesuatu seperti 14SP. Saya belajar sangat cepat tidak kira berapa kali kita naik satu sama lain, sifar kali satu juta masih menjadi sifar. Masalahnya - saya tidak pernah baik di media sosial dan tidak mengambil berat tentangnya sebelum ini. Jadi ia adalah lengkung pembelajaran yang curam untuk saya. Tetapi apabila ada kehendak, ada cara. Saya seperti anjing lama yang mempelajari kemahiran baru, namun menikmatinya. ;-)

Jadi lapar. Jadilah sangat lapar. Anda mahu ia. Anda mahu begitu buruk.
Ini adalah benar. Jangan ragu-ragu. Keraguan hanya akan melambatkan anda. Allah melarang, walaupun Steemit hilang, kawan-kawan yang kamu buat di sini dan kemahiran yang anda perolehi di sini akan membantu anda pada platform yang baru muncul.

Jadilah Tulen. Ikhlas.
Cari jawatan dalam teg yang paling anda berminat. Bacalah, dan buat komen asli dan ikhlas untuk menyumbang kepada komuniti ini. Buat kawan, bukan musuh. Penulis dan komuniti akan menghargai dan mengalu-alukan anda dengan penuh kasih sayang.

Tiada alasan
Saya tidak mahu mendengar apa-apa alasan: Saya terlalu tua, saya terlalu muda, saya tidak baik menulis. Saya tiada masa. Jika anda tidak menyukai pekerjaan anda, anda telah diperhambakan dan tidak mengambil masa untuk ini, anda mungkin terjebak dalam pekerjaan yang anda benci selama-lamanya. Sekiranya anda tidak baik menulis seperti saya, cari seseorang untuk mengedit tulisan anda - anak perempuan remaja saya yang terkadang kadang-kadang melakukan proofreading untuk jawatan saya. (Ia adalah satu pengalaman yang merendahkan diri saya. Saya sering berpura-pura belajar lebih banyak di sekolah daripada saya. Saya harap saya benar-benar memberi perhatian kepada penulisan apabila saya berada di sekolah.)

Menghasilkan secara konsisten
Perkenalkan diri anda kepada masyarakat dengan menulis pengenalan yang tulus untuk membiarkan orang lain mengetahui anda adalah nyata. Komen dengan ikhlas dan konsisten untuk melibatkan diri dengan penulis dan mendapatkan pengikut. Upvote walaupun undian anda tidak berbaloi - penulis akan memahami dan masih menghargainya - berada di sana, melakukan itu. Jadilah responsif kepada sebarang komen yang dibuat pada siaran anda - upvote dan ucapkan terima kasih. Jadilah inspirasi dan rahmat kepada orang lain dengan mengatakan sesuatu yang baik dari bahagian bawah hati anda.

Tiada siapa yang peduli seberapa banyak yang anda tahu sehingga mereka tahu berapa banyak yang anda peduli.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 56934.21
ETH 3091.02
USDT 1.00
SBD 2.38