MUHTEŞEM SALDA GÖLÜ

in #interesting6 years ago (edited)

Screenshot_1.png

Merhaba steemit ailesi 😊

Geçen gün internette işlemlerimi yaparken bir habere denk geldim . Haber başlığı olarak Türkiye'nin Maldivleri yazıyordu. Eee insan tabi merak ediyor. İşlerimi bitirmeden merakıma yenik düşüp girdim haber sitesine. :)
İyiki girip bakmışım çok güzel bir bilgi edinmiş oldum. Sizinle paylaşayım. Belki sizinde yolunuz bir gün buralara düşer.
Ben çok merak ettim en yakin zamanda gitmek istiyorum. 😊

Burdur'un Yeşilova ilçesindeki Salda Gölü, Türkiye'nin en derin tatlı su gölü konumunda. Ölçülebilen derinliği 185 metre olan Salda Gölü, ilçe merkezine 5 kilometre uzaklıkta, gölün yüksekliği 1193 metre, çevresi karaçam ormanlarıyla çevrili gölün plajında ise yüzebiliyor.

Binlerce yıl önce jeolojik çökmeyle meydana gelen Salda Gölü, suyun temizliği, beyaz kumu ve turkuvaz rengiyle oluşan güzel manzarasıyla 'Türkiye'nin Maldivleri' olarak adlandırılıyor.

Screenshot_2.png

Aynı zamanda bu gölde, sazan balıklarının yani sıra çok sayıda pasbaş , patka ve dik kuyruk ördekleri mevcuttur. Ormanda ise keklik, tavşan, yaban domuzu ve tilki yaşamaktaymış.
Bu göl için bir kaç ilginç bilgiyi sizinle paylaşayım.

Gölün içindeki magnezyum ,soda ve kil nedeniyle bazı cilt hastalılıkların tedavisinde olumlu sonuç alınmış . En önemlisi sivilcelere de iyi geliyormuş. Artık sivilcelere son😊😊
Bisiklet turları , kuş gözlemleme ve dalış yapılmaktaymış.
Vee son olarak jeolojik yapısı bakımından Mars'a benzetiliyormuş. Çok ilginç gerçekten 🤔
Mars'a benzetilmesinin sebebi ise Mars kayaç oluşumu ve kumlarının benzerliğinden kaynaklanıyormuş.

Screenshot_3.png

Okuduğunuz için teşekkürler ..

kaynak:
Görsel1
Görsel2
Görsel3

kaynak: http://www.sozcu.com.tr/hayatim/seyahat/turkiyenin-maldivleri-salda-golu/

Sort:  

Gerçekten de muhteşem görünüyor...
Ülkemizde bilmediğimiz çok saklı cennet var.
Paylaşım için teşekkür ederim ;)

Kesinlikle bilmediğimiz cok guzel yerler var . Ben tesekkur ederim :)

Rüya gibi bir yer...Ah bir de kıymetini bilsek...Paylaşım için teşekkürler...

Cok dogru, her ne varsa kiymetini degerini kaybetmeye baslayinnca fark ediyoruz.

Cok guzel hep merak ediyorum burayi bakalim gitmek ne zaman nasip olacak😀

Insallah en yakin zamanda :)

Harika bir yermiş gercekten. Ülkemiz de çok güzel yerler var ama biz araştırıp yada merak edip gitmiyoruz. Tesekkur ederiz bizimle paylaştığınız için elinize sağlık .güzel paylaşım olmuş

Sakli cennet adeta, insallah tez zamanda gidebilirsiniz :)

Ben genelde bu tarz haberleri pas geçerim, iyi ki burda gündeme getirmişsiniz, fırsatını yakalarsam gideceğim mutlaka :)

Teşekkür ederim. Insallah en yakin zamanda ziyaret edersiniz :)

Hayran kaldım.Ülkemizde çok güzel yerler var ama bilmediğimiz için gidemiyoruz. Bu şekilde paylaşımları çok seviyorum.Emeğinize sağlık.Teşekkür ediyorum :)

Evet kesinlikle, iyiki diyorum nu haber karsima cikti benimde bilgim oldu , tesekkur ederim

Burası çok güzel bir yermiş. Sayenizde böyle bir yerin varlığından haberim oldu çok sağolun. Yüzülebilir bir göl olması da çok ilginçmiş. Şu ülkede ne güzellikler var böyle...

Teşekkür ederim, cok dogru bu güzellikleri bilmemek ne kadar üzücü

Hakikaten muhteşem görünüyor. Kısmet olursa gitmek isterim. Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğine sağlık ☺️

Insallah en yakin zamanda giderseniz :) teşekkür ederim

GERCEKTENDE BILMEDIGIMIZ SAKLI CENNET DINILECEK COK YER VAR .ÜLKEMIZDE TANITICI DA OLMUS POSTUNUZ HARIKA

Teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60250.72
ETH 3377.07
USDT 1.00
SBD 2.52