Hatay Habib-i Neccar Camii

in #interesting7 years ago

Ekim aylarinda eşimin memleketi olan Hatay'a gittik. Ben bir karadeniz kiziyim oralari ilk defa gorecegim için çok heyecanlandim .
IMG-20180207-WA0018.jpg

Yolculuk tamamlandi.Bir çok yeri gezdirirdi tabi burda en çok ilgi mi ceken bir yer oldu. Habib-i Neccar Camii
dscf4982-1.jpg

Bu camii nin cok farkli bir hikayesi anlatılıyor. Oranın yerlisi olan eşimin teyzesi Suzan teyzem bana anlatti. Hikayesi şu sekilde .
Habib-i Neccar hazretleri simdiki camiinin karşısında bulunan dagda şehit edilmiş. Ofkeli ve kızgın bir halk Habib-i Neccar'ın başını gövdesinden ayırır ve şehrin doğusundaki dağdan yuvarlanarak başı bugünki caminin bulunduğu yere gelir. Camiinin içinde yer alan Habib-i Neccar'ın ziyaret alaninda sadece başının bulundugunu, gövdesinin de dagda bulundugunu soylemisti. Bunu duyunca ben cok şaşırmıştım 🤔😊

dscf3780-1.jpg

Camiinin cok fazla ziyaretçisi var. Yerli ve yabanci bir cok insan buralari merak edip gezip gormeleri cok guzel bir duygu .
Bu sekilde guzel bir ani olarak kalsin burada :)

Okudugunuz için teşekkürler

Sort:  

Fotograflar cok guzel boyle buyuk ve görkemli camilere hayranim. Hikayesi de ilginc geldi . Karadeniz en cok merak ettigim yerlerden umarim bir gun gorme sansim olur. Bahar aylarinda yesilin her tonunu gormeyi cok isterdim. Malesef polen alerjim var gidemiyorum. Yada gidip gaz maskesi ile gezmeli:))

En yakin zamanda karadeniz turu yapmayi planliyoruz. Sizinde alerjiniz olmasi biraz üzücü :( insallah karadenize en yakin zamanda gidebilirsiniz. :)

Gezip görülmesi yerler sayenizde az da olsa bilgi sahibi oluyoruz. Tesekkur ederiz harika bir paylasim :)

Evet kesinlikle ambiyansı cok farkli görülmesi
gereken bir yer. Tesekkur ederim :)

Bu kadar sevdikleri birinin başını gövdesinden ayırmaları bir tek bana mı garip geliyor, normal mi bu? :/

Halk hemen her soze inanip ofkelenirse cok normal aslinda. Garip degil tabiki, bunlarin hepsi rivayet . Bir cok hikaye var bununla ilgili bana en ilginc hikayeyi anlattilar. Onunda sizinle paylasmak istedim

Verdiğiniz bilgiler ve fotoğraflar için teşekkür ederim.
Güzel bir paylaşım olmuş...

Cok teşekkür ederim herkesin görmesi gereken bir yer :)

Gezmek, görmek, gördüklerini paylaşmak çok güzel. Caminin minaresi de çok ilginç. Hikayesi de. Ellerine sağlık güzel bir paylaşım olmuş.😄

Teşekkür ederim beğendiğiniz için. Umarim sizlerde gezip görebilirsiniz 😁

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63062.73
ETH 2687.13
USDT 1.00
SBD 2.54