Productivist Üretim Ağı

in #ico6 years ago

34.jpg

Teknolojinin gelişmesiyle farklı alanlarda farklı fikirler ortaya çıkmaya başladı. Şuanda oldukça popüler olan teknoloji ve fikirler arasında yapay zeka, analitik uygulamalar ve makine öğrenmesi, robotik, blockchain ve kripto paralar, nesnelerin interneti öne çıkanlar olarak gözümüze çarpıyor. Bu teknolojilerin beraber kullanımı ve gelişimi söz konusu olduğunda da yeni iş fırsatları ve benim yazımın da konusun olan Productivist gibi projelerin ortaya çıkmasını sağlıyor. Productivist, blockchain teknolojisi ile endüstri 4.0 olarak adlandırılan yeni endüstri devrimini birleştiren bir platform oluşturmak hedefiyle ortaya çıkmıştır.

Kısaca endüstri 4.0'dan bahsedecek olursak, günümüzün popüler teknolojileri olarak belirttiğim robotik, yapay zeka ve nesnelerin internetini kullanılarak üretim yapılması şeklinde tariflenebilir. 1.0 olarak adlandıracağımız buharlı makinelerin kullanımından öncelikle elektrik ile seri üretime geçilmiştir. Sorasında ise elektronik ve bilişim teknolojileri kullanılmıştır. Şuan ise kendi arasında iletişim kurabilen, yapay zeka yardımıyla kararlar alabilen robotlarlar ile üretim yapılmasına kadar ilerlemiş olan bir devrimden bahsediyoruz. Bu devrimler bir günde kolayca olabilecek şeyler değiller. Çünkü alışılmış iş yapış şekillerini değiştirecek bekli de vasıfsız, ucuz işçileri sistem dışında bırakabilecektir. Zamanla bu hedefe doğru ilerleyen firma ve projlerin katkısıyla gerçekleşecek olan bu devrim kartları yeniden dağıtacak ve görev ve roller belirlenecektir.

Peki Productivist projesi bu devrime nasıl bir katkı sağlıyor? Üretimi merkezi olmaktan çıkarıyor. Sisteme katkıda bulunacak birey veya şirketler için veri akışı oluşturarak, üretim standatları oluşturmayı planlıyor. Blockchain teknolojisi de burada devreye giriyor. Tüm akış ve üretim bandı açık ibr şekilde blockchain üzerinden takip edilecek ve üretim merkezi olmadan yapılabilecek. Ayrıca üreticiler ve müşteriler için herşey şeffaf olacağından dolayı güvenli ve etkili bir çözüm oluşturmuş olacaklar.

Productivist takımı üretim alanında tecrübeye sahip bir ekip ve 2016 yılında kurulmuş freelabster.com web sitesi ile üretim alanında hizmet veriyorlar. 3D baskı yapan uzmanlar ile müşterileri bir araya getirmek şeklinde bir çalışma modeline sahip olan web sitesinin hali hazırda 3000'den fazla iş ortağı bulunmaktadır. 10 ülkede hizmet veren web sitesinin ortalama baskı süresi dakikalar seviyesindedir. Sektörde oldukça başarılı olmuş ve dünyada öncü firmalardan olan bir sistemin blockchain teknolojisiyle desteklenip tüm üretim eko sistemine yayılması gerçeklenecek bir hedef olarak görünmektedir.

Üreticilerin makinalarının ortak bir blockchain ağına bağlı olmasıyla tüm dünyaya imalat yapan bir fabrika gibi çalısacaklar. Böylelikle verimlilik, optimizasyon, maliyet ve zaman konusunda avantajlara sahip olacaklardır. Ayrıca tüm üretimin merkezi olmaması hem üreticilerin hem de müşterilerin tüm üretim bandını takip edebilmesine ve sistemin sürekli iyileşmesine olacak tanımaktadır. Bu şeffaflık sayesinde güvenilir bir ekosistem oluşacaktır.

Etherium ağını kullacanacak olan PROD token 385.000.000 adet üretilecektir. Ürün sipariş ödemelerinde ve danışmanlık ücretlerinin ödenmesi için kullanılacak olan token, exchange’ler üzerinden mevcut para birimlerine dönüştürülebilecektir. 16 mayısta başlayan ICO çok kısa bir sürede soft cap değeri olan 2 milyon euroya ulaşmış durumdadır. 31 temmuzda sona erecek ve hardcap değeri olan 20 milyon euroya ulaşmayı amaçlamaktadırlar.

Yeni bir endüstri devrimi çok yakınımızda duruyor ve Productivist’te bu devrimin ana bacaklarından biri olmaya çalışmaktadır. Bu platform ne kadar başarılı olursa üretim ekosistemi o kadar verimli işleyecektir. Aynı ölçüde kullanımı ve katkısı da günden güne artacaktır. İlk izlenim olarak başarı potansiyeli yüksek bir proje olarak düşünüyorum. ICO için oluşturulan web sitelerinde dökümanlar mevcut, yatırım yapılmadan önce incelenmesinin faydalı olacağını süşünüyorum.

Web Sitesi: https://ico.productivist.com
Twitter: https://twitter.com/ProducToken
Facebook: https://www.facebook.com/productivist
Telegram: https://t.me/productivist
Bounty: https://bountyhive.io/join/Productivist


Bountyhive Kullanıcı: https://bountyhive.io/r/hasankaya

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58784.30
ETH 2574.87
USDT 1.00
SBD 2.46