Soru-9: Honda Yetkili Servisi, Hybrid araçlar hakkında ne kadar bilgili?

in #hybrid7 years ago (edited)

2012 yılının son aylarında bir Honda Yetkili Servisi’ndeki tecrübem şöyle:

Batarya değişiminden epeyce önceydi. Aracın üzerindeki fabrika çıkışı bataryayı kontrol ettirmek için gittiğim Yetkili Honda Servisi’ndeki ustaların, Hybrid araçlar konusunda benden daha az bilgi sahibi olduğu açıkça belli oluyordu. Aracı inceleyen usta “yazılım güncellemesi var” demiş ve yazılımı güncellemişti. Ancak güncellemeden sonra araç her zaman alıştığım gibi davranmıyordu. Önceden, “batarya hızlı bitiyor” diye düşünüyordum, güncellemeden sonra çok daha hızlı bitmeye başlamıştı. Durumu defalarca izah etsem de gün sonunda “sorun yok” deniliyordu. İtirazlarımı “Honda Türkiye”ye taşıdım ve kısa sürede “Honda Türkiye”den bir uzman geldi ve aracı inceledi. Yazılımın yanlış bir sürümünün yüklendiğini tespit etti ve doğru sürümü yükledi.

Bu noktada, yazılımcı bir tarafımın olduğunu da eklemeliyim. Uzman, araç bilgisayarındaki yazılım kayıtlarını (log’ları) bana gösterdi ve daha önce yapılan hatalı işlem ile yapılması gereken işlemi açıkladı. Sürümlerin farkını izah etti. Yetkili serviste çalışan ve kendine “usta” diyen diğer kişiler gibi aklımızla alay edercesine, “sorun yok” demedi.

Not: Bu durumun üzerinden çok zaman geçti ve Türkiye'deki Hybrid araçların hem sayısı hem de bilinirliliği arttı. Artık böyle şeyler yaşanmayacağını düşünüyorum/ümit ediyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59888.38
ETH 2373.74
USDT 1.00
SBD 2.48